2011-06-05 21:24:26 Računalni tehničar za strojarstvo Ovaj put Vam donosimo prilog o računalnim tehničarima za strojarstvo. U galerijama Strojari su slike iz njihovog obrazovanja, a u prilogu opis školovanja. Pogledajte!
Računalni tehničar za strojarstvo: odgojno obrazovni program se sastoji od općeobrazovnog dijela i stručnog dijela. Cilj je stjecanje znanja, vještina i navika koje će omogućiti obavljanje poslova u zanimanju RAČUNALNI TEHNIČAR U STROJARSTVU.
Zadaci: Današnji strojevi i postojenja su složeni, automatizirani sustavi i osim stojarskog dijela uz opremljenost senzorima i izvršnim elementima, upravljani su računalom. Stoga pristup projektiranju i oblikovanju, rukovanju i korištenju te nadzoru i održavanju zahtijeva interdisciplinarnost: Usvojiti spoznaju o važnosti organizacije rada koja može odgovoriti prilagodnoj, konkurentnoj i pouzdanoj strojarskoj proizvodnji s osiguranjem roka i kvalitete. Spoznati važnost korištenja raznih izvora i oblika energije i njihove pretvorbe te racionalnog korištenja. Spoznati važnost rada na siguran način, primijenjujući pravila zaštite na radu u očuvanju zdravlja i okoline. Razviti sposobnost komunikacije sa suradnicima, korisnicima usluga i društvom u cjelini. Osposobiti se za daljnje unapređenje, samoobrazovanje i cjeloživotno obrazovanje. Znati i umjeti koristiti stručnu literaturu
1. Ovladati temeljnim strojarskim znanjima o strojnim dijelovima, sklopovima i strojevima: Upoznati sastav, svojstva i označavanje materijala prema standardu. Osposobiti učenike za pravilan izbor i primjenu materijala u konstrukcijama i alatima. Razviti svijest o utjecaju tehničkih materijala na okolinu i potrebu rješavanja problema. Znati izraditi jednostavne skice strojarskih dijelova i sklopova, čitati shemu, radionički i sklopni crtež. Osposobiti učenika za grafičko komuniciranje u strojarstvu. Znati vrste mjerila i uređaja, pravilan izbor i uporabu. Spoznati karakteristične postupke obrade materijala i procese sastavljanja sklapanjem strojnih dijelova. Upoznati postupke ručne, strojne i toplinske obrade te postupke spajanja i obradu plastičnom deformacijom. Usvojiti znanja o vrsti strojnih dijelova, svojstvima i funkciji u sklopovima. Steći znanja o vrstama opterećenja, naprezanjima i dimenzioniranju strojnih dijelova, sklopova i strojeva. Razviti osjećaj za točnost, urednost i sustavnost u konstruiranju, izradi, ugradnji i održavanju dijelova strojeva i sklopova. Znati projektirati tehnološki proces. Usvojiti vrste alata i naprava, način rada i primjenu za dobivanje izradaka bez skidanja strugotine. Znati proračunati i konstruirati alate i naprave za razne namjene. Upoznati stvaranje hidraulične energije i stlačenog zraka te prijenos medija. Usvojiti značenje, postupke i provođenje kontrole kvalitete. Znati hidraulične i pneumatske izvršne, regulacijske i upravljačke elemente s njihovim simbolima, funkcijom i načinom rada. Ovladati projektiranjem pneumatskih i hidrauličnih shema i slaganjem na didaktičkim pločama. Znati temelje termodinačke pretvorbe toplinske energije u mehanički rad. Ovladati osnovnim proračunima i konstrukcijama toplinskih strojeva, uređaja i postrojenja. Usvojiti vrste hidrauličnih strojeva i načine rada. Usvojiti temeljne proračune i konstrukcije hidrauličnih i pneumatskih strojeva i uređaja.
