« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Današnji datum, 26. rujna, obilježavamo kao Europski dan jezika koji smo obilježili aktivnostima u našoj školi.
Na inicijativu Vijeća Europe, u suradnji s Europskom komisijom, još od 2001. godine 26. rujna obilježava se kao Europski dan jezika.
Cilj je ovog dana štovanje svih jezika, kultura i tradicija, ali i stavljanje naglaska na doprinos osoba koje posjeduju prednosti višejezičnosti. Također se želi potaknuti povećanje individualne višejezičnosti te motivirati ljude u Europi na cjeloživotno učenje jezika.
Na našem kontinentu govori se preko šezdeset različitih jezika i dijalekata. Važnost njihova očuvanja naglašava i Europska unija, ne samo simbolično riječima i obilježavanjem svakog rujna nego i djelima. Naime, Europska unije nije izabrala službeni jezik komunikacije, nego prihvaća sve jezike svojih članica kao svoje službene jezike.
Postavlja se pitanje zašto se daje tolika važnost učenju jezika. Naravno, mnogo je
razloga. Jedan je od ciljeva stjecanje sposobnosti za promicanje vlastitih jezičnih vrijednosti, ali i mogućnost razumijevanja drugih kultura i tradicija. Drugim riječima, učenje jezika izoštrava našu kulturnu inteligenciju čime proširujemo sposobnost razumijevanja onih koji pripadaju drugim kulturama.
Okruživanje ljudima s različitim vrijednostima doprinosi povećanju međunarodne svijesti, čime otvaramo uvid u trenutne političke, vjerske i medijske događaje u svijetu. Konačan je ishod stjecanje globalnog svjetonazora i razmišljanja izvan okvira otkrivajući svijet prepun prilika.
Aktivnosti za Europski dan jezika u našoj školi
Danas su učenici 4. C razreda zajedno s profesoricom Svjetlanom Bebić i knjižničarkom Antonijom Glamuzinom organizirali program povodom Europskog dana jezika. Provedena je aktivnost u kojoj su svi učenici škole dobili poruke na različitim europskim jezicima. Cilj aktivnosti bio je pronalaženje učenika koji su dobili istu poruku napisanu na različitim jezicima. Tri najbrže grupe nagrađene su darovima Goethe instituta.
1. mjesto: Lucija Rotim, Magdalena Šimović, Ivan Gabrić, Ivan Ljubičić
2. mjesto: Goran Martinović, Petar Blatančić-Vuković, Ivana Jurković, Lucija Musulin
3. mjesto: Antea Volarević, Petra Jakić, Marijeta Popović, Duje Mihaljević
Ovaj dan obilježili su i naši učenici sa svojim gostima iz Njemačke, Grčke i Finske u sklopu Erasmus+ projekta Lecker und gesund čija je kordinatorica profesorica njemačkog jezika Ana Bebić. U projekt su uključene profesorice Ana Dragović, Angela Ćelić i Svjetlana Bebić. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije.
O vrijednosti učenja stranog jezika piše i učenik 2. C razreda, Goran Martinović, čiji je rad nagrađen sudjelovanjem u jezičnom kampu u Crikvenici u organizaciji Goethe instituta:
U Crikvenici, u kampu koji je organizirao Gorthe-Institut proveo sam četiri nezaboravna dana. Učili smo njemački na nov, drukčiji i zanimljiviji način, a također sam upoznao i sprijateljio se s puno svojih vršnjaka iz različitih dijelova Hrvatske. Sudjelovali smo u brojnim radionicama; pjevali smo, glumili, a okušali smo se i u pisanju poezije na njemačkom jeziku. Ovo iskustvo pamtit ću cijeli svoj život i rado bih išao ponovno ako mi se ukaže prilika.
preuzeto sa stranica Goethe Instituta