2018-03-18 09:13:15 Izvješće o obilježavanju Dana broja π . 3/14 godine 2018. je obilježen dan broja π . Sl.1. Za Dan broja π pano su uredile kreativne i vrijedne učenice: Ivana Draganić, Matea Perić, Nikolina Babić i Lucija Pepelko (3e)
Sl.2.veliku pozornost učenika i nastavnika je privukao broj π od drveta koji je napravio Igor Strukar( 1a)
Sl.3. Broj π od drveta i hamera okružuju pjesmeo Broju π, lenta vremena na kojoj su zapisane godine od koje su pod vodstvom prof Savić su pjesme o razmišljanja o broju pi u matematici i fizici Poezija na temu broja π Najbolje pjesme o broju π je odabrala i uredila prof.Savić.( slike 4. I 5)
Cvjećari i broj π Ove godine , prvi puta učenici smjera cvjećar sudjeluju u obilježavanju Dana broja π .Pod vodstvom prof.Čondić, učenici su napravili prekrasan, cvjetni broj π . Sl.6. Broj π, napisan rukom cvjećara: Patrik Cvetković, Katarina Stojković i Damir Jurišić( 1f)
Sl.7. Patrik i Damir (1f) RADIONICE:
Sl.8. 3/14 ,godine 2018. u holu škole
ZADATAK 1. PROMJER- i pi“ Opis zadatka: Učenici odabiru dva ili više premeta koji imaju jednu od stranica krug. Vrpcom mjere opsege krugova različitih promjera . Odsijeku vrpce duljine opsega i lijepe ih na pod . Ravnalom ili metrom mjere ,promjere krugova, na odabranim predmetima i nanose ih na vrpcu najveći mogući broj puta. Uočavaju da nije moguće na vrpcu to jest duljinu opsega nanijeti cijeli broj promjera već za svaki krug se nanese tri promjera i uvijek ostane još jedan dio. Tako smo „promjerili“ broj Pi.
Sl.9. Prvo se mora odabrati predmet.
Sl.10. Drugo, vrpcom izmjeriti opseg nekoliko predmeta. ( Vladimir Ivanić 2h)
sl.11. Treće, vrpce se lijepe na pod ( Tola I Živković 2h )
Sl.12. Četvrto,prebrojati koliko promjera, svakog predmeta, sadrži opseg predmeta,izmjeren vrpcom.( Ivan Šmigoc 2h)
Sl.13. bez obzira koliki je opseg predmeta tj.duljina vrpce – uvijek stane 3 promjera i još nešto =>PROMJER-ILI SMO PI
ZADATAK 2. KVADRATURA KRUGA Konstruiraj (ravnalom i šestarom) kvadrat površine jednake površini kruga . Nagradni fond: 1.Nobelova nagrada 2.Puno , puno novaca 3.Čast i slava Sl.14.neriješeni matematički problem još iz Antičkoga doba je privukao pozornost učenika
sl.15. „Sad ćemo mi to riješiti.“ Luka Pranjković i Dragutin Gradečak (3a)
Sl.16. “Blizu“ Nobelove nagrade je rješenje koje je konstruirao Mateo Marević (1h).
ZADATAK 3. Eksperimentalno određivanje broja : 1.BACANJE ŠIBICA Pribor: prazan list papira A3 i kutija šibica Opis: s visine 40-tak centimetara bacite šibice i prebrojite koliko šibica siječe neki od pravaca (radi veće točnosti bacanje ponovite više puta što više to bolje!!!) FORMULA: Zaključak:
sl.17.morate ponovno baciti
sl. 18.prebrojati šibice koje sijeku paralelne pravce
Sl.19. nakon nekoliko pokušaja, u formulu su uvršteni podaci i eksperimentalno smo odredili 3.14
Zahvaljujem svim učenicima koji su sudjelovali u obilježavanju Dana broja π te svojim trudom, kreativnošću i znanjem učinili upravo taj dan jedinstvenim. Ipak, nadam se da iako su učenici računali, mjerili, razmišljali i učili da su se i dobro zabavili . A.Karaban,prof. |
Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci |