« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U utorak, 8. svibnja 2018. u našu gimnaziju stigla je ekipa studenata s PMF-a koja sudjeluje u projektu Mladi nadareni matematičari , te u sklopu istog održavaju matematičke radionice u školama.
Radionici se odazvalo 30-ak učenika svih razreda,a podijelili smo se u dvije grupe, jedna je za temu imala zanimljive igre koje potiču razmišljanje a druga teme vezane uz kriptografiju.
Na radionici s igrama je bilo jako zanimljivo jer su na neobičan način spojili brojeve i zabavu. Prvi zadatak je bio da razmislimo i na papir napišemo 2/3 postotka zbroja brojeva svih sudionika u igri. Ispočetka su svi pogađali, no nakon par krugova smo shvatili da treba razmišljati jedan, pa čak i dva koraka unaprijed kako bismo predvidjeli koliki će rezultat biti.
Sljedeća igra se igrala u parovima,a igralo se par protiv para. Dobili smo 16 papirića i mogućnost da vučemo 1, 2 ili 3 papirića. Papiriće prvo vuče jedan par pa zatim drugi. Pobjednički par je onaj koji zadnji uzima papirić sa stola. Zaključili smo da je ključ pobjede dovesti protivnika na 4 papirića jer tako bez obzira koliko on papirića uzme,vi završavate i pobjeđujete.
Onda smo se podijelili u dva tima,a svaki tim je imao igrače sa plavim i crvenim naljepnicama tako da nijedan igrač ne zna koja mu je naljepnica na leđima. Cilj igre bio je da se svi složimo na način da svaki član tima bude do onoga suigrača koji ima istu boju naljepnice. Problem je bio što je svako signaliziranje i pomicnje suigrača bilo zabranjeno. Posljednja igra je bila igra uloga. Podijelili smo se u ekipe od 5 članova i zamislili da smo na gusarskom brodu. Igra se igrala tako da je jedan član kapetan, jedan dokapetan i tako dalje, sve do malog od palube koji ima najmanja prava. Gusari su našli škrinju sa 100 zlatnika i na kapetanu je da ih podijeli kako misli da je najpametnije. Nakon kapetanovog prijedloga slijedi glasanje; ako kapetan dobije više od 50% glasova, krug je završen, a ako ne dobije, kapetan se baca u brod te njegovu ulogu nasljeđuje dokapetan i tako dalje. Ono što je bilo najzanimljvije u ovoj igri, a i u cijeloj radionici, jest da uz razmišljanje i statistiku možemo izvući najveću moguću korist i dobit.
Na kraju su nas upoznali sa ljetnim kampom u Zadru na kojem se okupljaju mladi naših godina zainteresirani za matematiku. Bilo je jako zanimljivo jer su oba predavača, Josip i Domagoj, znali kako doprijeti do nas i zainteresirati nas. Atmosfera je bila opuštena te smo se svi dobro zabavili i družili.
Duje Magzan, Mirta Ivić 2C
Za fotografije zahvala Viktoriji Dujmović i Lani Bunoza