2011-05-29 18:26:42



Istraživanje o elektroničkom nasilju u našoj školi

71 % učenika naše škole koristi Internet svaki dan

Piše: Sara Kakuk, pedagoginja

U školskoj godini 2010./2011., u Poljoprivredno-prehrambenoj školi, provedeno je istraživanje o elektroničkom nasilju, odnosno nasilju putem interneta (eng. cyberbullying) koji je sve više u porastu među mladom populacijom. S ciljem što boljeg uvida u učenička iskustva prema nasilju putem interneta, anketirani su učenici prvih razrednih odjela Poljoprivredno-prehrambene škole. Anketa je provedena na uzorku od 150 učenika u svrhu provedbe programa edukacije učenika i radionicama za potrebe upoznavanja učenika s načinima zaštite na internetu.

Značajan je podatak kao većina učenika Poljoprivredno-prehrambene škole (71%) koristi Internet svaki dan. U najvećem postotku (73%), učenici provode vrijeme na internetu koristeći stranice specijalizirane za druženje i upoznavanje drugih (facebook, myspace…), te izradu vlastitih profila. U nešto manjoj mjeri učenici downloadiraju određene sadržaje (filmove, glazbu, kompjuterske programe, igre itd.), tek je na trećem mjestu korištenje interneta u svrhu traženja sadržaja potrebnih za školu i učenje (39% učenika).

Učenici (njih 69%) također smatraju kako njihove roditelje ne zanima što oni rade na internetu. Nije iznenađujuće kako je 80% ispitanika izjavilo kako oni imaju profil na nekoj od specijaliziranih stranica za druženje i upoznavanje drugih (facebook…), te velika većina (91%) učenika komunicira s drugima na internetu putem chata, bloga, facebook-a isl. Većina učenika se izjašnjava kako komuniciraju s drugima putem interneta svaki dan,a najčešće teme o kojima se razgovara na internetu su prijateljstvo i ljubav, zatim šale, vicevi ili smiješne zgode. Na pitanje o tome razgovaraju li učenici putem interneta s ljudima koje ne poznaju uživo, čak 46% učenika izjavljuje kako „nikada ne razgovara s ljudima koje ne pozna uživo“, a 78% učenika izjavilo je da nikada ne bi otišlo na sastanak s on-line prijateljem kojeg do tada nisu poznavali „uživo“.

Nije zanemarivo spomenuti podatke gdje je 19 % učenika navelo da je netko pisao o njima, objavio neke njihove tajne ili neistine na internetu, dok 32% učenika predstavljalo u njihovo ime.

Pitanje koje se odnosilo na procjenu učeničkog ponašanja u posljednjih godinu dana dalo je sljedeće podatke: 13% učenika se izjasnilo kako je zloupotrijebilo nečije ime i objavilo tuđe privatne podatke i tajne na chatu, facebooku i internet stranici, 10% učenika je stavilo nečiju sliku na Internet ili objavilo film bez dopuštanja druge osobe s ciljem da ju ismije, dok se 9% učenika lažno predstavilo na internetu.

Pohvalno je što ispitanici (čak 85% učenika) smatraju kako uznemiravanje ili primanje poruka neprimjerenog sadržaja putem interneta treba prijaviti. Najviše učenika izjavljuje kako takvo uznemirujuće ponašanje treba prijaviti policiji (62% učenika), nešto manje (58% učenka) bi on-line uznemiravanje prijavilo roditeljima, dok 18% ispitanika ne zna kome treba prijaviti uznemiravanje putem interneta.

S učenicima Poljoprivredno-prehrambene škole radi se na edukaciji o važnosti zaštite putem interneta i to putem radionica, te na satovima razrednika kako bi učenici bili što spremniji suočiti se s izazovima, kako pozitivnim, tako i negativnim, koje današnji virtualni svijet donosi.


Poljoprivredno-prehrambena škola Požega