« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
TIME - Teachers' Inquiry in Mathematics Education je Erasmus+ projekt izrastao iz MERIA projekta, a oba se bave matematičkim obrazovanjem na razini srednje škole za opću populaciju - u programima koji imaju barem tri sata matematike tjedno. Projek
"Inicijativa je došla iz potrebe da se matematika poučava na zanimljiviji i efikasniji način kako bi učenicima dulje trajalo stečeno znanje te kako bi vidjeli stvarnu korist i ulogu matematike u vlastitom životu. Drugim riječima, cilj je da matematika učenicima bude smislena, a ne samo kao 'hrpa formula kojih se ne sjećamo'," ističe Matija Bašić, docent na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu, ujedno voditelj projekta TIME.
MERIA se posebno bavila promjenom paradigme poučavanja prema aktivnom učeniku što zahtjeva drugačiju ulogu nastavnika, a da bi se ta promjena dogodila nastavnik mora proći kroz određeni proces koji zahtjeva puno refleksije i razgovora s kolegama kroz koje prikuplja pozitivna i negativna iskustva. TIME nastavlja razvijati istu ideju i poseban naglasak stavlja upravo na potencijal nastavnika za unapređenje vlastite prakse i kao glavni cilj ima osnaživanje manjih zajednica nastavnika matematike kroz širenje metodologije Studije nastavnog sata (Lesson study) potekle iz Japana i pružanja podrške nastavnicima u dizajnu obrazovnih materijala za istraživački usmjerenu nastavu.
Profesorice Ljiljana Jeličić i Ljubica Jerković sudjelovale su na dvodnevnoj radionici IT'S TIME in Croatia koja se 25. i 26. ožujka 2022. održavala u prostorima V. gimnazije, u Zagrebu, u sklopu koje su članovi projektnog tima predstavili osnovne ideje Studije nastavnog sata, održali ogledni sat koji su sudionici promatrali i diskutirali, proveli radionicu o analizi i dizajnu materijala za učenje i poučavanje te prezentirali nove materijale osmišljene tijekom projekta.
Naglasak je na interakciji s „drugima koji znaju“ s istraživačkim iskustvom iz didaktike i matematike, a sve u svrhu poboljšanja poučavanja i učenja.
Radionicu su zajednički organizirali hrvatski TIME partneri: Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu, V. gimnazija, Zagreb, XV. gimnazija, Zagreb, Hrvatsko matematičko društvo.
Više o projektu na https://time-project.eu/.