2012-11-22 12:06:50

Projekt SPARK - radionice za učenike

Riječ je o projektu čiji je cilj unapređivanje rada s darovitom djecom, u koji je pored naše škole uključeno još nekoliko škola iz županije, te iz zemlje partnera Latvije.

Jedna od aktivnosti u okviru projekta je poticanje kreativnog razvoja učenika te smo u tu svrhu pripremili i proveli radionice za učenike pod nazivom Višestruke inteligencije – što stvarno možemo. Radionica je obuhvaćala aktivnosti: upoznavanje modela višestrukih inteligencija, procjenu svojih sposobnosti putem upitnika, te lingvističke, matematičko-logičke, te vizualane i tjelesno - kinestetičke zadatake.

Više o projektu i radionicama za učenike pročitajte u prilogu, a fotografije pogledajte u fotogaleriji.

Projekt „Korak prema vrhu – ISKRA / Step2Peak, Activate&Respond2Kids – SPARK“

Ovaj projekt, u koji je, pored drugih partnera (škola i ustanova), uključena i naša škola pokrenula je  Sisačko-moslavačka županija i Zaklada za nadarenu djecu „Iskra“.

Vodeći partenri (nositelji) projekta su Sisačko-moslavačka županija  i Općina Rezekne iz Latvije. Projekt se financira sredstvima Programa za cjeloživotno učenje, Comenius regio partnerstvo, što je jedan od programa Agencije za mobilnost i programe EU koji omogućuje i financira stručnu edukaciju i razmjenu učenika i profesora u zemaljama EU čija je svrha obrazovanje, razmjena znanja i stručno usavršavanje.

Sam projekt započeo je s realizacijom početkom prošle školske godine i trajat će do kraja ove školske godine. U njemu sudjeluju partneri iz Hrvatske i Latvije. Uz našu školu, partneri iz Hrvatske su Srednja škola Petrinja, Glazbena škola u Novskoj, Osnovna škola braća Ribar Sisak, te Zaklada Iskra za nadarenu djecu SMŽ, dok su partneri, tj. sudionici iz Latvije jedna osnovna, jedna srednja škola i Sveučilište iz grada Rezekne.

Svrha projekta je je poboljšanje kvalitete obrazovnog sustava, te  poticanje kreativnosti i inovacija u obrazovanju putem unaprjeđivanja rada s darovitom djecom (učenicima), što znači stručno prepoznavanje, praćenje i rad s darovitom djecom.

Kako bi se ti ambiciozni ciljevi ostvarili, do sada su već realizirane određene aktivnosti kao što su edukacija nastavnika o identifikaciji i radu s darovitim učenicima, savjetovanje za roditelje darovite djece, te studijsko putovanje partnera, tj. predstavnika škola koje su uključene u projekt iz Hrvatske u Općinu Rezekne u Latviji s ciljem razmjene iskustva i upoznavanja načina rada s darovitom djecom.

Jedna od izrazito važnih aktivnosti u projektu je radionica za poticanje intelektualnog i kreativnog razvoja učenika.

Ovu smo radionicu organizirali u našoj školi 27. rujna 2012. U nju je bilo uključeno 20 učenika, po jedan motiviran i kreativan učenik iz svakog razrednog odjela.

Naziv naše radionice bio je Višestruke inteligenciješto stvarno možemo?, a cilj je bio taj da se kroz raznolike aktivnosti učenici upoznaju s teorijom višestrukih inteligencija, osvijeste koja je inteligencija kod njih dominantna, te da ju usavršavaju i koriste u učenju i svakodnevnom životu, ali da razvijaju i ostale vrste inteligencija.

U tu svrhu učenici su tijekom trosatnog rada, koliko su trajale aktivnosti u dvije radionice, prvo putem upitnika o višestrukim inteligencijama procijenili koja je inteligencija kod njih najrazvijenija, a zatim su slijedile aktivnosti u kojim su rješavali lingvističke, matematičko – logičke, te vizaulne i tjelesno-kinestetičke zadatke. Tijekom tih aktivnosti (zadataka) učenici su trebali potvrditi ili odbaciti procjenu svojih inteligencija.

U drugoj radionici pred učenicima je bio opušteniji i kreativniji zadatak tijekom kojeg su radom u skupinama (formiranim prema dominantnom tipu inteligencije) trebali vizualno kreirati plakat o zdravoj hrani, izračunati nutricionistički najvrijedniji školski obrok i napisati pjesmu o zdravoj hrani. Kao rezultat rada učenika u skupinama nastao je zajednički plakat o zdravoj hrani.

Dojam nastavnika uključenih u provedbu ovih radionica bio je taj da su učenici bili vrlo zainteresirani za gotovo sve aktivnosti i zadatke u kojima su sudjelovali, te da im je većina njh bila zanimljiva i poučna.

Osobno mišljenje i dojmove mladih sudionika pokušali smo dobiti i anonimnim upitnikom gdje su trebali dati svoje ocjene o radionici i iznijeti dojmove. Rezultati tih upitnika bili su više nego pozitivni jer su nam učenici odgovorili da su naučili nešto novo, zabavili se, te što je najvažnije da bi voljeli da se organiziraju nove radionice koje ih potiču na osobni razvoj i učenje na zanimljiv i kreativan način.

Stoga smo se odlučili da radionicu o višestrukim inteligencijama do kraja ovog polugodišta provedemo u svim završnim razrednim odjelima škole, te da organiziramo novu radionicu s aktivnostima koje bi na sličan način poticale učenike na aktivno i kreativno učenje, istraživanje, svijest o samom sebi, svojim interesima i sposobnostima.


Srednja škola Tina Ujevića Kutina