2011-01-22 19:56:15

Studijska posjeta United world college of Mostar

Studijska posjeta United world college of Mostar organizirana je od 22.studenog 2010.do 28.studenog 2010. Na studijskoj posjeti učestvovalo je 14 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda, a vodili su je profesori: Nenad Stamatović, Tamara Marjanović, Jasmina Šahović Žabka.

 

UWC obrazuje učenike bez obzira na njihovu vjersku ili drugu pripadnost pa je idealan primjer interkulturalnog dijaloga i mjesta gde je kroz usmjerenost ka zajedničkim ciljevima i postignućima moguć život s drugima. S obzirom da je Vukovar podijeljeni grad u kojem još uvijek traju mirovni procesi, posjeta Mostaru i UWCiM bila je idealna prilika da se učenicima pokaže da su međusobno razumijevanje i suradnja te život u multikulturalnom društvu mogući. Tribina na temu „Podijeljeni gradovi“ omogućila je da učenici kako iz Vukovara tako i iz drugih gradova uvide da dijele zajedničke probleme, a njih je moguće riješiti kroz razvijanje vještina suradnje, timskog rada, upoznavanje drugih kultura,običaja i prihvatanje i razumijevanje različitosti.

Ovom studijskom posjetom željeli smo potaknuti učenike na razmišljanje, kritiziranje i promišljanje svijeta u kojem žive, kritičko promišljanje tradicionalnih obrazaca i stavova, predrasuda i stereotipa. Prevazilaženje ovih barijera moguće je kroz svakodnevnu komunikaciju s učenicima iz drugih kultura, interakciju i uzajamno pomaganje i razumijevanje.

Na studijskoj posjeti učestvovalo je 14 učenika drugih, trećih I četvrtih razreda, a vodili su je profesori: Nenad Stamatović, Tamara Marjanović, Jasmina Šahović Žabka.

 

CILJEVI STUDIJSKE POSJETE:

Upoznati se s oblicima rada škole UWC u Mostaru- ideali škole, interaktivna nastava, vannastavne aktivnosti, projektna nastava, suradničko učenje, učenje u zajednici Senzibilizirati učenike za život u multikulturalnom društvu- upoznavanje drugih kultura, običaja, međusobno razumijevanje, prenošenje znanja o našoj kulturi, vještine suradnje i timskog rada, rješavanje konflikata na nenasilan način, prihvatanje i razumijevanje različitosti Poticati interkulturalni dijalog- usmjerenost ka zajedničkim ciljevima i postignućima- život 'sa drugima' , a ne 'pored drugih'. Upoznati se s oblikom rada 'UN modeling' Uspostavljanje kontakata i umrežavanje

 AKTIVNOSTI:

Prisustvovanje nastavi IB programa i upoznavanje s modernim oblicima rada- laboratorij, debatiranje, terenska nastava, projektna nastava, istraživački rad Sudjelovanje u vannastavnim aktivnostima- Sudjelovanje na javnoj tribini: 'Podijeljeni gradovi' Zajednička druženja- adaptiranje učenika i razvijanje intersocijalnih veština (učenici su bili smješteni  u zajedničke domove) Prezentacija škole (film o školi), upoznavanje s trenutnom situacijom i budućim planovima. Sudjelovanje u kvizu o ljudskim pravima- 3 učenice su  sudjelovale u kvizu, a 2 su osvojile drugo i treće mjesto sa svojim ekipama.

 REZULTATI STUDIJSKE POSJETE:

Uspostavljena je suradnja  sa UWC Mostar i preliminarno dogovorene buduće zajedničke aktivnosti.

Učenici stimulirani i motivirani za preuzimanje inicijative u školskom i privatnom životu- pokretanje akcija važnih za zajednicu, učeničkih aktivnosti, razvijanje 'zdravog' takmičarskog duha, istraživački rad

Unapređen nivo razvijenosti intersocijalnih veština- rešavanje konflikata, timski rad, komunikacijske veštine, 'gadget veštine'

Učenici senzibilizirani za život sa pripadnicima različitih vera, nacija i rasa- 'različitima' i 'drugačijima'

Nastavnici upoznati s modernim oblicima i metodama rada i mogućnostima njihove primene u radu.

   

 

 

 

 


Tehnička škola Nikole Tesle - Vukovar