2017-06-28 16:39:11

6. KONGRES HUMS-a OPATIJA

U okviru 6. Kongresa HUMS-a, u Opatiji, održan je zajednički 6. simpozij Društva nastavnika zdravstvene njege i 3. simpozij Društva za povijest sestrinstva. Središnje su teme simpozija bile: Nastavni proces u 21. stoljeću – prilika za promjenu i Proučavamo povijest da bismo razumjeli sadašnjost i odgovorno kreirali budućnost. Tijekom simpozija, održana u dva dijela, prikazano je 13 usmenih priopćenja, jedna poster-prezentacija i predstavljena knjiga autorice Stane Lovrić „I opet bih bila sestra – svjedok jednog vremena”. 

Nastavnici su naše škole aktivno sudjelovali predstavivši dva predavanja: „Samoprocjena kompetencija mentora zdravstvene njege - neizostavan dio vrjednovanja kvalitete kliničke nastave” (Robert Lovrić, Nada Prlić, Jasenka Vujanić Ljiljana Grdić) i „Suvremeni pristup u nastavi Zdravstvene njege opće” (Maja Rakin, Maja Carević, Viktorija Ežbegović) te jednu poster-prezentacija na simpoziju Pedijatrijskog društva - „Shaken baby syndrome (SBS) – Sindrom trešenog djeteta” (Mirjana Kralj Vasilj, Sanja Dravinski). Također, na Simpoziju su nastavnika aktivno sudjelovali kolegice i kolege iz Zagreba, Koprivnice, Šibenika, Varaždina, Bedekovčine, Zadra, Đakova, Pule i drugih hrvatskih gradova. Skupu je nazočilo 40 sudionika. Službeni dio simpozija započeo je plenarnim predavanjem doc. dr. sc. Nade Prlić o ključnim kompetencijama medicinskih sestara edukatora koje 2016. godine propisuje Svjetska zdravstvena organizacija. U nastavku prvog dijela simpozija govorilo se o kompetencijama srednjoškolskih i visokoškolskih nastavnika, potom o planiranju, izvođenju i vrjednovanju nastavnog procesa te učeničkim/studentskim procjenama kvalitete nastave, kliničkih vježbi i škola/studija u cjelini. Naglasak je stavljen na važnost provođenja istraživanja u segmentu razredne i kliničke nastave kao i postupaka vrjednovanja i samovrjednovanja kompetencija nastavnika i mentora. U nastavku simpozija prikazani su različiti suvremeni oblici i metode u nastavnom procesu usmjereni razvoju pojedinaca i timova te usporedni prikaz obrazovanja medicinskih sestara u Republici Hrvatskoj i Velikoj Britaniji. Drugi dio simpozija obilježila su vrlo zanimljiva i kvalitetna predavanja iz područja povijesti hrvatskog sestrinstva. Prikazana je prikupljena građa o povijesti sestrinstva Zadra i Đakovštine te arhivska građa koja svjedoči o kontinuitetu rada HUMS-a gotovo 90 godina. Osvrnulo se i na rad Silvane Canciani i predočeni su izvori koji svjedoče o osnivanju Sekcije pedijatrijskih sestara 1979. godine. Na kraju je simpozija dr. sc. Robert Lovrić, predsjednik Društva nastavnika zdravstvene njege iznio glavne zaključke simpozija:

osnažiti suradnju srednjoškolskih i visokoškolskih nastavnika kroz aktivnosti Društva nastavnika zdravstvene njege, ustrajati na primjeni suvremenih oblika i metoda u nastavnom procesu, inzistirati na postupcima vrjednovanja i samovrjednovanja nastavnog procesa, kompetencija nastavnika/mentora i kvalitete nastave, poticati  istraživanja i objavljivanja radova u indeksiranim stručnim/znanstvenim sestrinskim časopisima kao i postupke pisanja udžbenika/knjiga namijenjenih obrazovanju medicinskih sestara na svim razinama, poticati nastavnike zdravstvene njege na stalno stručno/znanstveno usavršavanje, promicati ulogu nastavnika i mentora zdravstvene njege kao ključnog čimbenika u procesu stjecanja profesionalnih i individualnih kompetencija medicinskih sestara na svim razinama obrazovanja, poticati istraživanja i publiciranja radova u indeksiranim stručnim/znanstvenim sestrinskim časopisima s tematikom iz povijesti hrvatskog sestrinstva, pružiti podršku u pisanju monografija stručnih društava HUMS-a i njegovih podružnica.

 


Medicinska škola Osijek