« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Centar za odgoj i obrazovanje Ivan Štark je odgojno obrazovna ustanova za djecu i odrasle osobe s lakšim, umjerenim i težim intelektualnim teškoćama te utjecajnim teškoćama u razvoju.
Centar polaze učenici s područja grada Osijeka, prigradskih naselja (Čepin, Tenja, Antunovac, Višnjevac, Josipovac, Sarvaš, Bijelo Brdo, Dalj, Ernestinovo, Šodolovci, Čepinski Martinci), Baranje (Čeminac, Darda, Lug, Vardarac, Bilje, Kozarac), ostalih naselja s područja Osječko-baranjske županije (Donji Miholjac, Valpovo, Belišće, Bizovac, Vukojevci, Novi Bezdan, Lacići, Blanje, Našice, Našička Breznica, Ladimirevci, Branimirovac, Habjanovci, Podgajci Podravski, Črnkovci, Beničanci) te Vukovarsko-srijemske županije (Vođinci, Vukovar i Podrinje).
Od 2001. godine Centar djeluje na području Industrijske četvrti, u čijoj se blizini nalaze dvije osnovne škole, dvije srednje škole, vrtić, Kineziološki fakultet i Prosvjetno-kulturni centar Mađara u Hrvatskoj.
Struktura polaznika Centra, prema vrsti i stupnju teškoće u razvoju s godinama se postupno se mijenjala. Zbog češćeg upisa učenika s teškoćama u razvoju u redovnu školu kod nas se smanjuje broj upisanih učenika s lakšim intelektualnim teškoćama, a povećava broj učenika s višestrukim teškoćama u razvoju.
Naš Centar na Drinskoj ima 155 učenika. Oni su upisani kod nas temeljem Rješenja Ureda državne uprave, na kojemu piše da im je određen primjeren oblik školovanja po posebnom programu u posebnoj ustanovi.
Razredna i predmetna nastava su organizirane po principu redovne škole, ali po posebnom programu uz individualizirane postupke. U razrede idu djeca za koje povjerenstvo u Uredu državne uprave procijeni da ima lakše teškoće te može usvajati obrazovne sadržaje (Čl. 8 Pravilnika o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju). Kod nas u Centru se provodi posebni program uz individualizirane postupke iz svih odgojno obrazovnih predmeta. Na taj način naši učenici uče HJ, MAT, PiD, LK, RK, TZK, TK, VJ.
Djeca koja imaju veće intelektualne i druge utjecajne teškoće u razvoju idu u odgojno obrazovne skupine (OOS). Oni rade po posebnom programu za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada uz individualizirane postupke (Čl.9 navedenog Pravilnika).
OOS su organizirane prema dobi učenika. U skupinama od 7-11 god. se rad bazira na rehabilitacijskim postupcima. Neka djeca zahtijevaju isključivo bazičnu perceptivno motoričku stimulaciju, dok ih se većinu nastoji poticati u smislu razvoja komunikacije, brige o sebi, upoznavanje škole i radne okoline, osnove socijalizacije i pravila ponašanja. U OOS djeca imaju još i razvoj kreativnosti – LK i GK te TZK i VJ.
U odgojno obrazovnim skupinama od 11 do 17 godina djeca se uče životnim vještinama kako bi što sigurnije kročila u život. Oni se svatko prema svojim sposobnostima pripremaju za što samostalniji život.