2022-02-11 14:24:22 Dan sigurnijeg interneta O Internetu i suvremenim informatičkim dostignućima posljednjih se godina govori više nego o svim ostalim medijima. Broj korisnika iz godine u godinu raste, a internetski sadržaji sve su bogatiji i raznolikiji. Sve je više novih stranica o različitim temama, a razvijaju se i mogućnosti komunikacije među korisnicima. Internet postaje sve privlačniji djeci i mladima zbog niza mogućnosti koje pruža. Za mnogu djecu i mlade Internet i mobitel su pozitivni, produktivni i kreativni mediji u razvoju vlastitog identiteta. Između ostalog, informatička komunikacijska tehnologija podupire njihovu socijalizaciju i omogućava im osjećaj povezanosti s vršnjacima. Virtualna komunikacija je za djecu i mlade primaran način međusobne komunikacije. Međutim, iako tehnologija ima mnoge prednosti i unaprjeđuje kvalitetu života na brojnim poljima, ako se ne koristi na primjeren način, poštujući pravila komunikacije i vodeći računa o sigurnosti i zaštiti svih uključenih, može imati i negativne posljedice. Jedna od tih posljedica je i elektroničko nasilje. Djeca i tinejdžeri često nisu svjesni rizika i opasnosti interneta te je na nama odraslima da ih upoznamo s njima. U skladu s time u našoj školi obilježili smo Dan sigurnijeg interneta 8.veljače 2022. godine. prigodnim predavanjima i radionicama na temu „Digitalni svijet- opasnosti?“. Kroz predavanja i radionice učenici su upoznati s opasnostima na internetu, važnosti čuvanja osobnih podataka te mogućnostima zaštite na internetu, ali i internet bontonu. Pogledali su i nekoliko kratkih video tutorijala koji govore o opasnostima na internetu. Također, upoznati su s vrstama elektroničkog nasilja, ali i smjernicama kako reagirati u takvim situacijama i kome se mogu obratiti za pomoć. U suradnji sa školskom psihologinjom Draganom Jozić učenici su izradili prigodne plakate, s osnovnim informacijama o opasnostima u digitalnom okruženju i savjetima kako ih izbjeći. Ono što je uočeno kao problem je niska razina svijesti o opasnostima koje vrebaju na internetu i njihovim posljedicama. Također, učenici nedovoljno prepoznaju vrste nasilja, ali i omalovažavaju nasilje u digitalnom svijetu smatrajući da je ono manje opasno jer se događa „negdje drugdje“. Uviđa se i nedostatak uvida da je digitalni zapis nešto što ostaje trajno, uvijek dostupno i ima svoje posljedice. Osviještena je potreba za intenzivnijim i posvećenijim bavljenjem ovom problematikom unutar škole, s ciljem unaprjeđenja kvalitete komunikacije i odgovornog ponašanja u digitalnom svijetu. U nastavku se nalaze poveznice na materijale koji mogu biti od pomoći učenicima, roditeljima i nastavnicima:
|
Srednja strukovna škola Kralja Zvonimira Knin |