2011-03-27 19:17:30 TEHNIČARI ZA VOZILA I VOZNA SREDSTVA
TEHNIČARI ZA VOZILA I VOZNA SREDSTVA– ovaj put Vam donosimo prilog o strojarima. U galeriji je dosta slika iz njihovog obrazovanja (galerije strojari 1 i 2), a u prilogu opis školovanja. Pogledajte!
Obrazovanje tehničara u području strojarstva, osim zajedničkih ciljeva srednjeg obrazovanja, ima za cilj: obrazovanje kadrova za obavljanje poslova u projektiranju, pripremi i vođenju proizvodnje te održavanju uređaja, strojeva i cijelih pogona u pojedinim područjima strojarstva, strojarske energetike i mehanike. Stjecanje dobrog općeg obrazovanja koje će omogućiti nastavak obrazovanja u područjima tehničke znanstvene oblasti, prije svega u strojarstvu.
Ostvarivanje ciljeva i uvažavanje stvarne organizacije rada je moguće s tri vrste obrazovnih programa: opći tehničar, tehničar širokog strukovnog profila i tehničar užeg strukovnog profila.
Tehničar za vozila i vozna sredstva spada u program tehničara širokog strukovnog profila. Program je koncipiran da učenicima omogući znantno veći stupanj tehnološke osposobljenosti. Općeobrazovni predmeti, prije svega prirodoslovno-matematičke usmjerenosti su koncipirani da učeniku omoguće nastavak školovanja. Dodatnim programom je moguće stjecanje proširenog teorijskog znanja koje omogućava polaganje strukovne mature i prijelaz na srodne fakultete.
Nastavni plan i program obuhvaća opće (zajednički dio) i posebne sadržaje (izborni dio – općestrukovni i užestrukovni predmeti). Opći sadržaji imaju zadatak: - Ostvarivanje ciljeva od općeg zajedničkog interesa (stvaranje potrebne razine mogućnosti komuniciranja, razumijevanje i podizanje kulture življenja, za život i praksu nužno poznavanje društvenih i gospodarskih prilika, briga za tjelesni razvoj i zdravlje učenika); - Stjecanje temeljitog obrazovanja iz prirodoznanstvenog i matematičkog područja radi stvaranja potrebnog predznanja za razumijevanje i svladavanje posebnih sadržaja (strukovni predmeti) te stjecanje prijeko potrebne podloge za nastavak obrazovanja u područjima tehničke znanosti. Posebni sadržaji (izborni dio – strukovni predmeti) su dimenzionirani u mjeri koju zahtijevaju poslovi obrazovnog programa – profila tehničara, a učenicima omogućavaju stjecanje sustavnih znanja o materijalima, sklopovima, strojevima, uređajima, razvoju i pripremi proizvodnje, organizaciji rada, zaštiti na radu i okolinskoj zaštiti. Zajednički strukovni sadržaji omogućavaju uvođenje u područje struke i stvaranje nužnih predznanja za savladavanje užestrukovnih sadržaja. Užestrukovni sadržaji svakog predmeta omogućavaju stjecanje prijeko potrebnih stručno-teorijskih i praktičnih znanja za rad u pojedinim područjima struke. Školski programi za profile tehničara daju aplikativna znanja znanstvenih disciplina, tehnološki usmjerena znanja i praktično-produkcijska znanja, međusobno povezana.
Praktični dio strukovnih sadržaja (radioničke vježbe i praktikum) ima za zadatak stjecanje osnovnih vještina u radu s materijalima,alatima, komponentama, instrumentima, strojevima i uređajima. Dio posebnih sadržaja čini strukovna praksa čiji je osnovni zadatak postupno uvođenje učenika u poslove tehničara u realnim uvjetima rada. Mimo obaveznog dijela programa, zajednički i izborni dio učenici mogu odabrati sadržaje koje će učiti prema svojim sklonostima, darovitosti i životnim interesima – izborni dio. Učenicima se mogu ponuditi predmeti izvan školskog programa kao fakultativni dio.
Tehničar za vozila i vozna sredstva treba ostvariri slijedeća znanja i uvjete iz područja organizacije, pripreme, tehnologije izrade i tehnologije uslužnih radova: -znanja i sposobnosti organiziranja, pripreme proizvodnje, sastavljanje dijelova, sklopova i oprema na vozilima i voznim sredstvima (cestovna i trčna vozila i vozna sredstva), -izvođenje održavanja i remonta vozila i voznih srestava, -ispitivanje u proizvodnji i probnoj vožnji elemenata, sklopova i samih vozila i voznih sredstava, umijeće primjene mjernih alata za ispitivanje dužinskih i energetskih veličina (dimenzije, površine, potrošnja goriva i maziva, tlakovi, temperature, zakretni momenti snage i sl., poznavanje i korištenje tehničko tehnološke dokumentacije i primjena informatičkih korisničkih programa.
Zajednički dio Hrvatski jezik – 3 sata tjedno, sve četiri godine, Strani jezik – 2 sata tjedno sve četriri godine, Povijest – 2 sata tjedno prve dvije godine, Etika ili Vjeronauk – 1 sat tjedno sve četiti godine, Zemljopis – dva sata tjedno na prvoj i jedan sat tjedno na drugoj godini, Politika i gospodarstvo – 2 sata tjedno na četvrtoj godini, Tjelesna i zdravstvena kultura – 2 sata tjedno sve četiri godina, Matematika – 3 sata tjedno, sve četiri godine, Fizika – 2 sata tjedno prve dvije godine Kemija – 2 sata tjedno na prvoj godini Biologija – 1 sat tjedno na prvoj godini, Računarstvo – 2 sata tjedno na prve dvije godine, Tehničko crtanje i nacrtna geometrija – 2 sata tjedno na prve dvije godine.
Posebni stručni dio: Tehnička mehanika – 2 sata tjedno na prve tri godine, Tehnički materijali – 2 sata tjedno na prvoj i 1 sat tjedno na drugoj godini, Elementi strojeva – 3 sata tjedno na drugoj godini, Termodinamika – 2 sata tjedno na drugoj godini, Hidraulika i pneumatika – 3 sata tjedno na trećoj godini, Elektrotehnika – 3 sata tjedno na trećoj godini, Regulacija i upravljanje – 2 sata tjedno na četvrtoj godini, Kočnica na vozilima – 3 sata tjedno na četvrtoj godini, Vozila i vozna sredstva – 4 sata tjedno na četvrtoj godini, Prijenosnici snage – 4 sata tjedno na trećoj godini, Motori SUI – 3 sata tjedno na trećoj godini, Održavanje vozila – 3 sata tjedno na četvrtoj godini, Obrada materijala – 2 sata tjedno na prvoj godini, Radioničke vježbe i praktikum – 2 sata na prvoj, 4 na drugoj i po 6 sati tjedno na trećoj i četvrtoj godini Stručna praksa nosi po 80 sati na drugoj i trćoj te 40 sati godišnje na četvrtoj godini. |
Srednja strukovna škola Kralja Zvonimira Knin |