Cilj ovog rada je ukazati na važnost i značaj digitalnih tehnologija, ali i izazove u kreiranju nastave na daljinu i poticanja učenika s različitim stupnjem i vrstom teškoća na realizaciju predviđenog nastavnog plana i programa. Iako je korištenje novih tehnologija svakodnevnica u nastavi učenika s teškoćama, u periodu izolacije bilo je važno pronaći način za motivaciju i praćenje nastavnih sadržaja kako samih učenika tako i njihovih roditelja. Škola učenicima s teškoćama ne predstavlja samo odgojno-obrazovnu ustanovu, već priliku unaprjeđivanja socijalnih kompetencija, pozitivnih vršnjačkih odnosa, strukturu rada te razvijanje svakodnevnih vještina. Svaka vrsta teškoća vrlo često podrazumijeva različiti pristup učeniku, individualizaciju zadataka te prilagodbu zadataka. Rezultati istraživanja (autori istraživanja: Luka Femec i Marica Brzica) prikazani su na konferenciji CUC 2022. u sklopu rada Digitalna tehnologija vs različitost.
Na ovogodišnjoj Carnetovoj konferenciji CUC 2022 u Šibeniku sudjelovala je naša ravnateljica i učitelj Luka. Uz brojne inovativne tehnologije i digitalne alate koju su predstavili stručnjaci iz različitih profesija, učitelj Luka je i sam prenio svoj primjer dobre prakse kroz interaktivno predavanje Digitalna tehnologija vs Različitost. Bogatiji za novo znanja, vraćamo se u našu školu puni novih digitalnih znanja i novih ideja.
U tjednu od 3. – 7.10. troje naših učitelja sudjelovalo je na mobilnosti i stručnom usavršavanju u sklopu Erasmus+ projekta Creating pathways for inclusion. Posjetivši Centar Zespół Szkół Specjalnych w Raciborzu u gradu Raciborzu (Poljska) imali su prilike dobiti uvid u rad poljskih kolega, međusobno izmijeniti svoja iskustva u radu s učenicima s teškoćama u razvoju te posjetiti poduzeća u kojima rade osobe s invaliditetom. Također, održana je i Konferencija na kojoj su naši učitelji iznijeli dobrobiti provođenja zajedničkog projekta te provedene planirane aktivnosti. Zahvaljujući iznimnom gostoprimstvu i organizaciji domaćina, vratili su se puni novih ideja za koje ne sumnjamo da će prenijeti ostalim kolegama i uvesti u svoj svakodnevni rad.
U periodu od 26.-28.9.2022. naš učitelj Luka sudjelovao je na međunarodnom eTwinning seminaru “Rural Teachers from Mediterranean Countries together at European School Education Platform” u Draču (Albanija). Tijekom tri dana seminara imao je prilike izmijeniti iskustva i umrežiti se s osamdesetak sudionika eTwinnera s područja Mediterana. Isto tako, praktičnim radionicama naučio je kako koristiti platformu ESEP te zajedno s kolegicama iz Bugarske i Portugala kreirao projekt „It’s better to learn together“. eTwinning projekt koji ima za cilj razmjenu iskustva, umrežavanja te unapređivanje akademskih, socijalnih i svakodnevnih kompetencija učenika opće populacije i učenika s teškoćama u razvoju zemalja partnera. Sigurni smo kako će projekt doprinijeti inkluzivnom razmišljanju naše lokalne zajednice i korištenju univerzalnih metoda poučavanja te širom otvoriti vrata novim projektima. Ovim putem želimo se zahvaliti na potpori Agenciji za mobilnost i programe EU te Albanskoj nacionalnoj agenciji.
Djelatnici Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju 2.9. pohađali su edukaciju Funkcionalni
pokret u edukacijsko-rehabilitacijskom radu. Predavanje su održale Iva Barić, bacc. physioth i Dora Marinić mag. rehab.educ. Edukacija je financirana od strane Komunalca d.o.o. iz projekta “Rano kreni, za život se spremi”.
Kroz edukaciju djelatnici su unaprijedili svoje profesionalne kompetencije i ojačali profesionalna
znanja i vještine.
Po prvi puta dobili smo dvije oznake kvalitete za provođenje međunarodnih projekata Attention games for S.E.N. i I am here with cooperation. Oznaka kvalitete dodijeljuje se učiteljima i učenicima koji su surađivali na izvrsnim eTwinningovim projektima. Veliko bravo!
Naš učitelj Luka imao je prilike sudjelovati na izvrsnim radionicama TCA “Developing KA220 projects with the participation of organisations dealing with inclusion in remote areas and/or local communities“ održanim u Protarasu na Cipru od 24. – 27.5.2022. godine. S ciljem promocije ključne K2 aktivnosti te specifičnih područja provedbe, radionice su poslužile i kao mogućnost umrežavanja sudionika iz 17 zemalja te izmjenu inkluzivnih iskustava u lokalnim sredinama. Kroz četiri dana intenzivnog rada i ugodnog druženja sakupio je mnogo ideja koje će zasigurno uključiti u svoj daljnji profesionalni rad, a sigurni smo i u nove projektne ideje od kojih je jedna već u svojim povojima. Ovim putem želimo se zahvaliti na potpori Agenciji za mobilnosti i programe europske unije te Ciparskoj agenciji Erasmus+
- Djeca s teškoćama u razvoju sa nalazom i mišljenjem jedinstvenog tijela vještačenja (100 bodova)
- Djeca čija oba roditelja/skrbnika imaju prebivalište na području Općine/Grada dječjeg vrtića (15 bodova)
- Dijete iz obitelji s oba roditelja, oba roditelja su zaposlena (12 bodova)
- Djeca iz jednoroditeljske obitelji sa zaposlenim roditeljem (12 bodova)
- Djeca u godini prije polaska u osnovnu školu (10 bodova)
- Djeca iz obitelji u kojoj je za jednog od roditelja/skrbnika procijenjena invalidnost, profesionalna nesposobnost za rad, opća nesposobnost za rad, tjelesno oštećenje i drugo (8 bodova)
- Djeca iz obitelji s troje ili više djece (8 bodova)
- Djeca koja su zadovoljila kriterije za upis u prethodnoj pedagoškoj godini, a nalazila su se na listi čekanja (8 bodova)
- Djeca čiji je brat/sestra već upisan u traženu ustanovu (5 bodova)
- Djeca hrvatskih branitelja i dragovoljaca Domovinskog rata (5 bodova)
- Djeca u udomiteljskoj obitelji, bez roditelja/skrbnika ili bez odgovarajuće roditeljske skrbi (5 bodova)
Cilj ovog istraživanja (autori: Luka Femec, Radmila Popović i nela Bogadi) je dobiti uvid u osobni i profesionalni razvitak bivših učenika COOR Podravsko sunce koji su završili osam razreda osnovne škole po posebnom programu uz individualizirane postupke te nastavili srednjoškolsko obrazovanje za pomoćna zanimanja. Isto tako, kroz diseminaciju Erasmus+ projekta „Creating pathways for inclusion“ želi se ukazati na važnost promocije inkluzivnih aktivnosti, prilagodbe i podrške važne za što aktivnije uključivanje posebice učenika s većim teškoćama u produktivan život lokalne zajednice. Rezultati istraživanja prikazani su Konferenciji Saveza edukacijskih rehabilitatora Hrvatske 2002.