9. RENDEZ – VOUS AU CINÉMA
Autor: Mario Gumbarević, 8. 11. 2023.
Već tradicionalno u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom, Kino mrežom i Francuskim institutom u nezavisnim kinima širom Hrvatske tijekom rujna i listopada prikazivali su se francuski filmovi u programu nazvanom Rendez-vous au cinéma. Program je to koji okuplja različite filmske forme; igrane, dokumentarne i animirane, različitih estetika s ciljem da okupi široku i raznoliku publiku.
Učenici naše škole i ove su se godine uključili u projekt i ostvarili suradnju sa slatinskim kinom koje je član Kino mreže te su posjetili 9. Rendez-vous au cinéma u slatinskom kinu.
25. rujna 2023. godine učenici 3.a i b razreda opće gimnazije u pratnji su profesorice Dijane Fotez i Ksenije Rastije pogledali film L'année du requin (Godina morskog psa), komediju s elementima drame i horora, a 2. listopada 2023. slatinsko kino su posjetili i učenici 4.a i b razreda opće gimnazije u pratnji svojih profesora Marine Ivoš, Zorislava Jelenčića i Dijane Fotez te pogledali animirani film Dilili à Paris (Dilili u Parizu).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nakon završetka festivala, učenici su na nastavi sudjelovali u raznolikim popratnim aktivnostima pri čemu je ostvarena i međupredmetna korelacija Francuskog jezika, Hrvatskog jezika i Informatike.
Na nastavi Francuskoga jezika učenici 3.a i b razreda opće gimnazije su s profesoricom Dijanom Fotez nakon početnog razgovora o sastavnicama filma L'année du requin, proširili vokabular francuskog jezika izrazima vezanim uz radnju filma i karakterizaciju likova te su prema zadanim smjernicama i uputama povezavši edukativne elemente sa svojom kreativnošću predstavili film putem umne mape u web alatu Mindmeister.
Aktivnosti na nastavi Informatike
Učenici 3. a i 3. b razreda opće gimnazije kreirali su svoje razredne digitalne knjige za film „ L'année du requin“ (Godina morskog psa), na nastavi izborne Informatike, Digitalne knjige kreirane su u online alatu Book Creator. Osim upoznavanja čitača s kratkim sadržajem filma, glavnim glumcima, glazbom u filmu, informatičkom tehnologijom primijenjenom u filmu, digitalne knjige sadrže i osobne osvrte učenika na film. Ovom međupredmetnom suradnjom učenici su kroz timski rad stvarali zajednički digitalni sadržaj, te ostvarili ishode prema kurikulumu Informatike za 3. razred opće gimnazije u temi Multimedije.
Radionice s učenicima je vodila profesorica informatike Ksenija Rastija:
Aktivnost na nastavi Hrvatskog jezika – 4. a opće gimnazije
Nakon što su odgledali filma bilo je zanimljivo čuti komentare učenika. Učenici su izdvojili nekoliko tema koje su prisutne u filmu. U filmu se istražuju teme vezane uz društvenu jednakost, posebno prava žena tijekom Belle Epoque razdoblja.
Učenici su komentirali kako su primijetili promjene u stavovima i pravima žena tijekom tog razdoblja. U to vrijeme, žene su se suočavale s mnogim ograničenjima i diskriminacijom u mnogim društvenim aspektima. Djevojčice su često bili uskraćene za pravo na obrazovanje. Obrazovanje je bilo rezervirano uglavnom za mušku djecu, dok su djevojčice često bili ograničene na kućanske poslove i tradicionalne uloge. Žene su često bile ograničene u izboru zanimanja i radile su u ograničenim sektorima kao što su kućanski poslovi, tekstilna industrija ili kao služavke. Pristup napredovanju u karijeri bio je često ograničen. Prava žena, uključujući pravo glasa, bila su ozbiljno ograničena. Ovo je razdoblje predstavljalo početak feminističkog pokreta i borbe za prava žena.
Učenici su izrazili poruke koje su izvukli iz filma, a to su hrabrost, odlučnost i borba za pravdu. Film "Dilili u Parizu" istražuje društvene nepravde i prava žena kroz priču o hrabroj Dilili. Kroz njezin lik, film potiče gledatelje da razmišljaju o tim problemima i vrednotama ravnopravnosti i obrazovanja za sve.
Ovakvi filmovi mogu poslužiti kao poticaj za raspravu o povijesti prava žena i društvenim promjenama koje su se dogodile tijekom vremena. Usmenim razgovor s predmetnom nastavnicom potaknuta su dublja razmišljanje i rasprava o ovim temama te omogućeno je učenicima da izraze svoje dojmove i zaključke o filmu.
Aktivnosti na nastavi Francuskog jezika – 4.a i b razred opće gimnazije
Nakon gledanja filma Dilili à Paris, na nastavi Francuskog jezika s profesoricom Dijanom Fotez detaljnije su obrađene tematika i radnja filma kroz razne aktivnosti – uz digitalne plakate 4. b razreda na temu „Slavne osobe koje susreće Dilili“, kratke osvrte na film u obliku audiozapisa učenica 4.a razreda te ilustracije znamenitosti Pariza učenice Lane Kovačević.
Kako bi s manifestacijom Rendez-vous au cinema upoznale i učenike koji nisu polaznici izborne nastave Francuskog jezika te ih zainteresirali za istu, učenice trećih razreda opće gimnazije te Anja Kosijer, Iva Lovčanin i Lana Fotez iz 2.a izradile su tematski pano u predvorju škole.
![]() |
![]() |
U nastavku pogledajte videozapis o provedenim aktivnostima koji je izradila Lana Fotez (2.a) uz naraciju Lane Radić (4.a)
Autorice članka: Dijana Fotez, prof. Ksenija Rastija, prof. i Marina Ivoš, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.