2022-10-29 14:39:56 TIŠ Ruđera Boškovića u Sinju na međunarodnoj znanstveno-stručnoj konferenciji ,,CUC 2022" I ove je godine u Šibeniku, od 26. do 28. listopada održana konferencija CUC 2022. Riječ je o redovnom događanju koje Carnet organizira već godinama i na kojem se razgovara o dostignućima i problemima vezanima za digitalno društvo. Pitanja otvorenosti, pristupa, povezanosti, umjetne inteligencije i identiteta teme su ovogodišnje CARNET-ove konferencije za korisnike – CUC2022 pa tako ona nosi naziv Otvaranje u zatvorenom svijetu: postdigitalna znanost i obrazovanje.
Brojni vrhunski znanstvenici, stručnjaci iz područja tehnologije i STEM-a, nastavnici i učitelji, u tri dana govorili su o aktualnim temama poput otvorenog obrazovanja, umjetne inteligencije, podcasta i blogova kao edukacijskog medija, digitalne zrelosti škola i sl. Na konferenciji su sudjelovali i djelatnici naše škole, ravnateljica Marica Barać te nastavnici Ivan Vulić i Marija Gaurina. Nastavnici Ivan Vulić i Marija Gaurina održali su predavanje na temu ,,Neuronske mreže...korak dalje od papira", a nastavnica Marija Gaurina imala je izlaganje o ženama znanstvenicama pod nazivom ,,Let me tell you a story". Podršku radu CARNET-a i sudionicima konferencije osobno je uputio i ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs: ,,U Hrvatskoj možemo biti ponosni kako nam funkcionira digitalizacija obrazovanja. CARNET je kroz obrazovanje ušao u domove svih obitelji, a zahvaljujući tehnološkim mogućnostima koje je kroz godine osigurao, uspješno smo prevladali COVID krizu. Nastavit ćemo u potpori razvoja sustava obrazovanja, a bit će tu i nekih novina koje razmatramo, poput digitalnih diploma i svjedodžbi", najavio je ministar Fuchs. Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja održao je zapaženo predavanje “Ulovljeni između Tik-Toka i školskog igrališta – perspektive djece i mladih o korištenju digitalnih tehnologija”, u kojemu je predstavio rezultate istraživanja o iskustvima djece i mladih u digitalnom okružju i njihovim stavovima o utjecaju digitalnih tehnologija na živote i društvo. ,,Korištenje digitalnih tehnologija postaje dominantna aktivnost mladih, a istraživanje pokazuje da više od 70 posto njih ne provodi niti jedan trenutak u organiziranim sportskim ili srodnim aktivnostima izvan škole. Oko 90 posto nastavnika smatra da zbog vremena provedenog u digitalnom okružju učenici gube interes za čitanje, da su nedovoljno razvijeni u govornoj i pisanoj komunikaciji te da provode značajno manje fizičkih aktivnosti", rekao je Jokić te dao viđenje situacije: ,,Za neke stvari poput upoznavanja novih osoba i slobodnog izražavanja stavova djece digitalna tehnologija je izvrsna, ali ona ne može zamijeniti košarkašku loptu i školsko igralište, za čime oni zapravo žude. Korištenje digitalnih tehnologija prožima živote sve djece u Hrvatskoj, to je svijet izazova i mogućnosti, ali za dio njih ukazuje se ovisnički obrazac u koji su uronjeni a da im nitko nije dao alate kako ih koristiti. Ne treba nam manje digitalne tehnologije, nego građenje određene ravnoteže koja može imati pozitivne društvene ishode", ukazao je Jokić.
|
Tehnička i industrijska škola Ruđera Boškovića u Sinju |