2022-05-09 10:15:13 Radionice - Dani medijske pismenosti 2022. U Poljoprivredno-prehrambenoj školi Požega je u travnju započelo obilježavanje Dana medijske pismenosti 2022. Dani medijske pismenosti obilježeni su brojnim edukativnim radionicama koje je s učenicima realizirala pedagoginja Vanda Šajer. 12. travnja 2022. je održana radionica pod nazivom "Kako prepoznati internetske opasnosti". Na tematskoj radionici prilagođenoj učenicima posebnog razrednog odjela učili su o temeljnim pojmovima cyberbullyinga i internetske sigurnosti. Cilj radionice je bilo istaknuti važnost emocionalnog osnaživanja u internetskom svijetu kroz dijalog i likovno stvaralaštvo. Pedagoginja je održala radionicu u suradnji s razrednicom te je izrađen pano od učeničkih radova koji je izložen u hodniku ispred učionice. 27. travnja 2022. pedagoginja je učenicima 2.e i 3.c razreda održala interaktivno predavanje gdje im je predstavila povijest društvenih mreža, njihove pozitivne i negativne strane kao i statistike korištenja kroz različite dobne skupine. Na predavanju je naglašena važnost kritičkog razmišljanja pri uporabi društvenih mreža, a s ciljem da učenici na internetu iskazuju svoju kreativnost i vještine te da budu otporniji na negativan utjecaj prisutnih medijskih sadržaja. Učenicima je kroz primjere demonstrirano kako prepoznati relevantne izvore informacija na društvenim mrežama, a razmotreni su i psihološki te medicinski aspekti korištenja društvenih mreža i digitalnih medija u formativnoj dobi. Učenici su razmatrali svoje motivacijeza korištenje društvenih mreža kao i emocije koje različite aplikacije pobuđuju u njima. Isto predavanje je održano u 3.s razredu 5. svibnja. 3. svibnja je pedagoginja učenicima 1.b i 1.d razreda održala radionicu pod nazivom "Mladi i prevencija nasilja na društvenim mrežama", namijenjenu učenicima prvih razreda kao uvod u pojam, pojavnost i vrste cyberbullyinga. Učenike se poticalo na diskusiju i izražavanje mišljenja i iskustava s internetskim nasiljem, te ih se zatim upoznalo s različitim vrstama cyberbullyinga prepoznavajući raznovrsne oblike i karakteristike zlostavljanja na društvenim mrežama. Predstavljene su im i statistike o stanju u europskim zemljama, kao i iskustva vršnjaka. Središnja aktivnost je bila igranje uloga te se njome nastojala poticati empatija prema žrtvama cyberbullyinga. Istog dana je pedagoginja također učenicima 4.b razreda održala radionicu pod nazivom "Svijet reklama i medijske manipulacije" a 4. svibnja je radionica održana učenicima je 2.b i 3.b razreda. Učenici su kroz dekonstrukciju reklama i medijskih poruka analizirali reklame i razvijali kritički stav prema različitim oblicima medija i medijskih poruka. Cilj radionice je poučiti učenike da prepoznaju i kritički vrednuju temeljne pretpostavke i načine privlačenja pažnje u reklamama. 6. svibnja je pedagoginja za učenike 2. i 3. s razreda pripremila društvenu igru. Cilj igre je uvježbati i primijeniti svoje znanje i razumijevanje iz područja sigurnosti na internetu, kao i kroz likovnu komponentu provjeriti znanje učenika o periferiji i uređajima informacijsko-komunikacijske tehnologije. Osim konkretne namjene, kroz društvenu igru učenici su se učili timskom radu i komunikacijskim vještinama. Na ploči igre su se nalazila polja izazova od tri vrste. Kada bi učenici, svatko svojom figuricom, stali na polje označeno upitnikom, tada bi odgovarali na pitanja višestrukog izbora koja im je pedagoginja projicirala putem laptopa. Kada bi figurica stala na pitanje označeno olovkom, tada bi morali na ploči nacrtati određeni dio računalne periferije (miš, laptop, printer itd.) ovisno o tome koju karticu bi izvukli, a ako bi učenik svojom figurom stao na polje označeno otiskom prsta, tada bi kao sintezu naučenog gradiva sam morao osmisliti neko pravilo sigurnosti na internetu, u čemu bi mu dakako pomoglo posljednje pitanje iz kategorije upitnika projicirano na laptopu. Tekst i fotografije: Vanda Šajer
|
Poljoprivredno-prehrambena škola Požega |