2. Ovladati temeljnim znanjima iz elektrotehnike, računalstva i automatske regulacije i upravljanja: Spoznati građu, mogućnosti računala i područja primjene. Razviti naviku svrsishodnog služenja izvorima informacija korištenjem računala. Osposobiti učenika za samostalno služenje računalom u obradi tekstova, tablica, baza podataka i prezentacija. Znati pripremiti i raščlaniti jednostavnije probleme iz područja strojarstva, do razine pogodne za izradu programa. Znati sastaviti jednostavni program u jeziku Pascal, Visual Basic. Usvojiti temeljna znanja zakonitosti u elektrotehnici. Znati svojstva, označavanje i primjenu elektroničkih elemenata. Upoznati strukturu, način rada i primjenu električnih strojeva kao pogonskih strojeva u strojarstvu. Upoznati pojmove i osnovne principe u regulaciji i upravljanju. Znati projektirati blok sheme jednostavnih regulacijskih sustava i jednostavne sheme upravljanja. Osposobljavanje za samostalnu realizaciju shema upravljanja korištenjem električnih i pneumatskih elemenata. Upoznati upravljanje pomoću programabilnih uređaja.
3. Ovladati primjenom računala u području strojarstva Spoznati i oblikovati strojne dijelove i sklopove na računalu. Biti sposoban analizirati i optimizirati proizvod na računalu prije njegove materijalizacije. Biti sposoban simulirati budući strojni dio, sklop ili stroj s utjecajem svojstava i funkcijom koje posjeduje kao objekt na računalu. Znati projektirati i konstruirati alate i naprave na računalu. Znati strukturu i načine rada numerički upravljanih strojeva. Upoznati načine, mogućnosti, svrhu i zahtjeve pri povezivanju NU strojeva u obradne sustave. Upoznati strukturu, načine i zahtjeve u automatiziranim linijama za sastavljanje. Znati izraditi tehnologiju složenog izratka za NU stroj na upravljačkoj napravi. Izraditi strojni dio na NUAS. Usvojiti temeljna znanja za operativni rad na automatiziranoj opremi i sustavima. Usvojiti temeljna znanja za nadzor pri vođenju procesa u proizvodnim pogonima. Upoznati procese održavanja vođenih računalom.
Trajanje obrazovanja: 4 godine.
Uvjeti za upis: završena osnovna škola, propisani broj bodova. Značajni predmeti za bodovanje su: hrvatski jezik, strani jezik, matematika, fizika, tehnička kultura, uspjeh u 7. i 8. razredu.
Nastavni plan:
Hrvatski jezik: 3 sata tjedno sve četiri godine. Strani jezik: 2 sata tjedno sve četiri godine. Povijest: 2 sata tjedno na prve dvije godine. Vjeronauk / Etika: 1 sat tjedno na sve četiri godine. Zemljopis: 2 sata tjedno na prvoj i 1 sat tjedno na drugoj godini. Politika i gospodarstvo: 2 sata tjedno na četvrtoj godini. Tjelesna i zdravstvena kultura: 2 sata tjedno na sve četiri godine. Matematika: 4 sata tjedno sve četiri godine. Fizika: 2 sata tjedno na prve tri godine. Kemija: 2 sata tjedno na prvoj godini. Računalstvo: 2 sata tjedno na prve dvijegodine. Tehničko crtanje: 2 sata tjedno na prve dvije godine. Tehnička mehanika: 2 sata tjedno na prve tri godine. Tehnički materijali: 2 sata tjedno na prvoj i 1 sat tjedno na drugoj godini. Tehnol. obr. i sastavlj.: 2 sata tjedno na prve dvije godine. Elementi strojeva: 3 sata tjedno na drugoj godini. Strojarske konstrukcije: 2 sata tjedno na trećoj i četvrtoj godini. Termodinamika: 2 sata tjedno na trećoj godini. Topl. strojevi i uređaji: 2 sata tjedno na četvrtoj godini. Hidraul. i pneumatika: 2 sata tjedno na trećoj godini. Hidr. i pn. str. i uređaji: 2 sata tjedno na četvrtoj godini. Rač. upr. num. strojevi: 1 sat tjedno na trećoj i četvrtoj godini. Alati i naprave: 2 sata tjedno na trećoj godini. Kontrola kvalitete: 1 sat tjedno na četvrtoj godini. Elektrotehnika: 3 sata tjedno na trećoj godini. Upravljanje i regulacija: 2 sata tjedno na trećoj godini. Vođenje proizvodnih procesa računalom: 2 sata tjedno na četvrtoj godini. Praktična nastava: 2 sata tjednona prvoj i trećoj, tri sata tjedno na drugoj te 7 sati tjedno na četvrtoj godini. Izborni dio (strukov. pred.) se izvode prema uvjetima škole i interesima učenika: 1 sat tjedno na četvrtoj godini.
|
Srednja strukovna škola Kralja Zvonimira Knin |