2009-01-31 00:00:00

Nacionalni okvirni kurikulum

 

Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi donosi smjernice i načine unapređivanja odgoja i obrazovanja u hrvatskome društvenom kontekstu radi osiguravanja što kvalitetnijeg sustava školstva. Okvirno određuje predškolski odgoj, opći odgoj i obrazovanje koji se ostvaruju u osnovnoj školi te opći odgoj i obrazovanje koji se ostvaruju u srednjoj školi.

 

Nacionalni okvirni kurikulum temeljni je dokument koji na nacionaloj razini donosi vrijednosti, opće ciljeve i načela odgoja i obrazovanja, koncepciju učenja i poučavanja, određuje odgojno-obrazovna postignuća na određenim stupnjevima učenikova razvoja, odnosno postignuća za određene odgojno-obrazovne cikluse i odgojno-obrazovna područja, utvrđuje načine i kriterije vrjednovanja i ocjenjivanja. Nacionalni okvirni kurikulum razvojni je dokument, otvoren za promjene i poboljšanja ovisno o potrebama i razvojnim težnjama na području odgoja i obrazovanja, a promjene će se temeljiti na rezultatima istraživanja i rezultatima vrjednovanja. Iskoraci Nacionalnoga okvirnog kurikuluma razvidni su u primjeni kurikulumskog pristupa koji se temelji na kompetencijama učenika, a ne više na sadržaju, koji primjenjuje holistički pristup u izboru i organizaciji odgojno-obrazovnih sadržaja, koji unosi transparentniji rad u ostvarivanju odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva, osnažuje i unapređuje odgojnu dimenziju, a pretpostavka je vrjednovanju i samovrjednovanju odgojno-obrazovnoga i školskog rada. Vrjednovanje svih kurikulumskih sastavnica osnova je za praćenje i pravodobno interveniranje u odgojno-obrazovnom sustavu radi trajnoga održavanja obrazovnih standarda i unapređivanja kvalitete. Nacionalni okvirni kurikulum temelj je za izradbu svih ostalih kurikulumskih dokumenata. Osnova je za izradbu školskog kurikuluma.

Medicinska škola u Rijeci