2020-04-21 15:58:13

OBILJEŽEN SVJETSKI DAN PLANETA ZEMLJE 2020 ONLINE
 
Dana 22. travnja obilježava se 50 godina Dana planeta Zemlje 2020 - klimatske promjene u fokusu 2020. godine. Cilj obilježavanja je potaknuti ljude na razmišljanje i djelovanje u smjeru smanjenja čovjekova štetnoga učinka na okoliš. 
Dan planeta Zemlje 2020. poseban je jer je ovo 1. Dan planeta Zemlje koji se obilježava širom svijeta u zatvorenom prostoru i izolaciji! Ovogodišnja tema su klimatske promjene i akcije koje bi se trebale provoditi kako bi one što manje utjecale na okoliš i čovječanstvo. Što mi možemo napraviti da pomognemo Zemlji?
Učenici naše škole su se svojim aktivnostima online pridružili obilježavanju Dana planeta zemlje online. 
ZELENIJE SUTRA ZA ZELENIJU ŠKOLU I ZELENIJI GRAD!.
Sigurno možmo zajednički to i ostvariti.
Sretan nam Dan planeta Zemlje 2020.!
#ostanite doma.

Klimatske promjene - ovogodišnja tema 

Ovogodišnja tema su klimatske promjene i akcije koje bi se trebale provoditi kako bi one što manje utjecale na okoliš i čovječanstvo. Posljedice klimatskih promjena osjećaju se u svim dijelovima svijeta. A što mi možemo napraviti da pomognemo Zemlji? Biti ekološki osviješten i nije tako teško. Postoji mnogo malih stvari koje svakodnevno možemo raditi, a pomažu očuvanju naše planete.

Nekoliko korisnih savjeta:

Jedite više lokalno i ekološki uzgojene hrane. Ne bacajte smeće u prirodu. Više koristite papirnatu ambalažu, a manje onu plastičnu. Odvajajte otpad i reciklirajte ga. Pažljivo trošite vodu. Gasite svjetla kada vam nisu potrebna. Koristite baterije koje se mogu ponovno napuniti.

Dan planeta Zemlje 2020. godine poseban je iz više razloga. To je 25. obljetnica programa Globe, 50. obljetnica Dana planeta Zemlje i 1. Dan planeta Zemlje koji se obilježava širom svijeta u zatvorenom prostoru.

Učenici 1.a i 4.a obilježili su Dan planeta zemlje u virtualnoj učionici sa svojom profesoricom Nadom Ratković, prof. mentor, i podijelili primjere dobre prakse, organizirajući različite online aktivnosti. Učenički interaktivni radovi, digitalni posteri, digitalne brošure, stripovi, umne mape i plakati su izrađeni u alatima:  Issue, Canva, Popplet, Glogster i Piktochart. 

Na ovaj način kroz primjere dobre prakse uspjeva se pratiti i provjeriti ostvarivanje zadanih ishoda u online okruženju koristeći inovativne metode poučavanja provodeći  vrednovanja ishoda svojih nastavnih predmeta. Učenici razvijaju kreativnost, maštu, radoznalost, međusobnu komunikaciju, suradnju i odgovornost. Naćin praćenja, provjera ishoda, ostvarenost odgojno-obrazovnih ishoda, očekivanja i ishoda međupredmetnih tema su u prilogu.

Aktivnosti učenika:

https://issuu.com/nadaratkovic/docs/dan_planeta_zemlje-petra_mandac

Izradila : Petra Mandac, učenica 1.a razreda

https://issuu.com/nadaratkovic/docs/dan_planeta_zemlje-lana_mandac.pptx

Izradila : Lana Mandac, učenica 1.a razreda

Izradila : Ivana Milanović-Litre, učenica 1.a razreda

Izradila :Laura Radanović, učenica 1.a razreda

Izradila :Anja Jagnjić, učenica 4.a razreda

Način praćenja i provjera ishoda

Vrednovanje za učenje:

- praćenje rada i napretka učenika i timova, praćenjem njihova rada u online okruženju

- e-portfolio

Vrednovanje kao učenje:

- vršnjačko vrednovanje rezultata rada učenika itimova

- samovrednovanje

Vrednovanje naučenog:

- vrednovanje učeničkih radova, audio, video i/ili ppt prezentacija 

Ostvareni ishodi međupredmetnih tema:

GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE

C.5.3. Promiče kvalitetu života u zajednici. (Objašnjava društvenu isključenost.)

(Reagira na društvenu isključenost i nasilno ponašanje.)

OSOBNI I SOCIJALNI RAZVOJ

A 5.1. Razvija sliku o sebi.

A.5.2. Upravlja emocijama i ponašanjem.

A.5.3. Razvija svoje potencijale.

B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora.

B.5.2. Suradnički uči i radi u timu.  

B.5.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje.  

C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno.

ODRŽIVI RAZVOJ

A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitog načina života s utjecajem na okoliš i ljude.

B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našeg djelovanja na Zemlju i čovječanstvo.

B.5.2. Osmišljava i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti.

UPORABA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE

A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju.

A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti.

C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju.

C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama.

D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti.

UČITI KAKO UČITI

Upravljanje informacijama

A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.

Kreativno mišljenje

A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.

Kritičko mišljenje

A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje.

Samovrednovanje/samoprocjena

B.4/5.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje.

Emocije

C.4/5.4. Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje i kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju.

Suradnja s drugima

D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

ZDRAVLJE

B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju.   

B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima.   

B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednice.

Sretan nam Dan planeta Zemlje 2020.!

ZELENIJE SUTRA ZA ZELENIJU ŠKOLU I ZELENIJI GRAD!.

#ostanite doma.


Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj