2024-05-09 13:11:00

Dan Europe i Dan eTwinninga

Diljem Europske unije 9. svibnja obilježava se Dan Europe i slavi europski mir i zajedništvo. Datum označava godišnjicu povijesne Schumanove deklaracije iz 1950. kojom je tadašnji francuski ministar vanjskih poslova i budući predsjednik Europskog parlamenta Robert Schuman predložio osnivanje Europske zajednice za ugljen i čelik kako bi zemlje udružile proizvodnju ugljena i čelika i na taj način rat postao „ne samo nezamisliv nego i materijalno nemoguć”. Schumanova deklaracija rezultirala je uspostavom zajedničkog tržišta za ugljen i čelik i stvorila temelje Europske unije kakvu danas poznajemo.

Osim Dana Europe, 9. svibnja eTwinningova zajednica odgojno-obrazovnih djelatnika 46 zemalja staroga kontinenta slavi kao Dan eTwinninga. Ove godine eTwinning istražuje temu dobrobiti u školi, prepoznajući njenu ulogu u akademskom uspjehu i općem zadovoljstvu učenika.

Dobrobit u školi povezana je s boljim angažmanom, pozitivnim odnosima i boljom pripremom za život izvan škole. Kroz ovu godinu eTwinning se fokusira na dobrobit u obrazovanju i na stvaranje inkluzivnih, poticajnih okruženja za učenje u kojima svatko ima priliku napredovati. 

Dan Europe i Dan eTwinninga 9. svibnja 2024. obilježile su nastavnice Nada Ratković iz Srednje strukovne škole Ban Josip Jelačić iz Sinja i Marija Istenić iz Komercijalno-trgovačke škole Split preko Zoom platforme u vremenu od 17:40 do 19:05.

Nastavnice su započele radionicom na kojoj je predstavljena nova eTwinning platforma i prikazani primjeri jačanja vještina učenika i nastavnika pomoću rada na eTwinningu. 

Glavna tema obilježavanja je predstavljanje jednogodišnjeg eTwinning projekta: “School Education Accreditation and Innovation in Education” u kojem sa svojim učenicima sudjeluju  proteklu godinu dana.

Projekt je započeo 05.09.2023. godine i uspješno se bliži kraju. U projektu je sudjelovalo 60 učenika i 14 nastavnika iz 5 zemalja: Španjolske, Gruzije, Rumunjske, Turske i Hrvatske.

Iz naše škole u projektu je sudjelovalo 10 učenika 4. razreda, koji se školuju za zanimanje ekonomist i nastavnica Nada Ratkovič koja je autorica i nositeljica eTwinning projekta u školi.

U današnjem shvaćanju obrazovanja vrlo je važno primjenjivati ​​inovativne metode poučavanja i integrirati informacijske tehnologije u obrazovanje. Cilj našeg projekta je iskoristiti tehnološki razvoj u stvaranju inovativnih obrazovnih okruženja, koristiti web alate, poučavati algoritam i logiku kodiranja, razvijati analitičko razmišljanje učenika i vještine rješavanja problema, omogućiti učenicima razvoj projekta i iskustvo timskog rada, naučiti istraživati ​​i raditi u grupama te inovativnim i kreativnim pristupom, osigurati suradnju među partnerskim školama. Naš je projekt povezan s Erasmus projektom i omogućuje obrazovanje uz podršku projekta.

Tijekom projektnih aktivnosti učenici su predstavili sebe i svoje škole, Web alate korištene u projektu te izradili logotip i plakat projekta. Aktivnostima unutar projekta učenici su obilježavali važne događaje unutar škole i predstavljali ih svojim vršnjacima. Zajednički zadatak svim učenicima bio je organizacija događaja u Tjednu kodiranja i Kahoot događaja povodom Dana sigurnijeg interneta. Učenici su sudjelovali u izradi web stranice za digitalno obrazovanje, kreiranju "oblaka riječi", stvaranju “projektnog bloga”, izradi infografike, prezentacije projekta i e-knjige kao zajedničkog proizvoda.

Učenici su komunicirali na stranom jeziku, upoznali različite kulture i običaje, uvažavali međusobne razlike, razvijali toleranciju prema drugima te jačali svijest o pripadnosti europskom kulturnom krugu.

Učenici su razvijali kritičko mišljenje, kreativnost, inovativnost, međusobnu komunikaciju, suradnju, timski rad i osjećaj odgovornosti.​ Učenici su razvijali i druge vještine poput jezičnih, medijskih, poduzetničkih, socijalnih i digitalnih što je i cilj projektne nastave. U virtualnom okruženju učenici i nastavnici škola sudionica povezali su se, podijelili iskustva i zajedno razvijali pozitivno radno okruženje. 

Tijekom rada na projektu učenici su koristili različite digitalne alate (Powtoone, Kahoot, Padlet, Storyjumper, Adobe Spark, Animoto, Prezi, Genially, Bubble.us, Canva…)

 

Radom na projektu zadovoljni su i učenici i nastavnici. Svi učenici su aktivno sudjelovali u aktivnostima projektnog tima, stekli nova znanja o kulturi i običajima partnerskih zemalja, međusobno surađivali u timu, komunicirali sa svojim vršnjacima na engleskom jeziku, dopisivali se i razmjenjivali iskustva.

Završne riječi partnera pune su hvale o našem zajedničkom radu i nade u ponovni susret u nekom drugom projektu.

Vidimo se već iduće godine na nekoj novoj temi!

Autor: Nada Ratković, prof. mentor


Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj