2024-04-25 21:49:00Povodom Dana medijske pismenosti održan sastanak Mladi, mediji i demokracijaPovodom obilježavanja Dana medijske pismenosti nastavnice Ivana Opačak iz Ekonomsko-birotehničke škole Slavonski Brod i Marija Brkić iz Srednje škole Konjščina organizirale su danas, 25. travnja 2024., virtualni sastanak na platformi Zoom registriran kao hibridno javno događanje pod nazivom Mladi, mediji i demokracija. Događaj je organiziran kako bi se osvijestila povezanost mladih, medijske pismenosti i demokracije, a zamišljen je i kao diseminacija međunarodnoga projekta DemokraciJA na djelu/Me&Democracy koji su nastavnice Brkić i Opačak pokrenule kako bi mlade potaknule na promišljanje i razgovor o (ne)demokraciji i dobrobitima članstva Republike Hrvatske u Europskoj uniji te na aktivno sudjelovanje u ovoj superizbornoj godini. Pozivu na sastanak, objavljenom na službenim stranicama i društvenim mrežama škola organizatorica, odazvali su se Srednja škola Isidora Kršnjavoga iz Našica, IV. gimnazija Marka Marulića iz Splita, Srednja škola Zabok, Srednja škola Pakrac, poneki sudionici intervjua koje su zabilježili učenici tijekom projektnoga rada i ostali zainteresirani. Srednja škola Konjščina, pod vodstvom prof. Brkić, u događanje se uključila s čak 40 učenika 2. d i 3. v razreda, a pridružila im se i ravnateljica Milojka Rataić.
Prof. Opačak, moderatorica susreta, u prvome je dijelu sastanka objasnila povezanost mladih, medijske pismenosti i demokracije. Naglasila je da u današnjemu svijetu, „koji je posredovan medijima (slike, glazba, video, igre, internet, društvene mreže)…, u kojemu su mediji virtualni ekvivalent našoj svakodnevici”…, medijska pismenost mora biti rezultat medijskoga obrazovanja, da medijska pismenost “podrazumijeva pristup medijima te analizu, kritičko vrednovanje i stvaranje sadržaja”, a uključuje i digitalnu pismenost, da je važno posjedovati znanje o medijima (kako kreirati, objaviti, dijeliti medijski sadržaj na sigurnim e-platformama), ali i znati kako se pravilno ponašati u medijima (imenovati autora i zaštititi svoja autorska prava, reagirati na neprimjereni sadržaj i/ili kršenje pravila ponašanja). Upozorila je da roditelji i nastavnici, baš kao ni djeca i mladi (koje bi trebali obrazovati) „ne znaju dovoljno, trebaju pratiti razvoj medija, učiti (s onima koje poučavaju) i biti medijski pismen. Osim toga, predstavila je projekt DemokraciJA na djelu i digitalne zbirke projektnih radova na platformama Sutori i Padlet te pohvalila sudionike projekta i dodijelila im priznanja. Jedan od njih bio je učenik 3. v razreda SŠ Konjščina Roko Ban-Vukmanović koji se osvrnuo na projektni zadatak za koji je intervjuiran. U drugome dijelu sastanka premijerno su prikazana dva videouratka – službeni videosažetak projekta, koji su izradile učenice SŠ Konjščina Dorotea Loina (3. a) i Lucija Šiftar (4. a), i videokompilacija razgovora o demokraciji koju je izradio Ajdin Kuduzović s dvjema učenicama EBŠ Slavonski Brod. U posljednjemu dijelu sastanka učenici EBŠ Slavonski Bord Ajdin Kuduzović i Ema Tomašić u kratkim su izlaganjima predstavili zanimljivosti i dobrobiti, ali i izazove i poteškoće tijekom projektnoga rada i oblikovanja medijskih poruka te istaknuli važnost medijske pismenosti. Veslimo se budućim ovako zanimljivim, korisnim i poticajnim susretima! |
Srednja škola Konjščina |