2019-12-09 12:18:00 Izvješće o provedenome matematičkom Danu škole
Mini projekt Matematičko modeliranje u poljoprivredi: Poljoprivredna kultura jabuka se realizirao tijekom druge polovine listopada i prve polovine mjeseca studenoga. U realizaciji su sudjelovali učenici dodatne nastave matematike prvih i drugih razreda i zainteresirani učenici iz trećih i četvrtih razreda za dodatni rad iz matematike i voćarstva te učenici zadruge Agro. Klikom na "više" pročitajte opširniji izvještaj o projektu. U projekt su bile uključene četiri tematske skupine učenika koje su pod vodstvom mentorica, profesorica matematike Anite Karaban, Zrinke Vidaković, Sonje Nikolić i Ivone Puljić, matematički modelirale zadatke u voćarstvu Sadnja jabuke , Berba jabuka, Skladištenje jabuka i Prodaja jabuka odnosno Distribucija jabuka u suradnji s učeničkom zadrugom Agro, pod vodstvom mentorice profesorice Mirjane Butorac i profesorice voćarstva Ivuše Špoljarec, koja je usmjeravala praktični dio zadataka, koordinirala rad matematičara te pomagali pri izradi plakata i makete voćnjaka. Oblici i metode rada koje smo koristili pri izradi projekta su zadavanje problema za individualno rješavanje i timski rad, istraživanje zadanih sadržaja te sinteza i analiza u grupi (3 učenika za plakat) i izradu makete voćnjaka ( zbog štrajka 2 profesorice)i grafički prikaz voćnjaka ( 3 učenika), primjena u numeričkim zadacima te učenje kroz otkrivanje( ostali učenici). Planirana prezentacija učeničkih radova je pomaknuta s 29.11.2019. na 5.12. 2019. U mini radionicama s tematskim predznakom su sudjelovali u holu škole 5. i 6. sat učenici iz svih razreda , odabrani po kriteriju da žele znati više o voćarstvu i žele dodatno vježbati matematiku. slika 1. Sadnja jabučnjaka Slika 2. Berba jabuka Slika 3. Skladištenje jabuka Slika 4. Distribucija jabuka i istraživanje tržišta u Slavoniji
Na kraju radionica učenici su odigrali i kviz kahoot Jabuka čime su provjeri što su u radionicama naučili o vezi jabuke i matematike. slika 5.Priprema sadnica za sadnju slika 6.Matematičko voćarski plan sadnje nije moguć bez primjene mehanizacije slika 7. Voćnjak je posađen slika 8. Plakat sadnja jabuke slika 9. Školski voćnjak u mjerilu 1: 250 s sortama jabuka po redovima
Napravljeni materijali moći će se koristiti u nastavi voćarstva i kao problemski zadaci u nastavi matematike. Ishodi koje suučenici ostvarili; povezali su matematičku domenu s konkretnim zadatkom u poljoprivredi; modeliranje pomoću brojeva –sadnja,uporaba postotka, pojam funkcije- berba, modeliranje pomoću geometrije, uporaba postotka-skladištenje, modeliranje pomoću brojeva -distribucija poljoprivredne kulture jabuke te uporaba postotka -analiza prodaje pojedinih sorti jabuke. Nastavni oblik koji je primijenjen u radu je difrencirana nastava; rad u grupi. Jednako važan ishod je da su učenici strukovne škole dodatno vježbali matematike na zanimljiv i koristan način što će svakako imati za posljedicu smanjenje predrasude učenika o matematici . organizatorica Anita Karaban, prof.savjetnik |
Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci |