preskoči na sadržaj

Gimnazija Metković

Login
Matematika je in

Nastava matematike u 

Gimnaziji Metković

Tekuće obavijesti
Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Državna matura
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 3. 2018.

Ukupno: 307920
Ovaj tjedan: 23
Danas: 23

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
MERIA u Gimnaziji Metković
Autor: Administrator , 13. 1. 2019.

 

U sklopu međunarodnog projekta MERIA (Mathematics Education – Relevant, Interesting, Applicable) čiji su ciljevi promoviranje istraživački usmjerene nastave matematike, izrada inovativnih scenarija, profesionalni razvoj i podrška nastavnicima u primjeni novih metoda te jačanje suradnje između visokoškolskih i srednjoškolskih ustanova te stručnih udruga, započeo je, 10. i 11. siječnja 2019. u Zagrebu, u 15. Gimnaziji, prvi ciklus profesionalnog usavršavanja nastavnika srednjih škola. 


Gimnazija Metković je, sa  još 16 škola iz cijele Hrvatske, odabrana za sudjelovanje u prvom  MERIA ciklusu. Naše su profesorice Ljiljana Jeličić i Ljubica Jerković, sa još četrdesetak sustručnjaka,  sudjelovale u prvoj radionici, stekle uvid što je to istraživački usmjerena nastava matematike, kako se ona provodi, usvojile osnove teorijskih okvira Realističnog matematičkog obrazovanja i Teorije didaktičkih situacija te  se upoznale  s MERIA scenarijima. Kroz ovakvo se poučavanje matematike sugerira implementacija otvorenijih zadataka koji imaju više korektnih rješenja i/ili više načina rješavanja, a za koje postupak rješavanja nije unaprijed poznat. Procesi poput postavljanja hipoteza, planiranja istraživanja, sustavnog eksperimentiranja i procjene rezultata bivaju tako puno važniji od samog konačnog rezultata.

Radionica je bila i prilika za diskusiju i razmjenu iskustava o raznim fazama provedbe  ovakvog tipa nastave te je omogućila nastavnicima da na cjelovitiji način promišljaju o aktivnom uključivanju učenika u nastavu matematike.

Kao nastavak ove edukacije predviđa se da će svaki sudionik započeti s uvođenjem istraživačkih elemenata u svoju nastavu, testirati  u razredu neki  od predloženih scenarija te obavezno surađivati sa sustručnjakom iz svoje škole u vidu pripreme, praćenja, evidentiranja i refleksije o nastavnim metodama.

U 21. stoljeću nije dovoljno znati činjenice i posjedovati izolirane osnovne vještine. Učenici bi trebali razviti vještine rješavanja problema i sposobnost samostalnog stjecanja znanja. Stoga kompetencije kao što su sposobnost rada s nedostatkom informacija, matematička kreativnost u novim područjima znanja, suradnja pri rješavanju problemskih situacija i komunikacija (matematičkih) rezultata postaju sve važnije.

U tu svrhu, a imajući za cilj učenike koji mogu razumjeti matematiku, uživati u matematici i koji su sposobni rješavati probleme i donositi zaključke započet ćemo postupno i s istraživački usmjerenom nastavom matematike.

Druga je  radionica, na kojoj će se predstaviti prve refleksije i dojmovi iz razreda, planirana za 6. travnja 2019. godine, a međunarodna završna konferencija za 27. i 28. svibnja 2019. 
Više o projektu: https://meria-project.eu/





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju