Dani medijske pismenosti – edukacija i radionice: INTERNET ISTRAŽI -ZNANJE SI OSNAŽI
Autor: Mario Gumbarević, 2. 5. 2024.
Od 16. – 30. travnja 2024. učenici 1. i 2. razreda strukovne škole zanimanja ekonomist i opće gimnazije obilježili su Dane medijske pismenosti na nastavi Informatike. Aktivnosti obilježavanja medijske pismenosti s učenicima je vodila i osmislila prof. Ksenija Rastija.
Obilježavanje Dana medijske pismenosti započeli smo u utorak, 16. travnja, kroz natjecanje HAWaton kojim su učenici 2. razreda gimnazije testirali svoje sposobnosti i vještine pretraživanja interneta i prikupljanja pravovaljanih poveznica o našem akademiku Viktoru Žmegaču koje će biti objavljene i dostupne na arhivi weba Nacionalne sveučilišne knjižnice Zagreb. Nakon natjecanja, sve do kraja mjeseca travnja učenici su kroz edukaciju, predavanje i radionice spoznali opasnosti informiranja preko društvenih medija, te se upoznali s digitalnim alatima i načinima kreiranja lažnih vijesti i dezinformacija. Sve aktivnosti objedinjene su pod nazivom Internet istraži – znanje si osnaži.
Cilj obilježavanja Dana medijske pismenosti ove godine je potaknuti učenike na kritičko vrednovanje medijskih sadržaja te ih educirati kako da prepoznaju lažne vijesti i dezinformacije. Također je cilj potaknuti učenike da prije nego što prosljeđuju neku informaciju razmisle o posljedicama koje može uzrokovati neistinita proslijeđena informacija. Kako bi što bolje prepoznali lažne vijesti i dezinformacije kreirali su sami atraktivne i bombastične naslove u obliku klikolovki i mamilica, kao što su i vijesti u medijima koje svakodnevno klikom otvaraju.
Osim provedene radionice pogledani su i video materijali s portala Medijska pismenosti te kreirani digitalni materijali s uputama i savjetima kako prepoznati lažne vijesti i dezinformacije.
Razgovarali smo o važnosti medijske pismenosti i kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja kako bismo izbjegli paniku i strah koji nam mediji šire u svojim vijestima, te kako bismo se oteli utjecaju medija na formiranje mišljenja i stavova.
Autor: Ksenija Rastija, prof.
Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana planeta Zemlje glasi: „Investiraj u naš planet“. Učenici naše škole na panou su zorno prikazali posljedice utjecaja čovjeka na naš planet te predložili konkretne aktivnosti koje možemo i trebamo poduzeti. Materijale za pano prikupili su učenici: Tereza Đorđević (2.a) , Anamaria Jokić (3.a), Valentino Đumlija (3.a), Ines Schweigert (4.b) dok su u izradi panoa sudjelovale učenice: Lana Kovačević (3.a), Gabriela Kovačević (3.a), Ines Schweigert (4.b) i Izabela Štimac (4.b). Mentor učenicima je profesorica Dragana Medved.