« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Učenici četvrtog razreda Gimnazije Metković vratili su se s nezaboravnog maturalnog putovanja na koje su išli u pratnji svojih razrednica Klaudije Soldatić, Marije Tomić Veraja, Ivane Menalo i Angele Ćelić te profesorice Lore Prusac i profesora Ivana Đereka, u organizaciji putničke agencije Forzita koja je pridonijela ovim našim nezaboravnim trenutcima te nam omogućila da se na putovanju osjećamo lijepo, zadovoljno i sigurno. U školu smo se vratili puni dojmova, obogaćeni novim spoznajama i s puno lijepih uspomena vezanih za ekskurziju.
Maturantica Barbara prenijela je ukratko doživljaj naših maturanata:
Nakon mnoštva vrućih, ljetnih dana osvanuo je i taj dan, dan polaska na maturalno putovanje. Jedva dočekani dan i sat polaska, 30. kolovoza u 18 h naši su autobusi prepuni nasmijanih lica krenuli prema glavnom gradu Češke, Pragu. Bilo je to dugo putovanje s nekoliko stajanja za okrepu i odmor. Već smo sljedeće jutro proveli u panoramskom razgledu Praga te kratkom obilasku prije odlaska u hotel u kojem ćemo boraviti sljedećih par dana. Prve smo večeri uživali u plovidbi Vltavom te večeri na brodu i kasnijem druženju u disku. Naravno, prva noć i zabava uvijek dobro dođe za nas još naspavane maturante, pune energije. Bio je to početak jednog lijepog druženja koje nas je čekalo i tijekom idućih dana. Sljedećeg je dana naš obilazak počeo u jutarnjim satima te smo obišli staru gradsku jezgru, Židovsku četvrt te Muzej voštanih figura. Večer smo proveli u poznatoj pivnici Flek u kojoj je osnovan Hajduk. Katedrala sv. Vita, Nadbiskupska palača, Muzej Franza Kafke te ZOO Troja, sve su to mjesta u kojima smo uživali dok smo boravili u Pragu, a navečer bismo se svi skupa zabavljali i uživali nakon poučnih razgledavanja koja su nam omogućili stručni vodiči. Peti je dan našeg maturalnog putovanja započeo putovanjem iz Praga u Beč, glavni grad Austrije. Nakon što smo se smjestili u hotel koji nas je oduševio te odmorili, večer smo proveli u zabavnom parku Prateru gdje smo se baš zabavljali koristeći razna sredstva poput tobogana, vlakova smrti, dvoraca strave… Bila je to noć puna smijeha i adrenalina. Sljedećeg smo dana razgledavali Kuću mora, dvorac Shönbrunn te Prirodoslovni muzej. Svatko od nas mogao je uživati u onom što ga zanima, razgledavajući navedene znamenitosti i slušajući zanimljive priče o njima. Vrijeme je prolazilo brzo, ali sve viđeno bilo je i poučno. Posljednje smo jutro našeg putovanja proveli razgledavajući cenatr Beča uz stručne vodiče, posjetili smo Hrvatsku katoličku misije te Trg i Katedralu sv. Stjepana. Popevši se liftom na toranj katedrale, imali smo Beč na dlanu i mogli smo uživati u pogledima na ovaj glavni austrijski grad. U centru Beča uživali smo u gradskoj vrevi, izlozima trgovina, hladovini parkova gdje smo se skrivali od ljetnog sunca te koristili svako slobodno vrijeme za ispijanje kave uz prepričavanje dojmova i uživanje u ljepotama ovoga grada. Nakon stručnog obilaska i vremena za odmor te organiziranog ručka pošli smo prema Metkoviću, prema našim domovima, ispunjeni raznim dogodovštinama, avanturama, ali već pomalo iscrpljeni od umora.
Brzo je prošlo tih sedam dana istraživanja znamenitosti Praga i Beča, brzo su prošle i sve večeri ispunjene druženjima i pjesmom. Bili su to nezaboravni trenutci našeg maturalca u kojima smo stvorili nove uspomene i zauvijek ih urezali u naša srca.
