2022-03-18 22:53:00

Svjetski dan zaštite potrošača 2022.

Obilježavanju Svjetskog dana prava potrošača (World Consumer Rights Day) pridružili su se učenici 1.a, 2.a, 2.b, 3.a, 3.b, 3.g i 4.a. koji su se uključili u Tjedan Zaštite prava potrošača pod nazivom "Fair Digital Finance - Poštene digitalne financije" od 14.03.-18.03. gdje su dnevno raspoređeni po razredima sudjelovali interaktivnim predavanjima i radionicama s profesoricom Nada Ratković.

15. ožujka je Svjetski dan prava potrošača: dan podizanja globalne svijesti o pravima i potrebama potrošača. U svjetlu European Green Deal- Europskog zelenog dogovora, ove je godine ECC mreža odlučila proslaviti ovaj dan pružanjem reflektora najboljim održivim praksama iz cijele Europe. Od djelovanja vlade do komercijalnih inicijativa – zajedno države članice EU-a nastoje učiniti održivu potrošnju najlakšom opcijom.

Svjetski dan prava potrošača obilježava se 15. ožujka, a svoje porijeklo ima u “Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača” - John F. Kennedy 1962. godine.  „Potrošači su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju. Glas potrošača mora se čuti!“

Deklaracijom o osnovnim pravima potrošača definirana su četiri temeljna prava potrošača na tržištu roba i usluga. Već tada, prije četiri desetljeća, kao temeljna prava naglašena su:

pravo na sigurnost roba i usluga pravo na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju pravo na izbor roba i usluga pravo potrošača da se čuje njihov glas.

Consumer International, svjetska federacija potrošačkih grupa, na ta je prava dodala još četiri temeljna prava potrošača:

pravo na zadovoljavanje temeljnih životnih potreba pravo na naknadu štete pravo na obrazovanje te pravo na zdravi okoliš.

Svjetski dan prava potrošača svake godine aktualizira raspravu o pitanjima i problemima vezanim uz područje zaštite potrošača. To je ujedno i prigoda za promicanje temeljnih prava svih potrošača i za postavljanje zahtijeva da se ta prava poštuju i da su zaštićena kroz propise.

Svjetski dan prava potrošača u našoj školi obilježili su učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda s mentoricom Nadom Ratković.

Ishodi učenja:

- navesti deset osnovnih načela ponašanja potrošača

- interpretirati svako pojedino načelo ponašanja potrošača

- uočiti aktualne probleme u zajednici

- objasniti načine zaštite ljudskih prava

- raspravljati u debatama, tribinama i okruglim stolovima o zaštiti ljudskih prava

- vrednovati odnos prema ljudskim pravima  u zajednici

- razvijati suradnički odnos pri radu u grupi

- ostvariti dobru komunikaciju s drugima

- uvažavati mišljenja sugovornika

- uspješno surađivati u različitim situacijama

- kreativno djelovati u različitim područjima učenja

Učenici su kreativnim interaktivnim uradcima izrađenim u raznim digitalnim alatima i raznim drugim tehnikama poslali jasnu poruku o potrebi zaštite i poštivanja prava potrošača i ostvarili odgojno-obrazovne ishode učenja i očekivanja međupredmetnih tema. 

Aktivnosti i radovi učenika:

Izradila učenica Lara Sikirica 3.a, zanimanje ekonomist

Izradila učenica Andrea Poljak, 3.a 

 


Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj