POZIV UČENICIMA ZA SUDJELOVANJE U PROJEKTIMA POTICANJA ČITANJA
Autor: Mario Gumbarević, 16. 10. 2023.
Prvi projekt nosi naziv 100 riječi i projekt je Hrvatske mreže školskih knjižničara koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja.
Svaki je zadatak drugačiji - tematski je drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta. Učenici radove objavljuju i na Loomen platformi.
Dosadašnji izazovi:
- izazov: U 100 riječi napišite tekst za razglednicu s ljetovanja koju ćete poslati najboljem prijatelju. Odmor je počeo vrlo loše. Što ga je to upropastilo...?
-
izazov: U 100 riječi iz perspektive kućnog ljubimca opišite trenutke prije kupanja.Vi ste mačka koja mrzi vodu.
-
izazov: U 100 riječi napišite tekst koji će uključivati sljedeće riječi: zatvor, pita od jabuka, zavjese, kiša i telefon.
Drugi projekt je Mrežin čitateljski izazov, također projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara, a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica.
Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta.
Učenici samostalno odabiru knjigu i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh.
Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta i blogu projekta.
[PRVI IZAZOV]
Mrežin prvi književno-čitateljski izazov za rujan 2023. godine glasi: pročitajte djelo koje u svojem naslovu ima neku od riječi ili izvedenicu:ples,veselje,zabava ilismijeh.
Odaberite nešto prigodno, pročitajte knjigu i napišite svoj osvrt, komentar, recenziju, kritiku... pustite mašti na volju.Inspiraciju potražite u mrežnim katalozima svojih školskih i narodnih knjižnica, a za pomoć pitajte svoje knjižničare.
1. Ako ne stignete u rujnu, knjigu vezanu uz ovaj izazov možete pročitati bilo kada. Važno je da izazov odradite do kraja školske godine.
2. Kada pročitate knjigu, osnovne podatke o knjizi - autora i naslov te tekst s vašim osvrtom napišite u Loomenu u e-kolegiju pod nazivom Mrežin čitateljski izazov na poveznici
3. I to je to!Za svoj ćete trud dobiti digitalnu značku, a za posebno priznanje na kraju izazova skupite sve značke tijekom godine.
Sve osvrte potražite na blogu .
[DRUGI IZAZOV]
Mrežin drugi književno-čitateljski izazov za listopad 2023. godine glasi: pročitajte djelo kojemu naslov započinje riječju "priča".
Odaberite nešto prigodno, pročitajte knjigu i napišite svoj osvrt, komentar, recenziju, kritiku... pustite mašti na volju.Inspiraciju potražite u mrežnim katalozima svojih školskih i narodnih knjižnica, a za pomoć pitajte svoje knjižničare.
1. Ako ne stignete u listopadu, djelo vezano uz ovaj izazov možete pročitati bilo kada. Važno je da izazov odradite do kraja školske godine.
2. Kada pročitate knjigu, osnovne podatke o knjizi - autora i naslov te tekst s vašim osvrtom napišite u Loomenu u e-kolegiju pod nazivom Mrežin čitateljski izazov na poveznici https://bit.ly/MČI-Loomen
3. I to je to!Za svoj ćete trud dobiti digitalnu značku, a za posebno priznanje na kraju izazova skupite sve značke tijekom godine.
Sve osvrte potražite na blogu .
Za sva pitanja kontaktirajte predmetnu profesoricu Sanju Mrzljak Jovanić ili pošaljite poruku Facebook stranici Mrežin čitateljski izazov.
Treći projekt je naslovljen „MREŽA ČITANJA” – kviz za poticanje čitanja i kreativnosti i sastoji se od dva dijela. Nije nužno da sudjelujete u oba dijela.
KVIZ ZNANJA
U kvizu znanja učenici će odgovarati online na pitanja iz sljedećih djela:
- Zoran Žmirić, Hotel Wartburg
- Marjane Strapi, Perzepolis
- Christiane F., Mi djeca s kolodvora ZOO
Za svaku razinu natjecanja čita se jedna knjiga više (za školsku razinu prva knjiga, za regionalnu razinu prve dvije knjige, a za nacionalnu razinu sve tri knjige).
MULTIMEDIJSKI URADAK
Izrađujete multimedijski uradak ( video, plakat, digitalnu knjigu, animaciju, strip…) nakon što pročitate sve tri knjige i ne morate pristupiti kvizu znanja. Također se natječete na sve tri razine – školska, regionalna i državna. Multimedijski uradak može biti ostvaren bilo kojim digitalnim alatom. Prvi rok za predaju multimedijskog uratka je 1.12.2023.
Sve ostale upute ćete dobiti nakon dogovora s predmetnom profesoricom Sanjom Mrzljak Jovanić koja će vam biti mentor.
Dosadašnji uspjesi škole u ovom projektu su bili izvrsni – dva prva mjesta na državnoj razini ( učenica Antea Rap, mentor Damir Balković i učenica Sunčica Lovrić, mentor Damir Balković: ), treće mjesto na državnoj razini (učenik Kristijan Danilović, mentorica Sanja Mrzljak Jovanić: ) i peto mjesto na državnoj razini ( učenica Lana Brdarić, mentorica Sanja Mrzljak Jovanić.
Dragi učenici,
ako želite sudjelovati u ovim navedenim projektima, javite se do 27.listopada predmetnoj profesorici Sanji Mrzljak Jovanić.
Uživajte u čitanju!
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.