Barbara Perić, 4. B
U natjecanju za stipendiranje jednotjednog kampa kvantnih radionica u Rimu dobio je izuzetnu priliku sudjelovanja tim u sastavu profesorice iz fizike Ane Dragović, učenice i učenika prirodoslovno- matematičke gimnazije Nike Pažin i Gorana Martinovića. Izabrani tim je osmislio izvanredan video uradak koji je osvojio članove izborne komisije Goethe Instituta u Njemačkoj.
Bez današnjeg razumijevanja razvoja kvantnih tehnologija ne bi bilo ni GPS-a ni foto senzora u našim mobitelima. Svakodnevno se dolazi do novih otkrića, a razvoj kvantnih tehnologija još je daleko od završetka. Kvantno računalstvo, na primjer, nudi raznolika i nova polja istraživanja, ali je, nažalost, još uvijek podložno pogreškama i predstavlja velike izazove u smislu tehnologije, sigurnosti i regulative. Možda će upravo netko od vdanašnjih učenika - biti taj koji će doći do sljedećeg revolucionarnog otkrića?
U radionicama koje organizira njemačka obrazovna nevladina organizacija TüftelLab, učenici i profesori imaju priliku iskusiti kvantne fenomene i istražiti nove kvantne tehnologije na razigran način.
Tako su se naši učenici i profesori natjecali svojim motivacijskim video- uratcima za jednotjedni kamp s radionicama, ekskurzijama i mogućnošću da razvijeu vlastite projekte koji će se predstavljajti na kraju tjedna.
Istraživat će se sadašnji i budući kvantni problemi te se raspravljati o vlastitim perspektivama. Polaznici će sudjelovati u posebno razvijenom tečaju njemačkog jezika koji dodatno potiče maštu i otvara mogući put prema daljnjim studijama ili karijernim mogućnostima – kako na ovom području, tako i u samoj Njemačkoj. Tijekom tog vremena nastavnik će dobiti informacije o tome kako možete implementirati kvantne sadržaje u učionici. Osim toga, kamp je uokviren zanimljivim programom za slobodno vrijeme.
Čestitamo!
Ova smo tri tjedna provele na divnoj lokaciji u blizini grada Pforzheima, na sjeveru Schwarzwalda. Sobe su bile udobne i čiste, baš kao i učionice te zajedničke prostorije u kojima smo provodili većinu vremena, a sam smještaj bio je okružen prelijepom prirodom što je uvelike doprinijelo ugodnoj atmosferi. Pijuckanje jutarnje kave ili čaja na terasi dok oko nas pjevaju razne vrste ptica bilo je izvrstan uvod u dan ispunjen prvo nastavom, a onda i raznovrsnim aktivnostima po našem izboru. Mogli smo se uključiti na mnoštvo različitih kreativnih radionica kao što su: izrada sapuna i tanjura, crtanje, ukrašavanje zajedničkog prostora uoči večernjih zabava, izrađivanje razglednica, pletenje narukvica… Za one malo raspjevanije tu su bile karaoke, a oni koji su zainteresirani za sportske aktivnosti mogli su odabrati planinarenje, razne sportove i jogu. Mogli smo također prisustvovati filmskim večerima, igrati društvene igre, sudjelovati u bingu i sl. Ukratko, bilo je tu ponešto za svakoga!
Voditelji koji su bili s nama bili su izrazito susretljivi i uvijek bi nam pomogli kada bismo imali kakvu nedoumicu ili problem. Zahvaljujući njima sve je teklo glatko tijekom cijela tri tjedna u Njemačkoj, a mi smo uvijek bili obavješteni o svemu što se planiralo. Posebno se dalo primijetiti da su se uvijek trudili održati prijateljsku atmosferu u kampu. Brinuli su se ne samo o našim potrebama nego i osjećajima. Često su nas podsjećali da im se uvijek možemo obratiti ne samo ako nam nedostaje ručnik ili ako nismo zadovoljni ručkom, već i ako se osjećamo loše ili nam nedostaje dom što je stvorilo sigurnu i toplu atmosferu.
