« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Posljednji dan, ove prekrasne, znanjem i maštom ispunjene manifestacije Tjedan mozga, učenici 4.a i 4.b razreda naše škole, obilježili su sudjelovanjem na radionici vezanoj uz vrlo aktualnu temu – stres i kako se nositi s njim.
Postoji više definicija stresa, ali općenito može se reći da je to obrazac emocionalnih i fizičkih reakcija koje prati subjektivan osjećaj preopterećenosti koje nastaju kao reakcija na određene događaje.
Radionicu i predavanje održala je Marije Gliha Družetić, stručni suradnik, psiholog – savjetnik uz prezentaciju i radne listiće.
Učenike je upoznala sa samom definicijom stresa, zatim koji su najčešći simptomi stresa te kako se s njime nositi. Saznali smo da su četiri izvora stresa kod adolescenata: obiteljsko okruženje, školsko okruženje, vršnjačko okruženje i romantični problemi.
Kao i kod većine učenika, tako i učenicima naše škole najveći problem i izvor stresa predstavlja upravo škola. Mnogo pisanih i usmenih provjera znanja, zadaća i obaveza, a ponekad i nepravednosti. Sve su životne situacije kroz koje učenici prolaze I koje im izazivaju stres, no u svemu tome najvažnije je pronaći način koji će nam pomoći da ružne misli i stanje u kojem smo “blokirani” jednostavno nadvladamo pozitivnim mislima i sami sebe učinimo čvršćima.
Osim toga, učenici su istaknuli, da je i državna matura veliki izvor stresa, zatim neprestano razmišljanje o tuđem mišljenju i očekivanjima, kao i nesigurnost i težnja da nekoga ne razočaramo.
Svakodnevno stanje stresa može se manifestirati uz simptome poput ubrzanog kucanja srca, znojenja ruku, negativnih misli, čak i javljanja osjećaja panike. Sve to može dovesti do većih zdravstvenih komplikacija pa i bolesti.
Učenici su dobili savjete kako prevladati takva stanja gdje je naglašeno da je važno poznavati sebe i svoje misli usredotočiti na stvari koje nas smiruju i čine sretnim.
Tijekom radionice učenici su aktivno sudjelovali i podijelili neke osobne načine opuštanja u stresnim situacijama poput: šetnja prirodom, vožnja biciklom, druženje s prijateljima, bavljenje sportom i odlazak na putovanja.
Ova je je radionica bila izuzetno inspirativna i korisna za učenike jer im je ponudila uvid u mogućnosti uspješnog nošenja sa stresom kako u školi, tako i u životu općenito.
Istina je da vrijeme brzo prolazi u dobrome društvu, pa tako su i sve radionice održane povodom obilježavanja Tjedan mozga, zasigurno ostavile pozitivan trag u sjećanju naših učenika.
A sada je došlo vrijeme da se pozdravimo, sve do idućeg susreta naših predavača i učenika u obilježavnju sljedećeg Tjedna mozga.
Radionicu popratila i komentirala: Jana Matošević