Istraživanje uspješnosti provedbe projekta Ovisnosti nove živote mlade love – završna anketa
Autor: Mario Gumbarević, 17. 5. 2024.
Od 10. do 17. svibnja proveli smo završnu anketu projekta Ovisnosti nove živote mlade love koja je pokazatelj razine uspješnosti provedbe projekta na smanjivanje rizika novih ovisnosti u našoj školi, kod djece i mladih.
Anketi je pristupilo 64 učenika 1. i 2. razreda opće gimnazije (18 muških i 46 ženskih) koji su bili aktivno uključeni u projekt.
Cilj istraživanja bio je dobiti povratne informacije učenika o kvaliteti projekta, te može li ovakav projekt, prema njihovim iskustvu i spoznaji, promijeniti stavove mladih o novim ovisnostima. Osim toga, ocijenili su kako je na njih djelovao ovaj projekt i jesu li spremni pomoći mlađima (učenicima osnovne škole) kroz edukaciju i radionice.
Analiza provedene anketa dovela je do sljedećeg zaključka:
Nakon istraživanja problema, odrađenih aktivnosti, edukacija i radionica učenici 1. i 2. razreda opće gimnazije u završnoj anketi iznesli su svoje mišljenje i stavove o projektu.
47% ili 39 učenika smatra da su najugroženiji učenici viših razreda osnovne škole, odmah za njima učenici srednje škole reklo je 40% ili 26 ispitanika, a ostalih 13 % ( 8 ispitanika) smatra čak da su najugroženiji učenici nižih razreda osnovne škole.
2/3 učenika ili njih 64% potvrdilo je da je ovaj projekt promijenio njihove stavove o novim ovisnostima te su ocijenili s ocjenom 3.36 mogućnost da ovakav projekt može promijeniti odnos mladih prema novim ovisnostima.
Nešto više od 1/3 učenika ili njih 36% spremna je uključiti se u aktivnosti koje planiramo provesti u osnovnim školama našeg grada kako bismo učenike osnovnih škola upoznali s ovim opasnostima i pomogli im da im se odupru. 23 % učenika ne bi se uključilo dok ih je 40% neodlučnih i rekli su možda bi se uključili.
Da su zadovoljni projektom i edukacijama potvrdili su i na pitanje Treba li ovakvih edukacija o problemima mladih više u našoj školi?, gdje je njih 41 učenik (64% ispitanika) odgovorio da treba, 6% učenika da ne treba, dok su ostalih 30% rekli da nisu sigurni i bili su neodlučni.
Učenici su projekt ocijenili s ocjenom 3,97 što uključuje vrednovanje edukacija, radionica i svih ostalih aktivnosti u projektu, te smo kroz razgovor saznali da su spremni upozoriti svoje vršnjake konzumente na štetnost i opasnost koja vodi, od naizgled bezazlenih običnih školskih izazova u još opasnije ovisnosti u budućnosti
Prema ostalim odgovorima koje smo dobili kroz razgovor učenici savjetuju da treba što više razgovarati s djecom i mladima o novim modernim ovisnostima, ali potrebno je provesti aktivnosti i s roditeljima i s nastavnicima ako bi svi bili upoznati i educirani. Potenciraju više aktivnosti usmjerenih na rad s učenicima na satu razrednog odjela što uključuje i stručnu službu škole.
Ovo istraživanje ujedno nam služi i kao polazna točka za rad s učenicima dalje kako bismo ih osvijestili o ovoj problematici i utjecali da ne posežu za ovakvim opasnostima.
Rezultati cjelokupne ankete dostupni su ovdje.
Istraživanje je pripremila, provela i analizirala profesorica informatike Ksenija Rastija.
Autorica: Ksenija Rastija, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.