Jasno, nismo cijelo vrijeme proveli na prostoru hotela u kom smo bili smješteni. Prvi smo tjedan posjetili grad Heidelberg gdje smo obišli istoimeni dvorac. Sredinom boravka u kampu razgledali smo Mercedes-Benz muzej u Stuttgartu, a posljednji tjedan bio je rezerviran za posjet Sveučilištu primijenjenih znanosti u Pforzheimu. U svakom smo gradu dobili i ponešto slobodnog vremena, dovoljno da dodatno obiđemo trgovine, suvenirnice, knjižare te sve ono drugo što nas je zanimalo. Ti su izleti bili dobro organizirani i dali nam uvid u različite teme tako da nije bilo dosadno, a i mnogo smo toga naučili o Njemačkoj, njezinoj povijesti i kulturi. Također smo dobili korisne informacije o studiranju i samom životu u Njemačkoj. Unatoč nervozi, ispite za certifikat Goethe instituta riješili smo bez problema zahvaljujući odlično organiziranim pripremama i, naravno, vlastitom znanju. Zajedničkim smo snagama iz tih dvaju dana nervoze izvukli ono najbolje i uspjeli se zabaviti. Bodrili smo i bezuvjetno podržavali jedni druge dok smo se pripremali i zajednički rješavali sve nedoumice. Svi smo štogod naučili jedni od drugih bez obzira na to tko je bio na kojoj razini.
Naravno, najbitniji dio ovog iskustva bili su ljudi. Od drugih stipendista pa do voditelja i učitelja, sigurne smo da su nova poznanstva i vrijeme koje smo proveli s njima ono što će s nama ostati najduže i ono čega ćemo se najradije prisjećati. S novim prijateljima koje smo tijekom stipendije stekle čujemo se još uvijek svaki dan i nakon što smo se svi vratili kući, željno iščekujući ponovni susret. Za ovo predivno provedeno vrijeme zahvaljujem se također mojoj profesorici Ani Bebić i zato što je prepoznala moj potencijal i omogućila mi dodatni rad na sebi.
Ove sam godine imala izuzetnu priliku provesti tri tjedna u ljetnom kampu njemačkog jezika u Benediktbeuernu, Njemačka. Kada sam saznala da sama putujem iz Dubrovnika za München, u meni su se vrtjele dvije misli: prva, kako će moj strah od letenja i odvajanja od obitelji i društva prevladati i da na kraju neću otići u kamp, i druga, kako jedva čekam upoznavanje nove ekipe. Svi su strahovi nestali u trenutku kada sam upoznala ostale Hrvate. Svi smo bili u istoj poziciji i svjesni da, ako se držimo skupa, sve će ovo proći brzo i bezbolno. Prvih par dana prolazilo je iznimno sporo. Dani su nam bili ispunjeni isplaniranim nastavnim satima, obrocima i raznim aktivnostima kojima smo mogli ispuniti naše poslijepodne. Već smo prve večeri, na večernjem sastanku, dobili upute i pravila kojih se svakodnevno trebamo držati. Iako se na prvu činilo kao veoma strogo mjesto, samostan u Benediktbeuernu vrlo brzo prestaje biti mjesto isključivo za učenje i poprima ulogu drugog doma.
Iako smo bili iz različitih država Europe, Azije i Afrike, svi smo imali iste ciljeve: naučiti ponešto njemačkog i provesti naše dane u druženjima koja su često trajala do dugo u noć.
Prvi petak održali smo Länderabend, to jest večer predstavljanja naših kultura. Smatram da je to bio prvi veliki izazov koji se našao pred nama, s obzirom na to da smo svi dolazili iz različitih dijelova Lijepe Naše, no našom slogom i upornošću osigurali smo nastup o kojem se pričalo do kraja kampa.
Dane smo najčešće provodili istražujući naše skrivene talente, kao što su žongliranje, izrada grafita i plesanje tradicionalnih plesova, što je bila moja omiljena aktivnost. Smatram da smo se upravo na tim radionicama najbolje upoznali i sprijateljili. Imali smo priliku učiti plesove iz država koje možda nikada nećemo imati priliku posjetiti, no u tom su trenutku te zemlje bile kao naše – plesom smo ujedinili ljude.
Iako se činilo daleko, polaganje FIT ispita došlo je brže nego što je itko očekivao. Noći s manjkom sna i izvanškolsko učenje isplatili su se kada smo saznali da su svi Hrvati i Slovenci prošli ispite. Kolege iz Slovenije i Hrvatske bili su ljudi koji su uvijek bili tu za mene, i uvijek smo se držali zajedno te smo zbog toga dobili naziv „čopor”. Iako smo bili daleko od doma, pronašli smo nešto poznato i domaće jedno u drugima, što nas je činilo nerazdvojnima. Svaki obrok proveli smo prepričavajući priče iz naših učionica. Na svaku smo slobodnu aktivnost išli zajedno i nitko nikada nije bio izostavljen.
Udaljenost nas danas dijeli, ali smo ovim stečenim iskustvom upoznali prijatelje za cijeli život. Često sam bila suočena s pitanjem: „Zar ti nije žao što si propustila cijelo ljeto u Njemačkoj?” S potpunom sigurnošću znam da, u slučaju da se pruži prilika, opet bih sjela u avion i otišla za Benediktbeuern.
Ovaj mi je projekt omogućio biti slobodnijom i opuštenijom u korištenju stranog jezika, što je pridonijelo tomu da taj isti jezik usavršim, da se sprijateljim s ljudima iz Tunisa, Japana i Uzbekistana te da s nestrpljenjem iščekujem sljedeću priliku da sve ovo još jednom ponovim.
Najviše sam zahvalna svojoj profesorici Svjetlani Bebić koja je prepoznala moju želju za radom te mi bila najveći poticaj u mom učenju njemačkoga jezika.
Svim učenicima naše škole želimo sretnu i uspješnu novu školsku godinu!
7:25 prvo zvono za ulazak učenika
7:30 - 8:15 0. sat – SRZ
8:20 - 8:50 1. sat
8:55 - 9:25 2. sat
9:30 - 10:00 3. sat
10:00 - 10:15 veliki odmor
10:20 - 10:50 4. sat
10:55 - 11:25 5. sat
11:30 - 12:00 6. sat
12:05 - 12:35 7. sat
Gimnazijalci Nadia Pokrajac i Tonći Zvonić sudjelovali su od 19.7. do 24.7. na jezično- kreativnom ljetnom kampu u Sumuleu Ciuc u Rumunjskoj. Kamp su organizirali Goethe Institut Bukurešt i Goethe Institut Ukrajina u suradnji s Goethe Institutom Zagreb. Ovaj kamp je vodio umjetnički dvojac Feli & Pepita iz Njemačke. U kampu je sudjelovalo 39 učenica i učenika iz 11 europskih zemalja, a cilj radionice je bio interkulturalna razmjena na osnovu koje su napravili veliku foto- izložbu na temu Domovina. Čast sudjelovanja u ovom kampu zaslužili su Nadja i Tonći nakon uspješno ostvarenih rezultata na međunarodnom natjecanju u kreiranju kratkih videa u kojima su predstavljali sebe i svoje interese, svoju kulturu i svoj grad. Iz Rumunjske su se učenici vratili zadovoljni i bogati za još jedno lijepo i korisno iskustvo.
Raspored dopunskoga rada možete vidjeti ovdje.
Gimnazija Metković raspisuje
N A T J E Č A J
za upis učenika u I. razred
šk. god. 2024./2025.
Gimnazija Metković upisat će u I. razred u školskoj godini 2024./2025. sljedeće programe:
Jezična gimnazija – 1 razredni odjel, 26 učenika (trajanje programa 4 godine),
Prirodoslovno-matematička gimnazija – 1 razredni odjel, 26 učenika (trajanje programa 4 godine),
Opća gimnazija – 2 razredna odjela, 52 učenika (trajanje programa 4 godine).
Učenici se prijavljuju elektroničkim načinom putem mrežne stranice Nacionalnoga informacijskog sustava prijava i upisa u srednje škole
Uvjeti, postupci i rokovi detaljno su pojašnjeni u Odluci o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2024./2025. Klasa: 602-03/24-06/00004 Urbroj: 533-05-24-0008 od 13. svibnja 2024. (u daljnjem tekstu: Odluka) i Pravilniku o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole NN 49/15, 109/16, 47/17 i 39/22 (u daljnjem tekstu: Pravilnik).
Kandidati izvan redovitoga sustava obrazovanja (učenici koji su završili osnovnoškolsko obrazovanje izvan Republike Hrvatske) prije prijave se moraju registrirati popunjavanjem elektroničkoga obrasca za registraciju na navedenoj mrežnoj stranici te uputiti preporučenom poštom potrebnu dokumentaciju na adresu:
Agencije za znanost i visoko obrazovanje
Središnji prijavni ured
Donje Svetice 38/5
10 000 Zagreb
Dokumentacija se šalje s popunjenim Zahtjevom za priznavanje inozemne obrazovne kvalifikacije o završenom osnovnom obrazovanju.
Za upis se vrednuju i boduju zajednički, dodatan i poseban element.
I. Zajednički element vrednovanja (članak 7. Pravilnika):
prosjeci zaključnih ocjena iz svih nastavnih predmeta na dvije decimale u posljednja četiri razreda osnovnog obrazovanja,
zaključne ocjene u posljednja dva razreda osnovnog obrazovanja iz nastavnih predmeta hrvatski jezik, matematika i prvi strani jezik (sva tri programa) te triju nastavnih predmeta važnih za nastavak obrazovanja:
Jezična gimnazija - povijest, geografija, biologija
Opća gimnazija - povijest, geografija, biologija
Prirodoslovno-matematička gimnazija - kemija, fizika, biologija.
Biologija je predmet koji je škola samostalno odredila kao predmet važan za nastavak obrazovanja (sva tri programa).
II. Dodatan element vrednovanja čine rezultati postignuti na natjecanjima iz znanja (članak 16. Pravilnika) i rezultati postignuti na sportskim natjecanjima (članak 17. Pravilnika).
Učenicima se vrednuju rezultati iz natjecanja iz nastavnih predmeta: hrvatski jezik, matematika i prvi strani jezik (sva tri programa) te nastavnih predmeta posebno značajnih za pojedine programe:
Jezična gimnazija - povijest, geografija, biologija
Opća gimnazija - povijest, geografija, biologija
Prirodoslovno-matematička gimnazija - kemija, fizika, biologija.
Biologija je predmet koji je škola samostalno odredila u svezi vrednovanja natjecanja iz znanja (sva tri programa).
III. Poseban element vrednovanja čini vrednovanje po kriterijima iz članka 18. Pravilnika.
Upisni rokovi određeni su u skladu s točkama X., XI. i XII. Odluke.
Provjera znanja iz stranog jezika (engleski jezik koji učenik nije učio u osnovnoj školi) za učenike s teškoćama u razvoju je 26. lipnja 2024. godine u 9,00 sati. Učenik je obvezan uputiti pisani zahtjev školi za provjeru.
Provjera znanja iz stranog jezika (engleski jezik) koji učenik nije učio u osnovnoj školi je 3. srpnja 2024. godine u 9,00 sati . Učenik je obvezan uputiti pisani zahtjev školi za provjeru.
Nakon objave konačnih rezultata učenik preuzima upisnicu koju potpisuju on i roditelj/skrbnik te ju učitava u sustav.
Učenik koji nema mogućnost sam prenijeti upisnicu u sustav, može istu dostaviti školi 11. srpnja 2024. godine od 8,00 do 12,00 sati kako bi ju škola učitala.
Učenik koji ne učita upisnicu u sustav niti ju donese školi gubi pravo upisa ostvarenog u ljetnome upisnom roku te se u jesenskom roku može kandidirati za upis u preostala slobodna upisna mjesta.
Učenik koji ostvaruje bodove temeljem članka 16., 17. i 18. Pravilnika (vrednovanje rezultata postignutih na natjecanjima iz znanja, vrednovanje rezultata postignutih na sportskim natjecanjima te vrednovanje uspjeha kandidata sa zdravstvenim teškoćama kao i kandidata koji žive u otežanim uvjetima obrazovanja uzrokovanim nepovoljnim ekonomskim, socijalnim te odgojnim čimbenicima) obvezan je dostaviti dokumente temeljem kojih ostvaruje dodatne bodove 11. srpnja 2024. godine od 8,00 do 12,00 sati.
Učenik koji ne dostavi dokumentaciju temeljem koje ostvaruje dodatne bodove za upis gubi pravo upisa ostvarenog u ljetnome upisnom roku te se u jesenskom roku može kandidirati za upis u preostala slobodna upisna mjesta.
Strani jezici koji se uče u školi kao obvezni u svakom od programa su engleski jezik kao prvi strani jezik i njemački jezik kao drugi strani jezik.
Školarina se ne naplaćuje.
Za sve upite i nejasnoće možete se obratiti na mail:
tajnistvo@gimnazija-metkovic.com
ili na telefon 020 681 -344.
Klasa: 602-02/24-01/03
URBROJ: 2117-48-01-24-1
Metković, 17. lipnja 2024. godine
Učenici i profesori Gimnazije Metković sudjeluju ove godine u međužupanijskom projektu Leonardo da Vinci.
Koordinatori projekta su profesori Mirna Stojanović i Danijel Markić iz Tehničke škole Ruđera Boškovića Vinkovci.
U realizaciju projekta uključila se prof.Ljubica Jerković s učenicama prirodoslovno-matematičkog smjera Josipom Tošić, Helenom Sršen, Anom Cvitković,Veronikom Brečić, Lucijom Pavlović i Emom Oršulić te profesorica Marijana Dodig s učenicima iz likovne skupine Matejom Dropuljićem, Lucijom Bebić i Anom Bebić.
Poznati renesansni umjetnik i znanstvenik Leonardo da Vinci preminuo je 2. svibnja 1519. godine, tako da se 2024. godine obilježava 505. godišnjica njegove smrti.
Slikar, arhitekt, izumitelj, glazbenik, kipar, mislilac, matematičar, inženjer… najveći genij renesanse potaknuo nas je da promišljamo o njegovim izvanrednim otkrićima i fascinantnim djelima.
Aktivnosti koje su predložene za učenike i mentore u provođenju projekta:
istražiti doprinose anatomiji, botanici, geologiji, matematici, optici, mehanici, hidraulici, niskogradnji, tehnici proizvodnje oružja, urbanistici…
saznati ponešto o tehnici slikanja sfumato koju je Leonardo proslavio
proučiti dizajn stroja za letenje
istražiti njegov interes na području anatomije
izum hidrometra, propelera, lanca i zupčanika
shema za gradnju kanala riječnih sustava
prvo ronilačko odijelo
A što je privuklo naše gimnazijalce u Leonardovim djelima i kako smo se učeći i istražujući zabavljali tijekom ove školske godine pogledajte u kratkim video predstavljanjima provedenih aktivnosti.
https://padlet.com/danijelmarkic/leonado-da-vinci-yjq1yv7tb2q1t0yg/wish/2994081007
Marijana Dodig, prof. mentor