preskoči na sadržaj

Srednja škola Marka Marulića Slatina

Naslovnica

Međupredmetni školski projekt „Dani frankofonije 2024.“

Autor: Mario Gumbarević, 23. 4. 2024.

Međupredmetni školski projekt „Dani frankofonije 2024.“ provodi se tijekom ožujka i travnja od prvog do četvrtog razreda opće gimnazije s ciljem promoviranja francuskog jezika i bogate frankofone kulture u suradnji predmetnih nastavnika: Dijane Fotez (Francuski jezik), Ksenije Rastije (Informatika), Marine Ivoš (Hrvatski jezik) i Mirte Drokan (Tjelesna i zdravstvena kultura).

Pojmom Frankofonija označavaju se zemlje u kojima se koristi francuski jezik ili gdje postoji važna pripadnost francuskom jeziku ili frankofonoj kulturi. Međunarodna organizacija za Frankofoniju okuplja te zemlje te nastoji razviti među njima političku, obrazovnu, ekonomsku i kulturnu suradnju s francuskim jezikom kao poveznicom.

Glavne aktivnosti projekta obuhvaćaju poetsku radionicu, plesnu radionicu, izradu tematskih i edukativnih plakata, kreiranje multimedijskih sadržaja, projekciju frankofonih filmova te međuškolsku suradnju s Industrijsko-obrtničkom školom Slatina.

Osim što se provodi u okviru redovnog nastavnog procesa, projekt također potiče izvanučioničku nastavu i izvannastavne aktivnosti pružajući učenicima mogućnost za cjelovitije i dublje upoznavanje vrijednosti učenja francuskog jezika kao i bogate i raznolike književne, umjetničke i gastronomske tradicije frankofonih zemalja.

Projekt će se vrednovati kroz povratnu informaciju nastavnika i učenika, objavljivanje događaja na mrežnim stranicama škole i u medijima, a rezultati vrednovanja koristit će kao strategija za promociju gimnazijskog programa i škole.

Ciljevi ovog projekta su:

- promovirati gimnazijski program i školu u kojoj se uče tri strana jezika

- ukazati na važnost učenja francuskog jezika te promicati međukulturalnu osjetljivost

- poticati cjeloživotno učenje jezika u školi i izvan nje

- obogatiti jezične vještine učenika te istražiti različite aspekte frankofone kulture

- razvijati digitalnu pismenost i kreativne potencijale učenika

- usavršavati vještine kritičkog mišljenja te rada u timu

- osvijestiti učenike o važnosti izgradnje vlastitih interesa i odgovornog ponašanja

 

Projekt je počeo posjetom slatinskom kinu povodom obilježavanja Ženijalnih dana. Učenici 2. a i b razreda opće gimnazije su 5. ožujka 2024. godine u pratnji svojih predmetnih profesora Dijane Fotez, Ksenije Rastije, Zorislava Jelenčića i Matije Goslera pogledali romantičnu dramu „La passion de Dodin Bouffant“ (Okus Ljubavi). 

Film, čija je režija povjerena talentiranom Anhu Hungu Tranu, donosi priču o strasti i umjetnosti kroz prizmu kulinarskog genija Dodina Bouffanta. Kroz živopisne scene i duboke emocije, film nas vodi na putovanje kroz njegovu ljubav prema hrani i umjetnosti kuhanja.

Nakon odgledanog filma učenici su na nastavi Francuskog jezika i Informatike sudjelovali u popratnim aktivnostima pri čemu je ostvarena i međupredmetna korelacija.

Aktivnosti na nastavi Francuskog jezika

Na nastavi Francuskog jezika učenici su istraživali ključne aspekte filma te su, nakon što su usvojili ciljani vokabular, izradili kreativne digitalne plakate.

Iduća aktivnost učenika bila je radionica o francuskoj kinematografiji gdje su se učenici upoznali s ključnim filmskim pokretima, značajnim filmovima i poznatim redateljima koji su svojim inovacijama, eksperimentiranjem s filmskim tehnikama, stilovima i narativnim pristupima kao i dubokim temama i kompleksnim likovima oblikovali bogatu povijest francuske kinematografije i ostavili trajan utjecaj na filmsku umjetnost diljem svijeta.

Radionice s učenicima osmislila je i provela profesorica Dijana Fotez.

 

Na nastavi Informatike, u okviru predmetnog kurikuluma i kroz međupredmetnu suradnju nastavnih predmeta, učenici 2. a i 2. b opće gimnazije naučili su digitalni alat strip u kojem su kreirali stripove na temu gledanog francuskog filma „Okus ljubavi“. Učenici su radili u paru te pokazali veliko zanimanje i suradnju pri kreiranju digitalnih sadržaja. Prema uputama i smjernicama profesorice informatike Ksenije Rastije na početku su upoznati kako raditi u nekom od odabranih alata za izradu stripa, a nakon edukacije učenici su pretočili viđeni film kroz svoj doživljaj i iz svoje perspektive u strip izdanje.

U nastavku pogledajte radove naših učenika:

Autorice članka: Dijana Fotez, prof. i Ksenija Rastija, prof.




Popis udžbenika

Raspored zvona


 

 

eTwinning

Pano tjedna


Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.

Instagram
Školska zadruga "SLATINA"
Škola na društvenim mrežama



Školska zadruga

Pronađite nas i na:


Š K O L S K I V R T


CMS za škole logo
Srednja škola Marka Marulića Slatina / Trg Ruđera Boškovića 16, HR-33520 Slatina / ss-mmarulica-slatina.skole.hr / ss.marka.marulica@vt.t-com.hr
preskoči na navigaciju