preskoči na sadržaj

Gimnazija Metković

Login
Matematika je in

Nastava matematike u 

Gimnaziji Metković

Tekuće obavijesti
Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Državna matura
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 3. 2018.

Ukupno: 307920
Ovaj tjedan: 23
Danas: 23

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Koliko smo financijski pismeni?
Autor: Ljubica Jerković, Svjetlana Bebić, 15. 4. 2023.

Ako proizvod ima cijenu 100 € te ako znamo da je u nju uključen PDV, kolika je cijena proizvoda bez PDV-a? Značajnom broju mladih (ali i starijih) ovo jednostavno pitanje predstavlja problem. Prepoznato je to i na državnoj razini pa je u svrhu unaprjeđenja financijske pismenosti donesen

Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2021. do 2026. godine

Jačanje i razvijanje financijskog obrazovanja prepoznati su kao imperativ pa se odmah krenulo u akciju.

„Financijska pismenost u suvremenom matematičkom obrazovanju“  projekt je kojeg su prije otprilike pola godine osmislili i pokrenuli doc. dr. sc. Matija Bašić prof. dr. sc. Željka Milin Šipuš sa zagrebačkog PMF-a s ciljem svladavanja osnova financijske pismenosti učenika od 7. razreda osnovne škole do 4. razreda srednje škole. Provedba projekta omogućena je donacijom tvrtke Addiko Bank d.d.

 

 

Studenti Matematičkog odsjeka Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu, među kojima su i naši bivši učenici Veronika Obšivač i Ante Gakić, su pod vodstvom prof. dr. sc. Željke Milin Šipuš i doc. dr. sc. Matije Bašića izradili sedam inovativnih scenarija poučavanja kojima se kroz ekonomski kontekst razvijaju matematički koncepti i osnove financijske pismenosti. Primjenjuju se metode istraživački usmjerene nastave matematike koje učenike usmjeravaju da dio sata rade bez pomoći i upute nastavnika te na taj način preuzimaju odgovornost za svoje djelovanje, učeći tako u interakciji sa zadanim izazovom. Nastavnik na kraju procesa povezuje učeničke strategije i rješenja s ciljanim matematičkim znanjem, pri čemu ih stavlja u realističan i relevantan kontekst osobnih financija i/ili poduzetničkih inicijativa.

Promjena valuta, štednja, osobni proračun, inflacija, kredit, obračun plaće i mirovinsko osiguranje su realni konteksti koji su poslužili studentima za osmišljavanje vrlo zanimljivih i poticajnih aktivnosti koje su detaljno razrađene u scenarijima.

Projekt i scenariji su predstavljeni na Danima financijske pismenosti na PMF-u, 13. i 14. travnja 2023.

Posebno nas raduje entuzijazam koji su studenti pokazali pri predstavljanju svojih izuzetno kvalitetnih uradaka te njihova spremnost da stvaraju nešto novo i mijenjaju obrazovanje i svijet nabolje. Projekt im je ponuđen kao izvannastavna aktivnost po principu "tko želi", a oni su spremno prihvatili izazov i pokazali kako učenje i poučavanje učiniti istraživačkim, suradničkim, interaktivnim i modernim. 

Ove ćemo scenarije uklopiti u nastavu matematike kako bismo na suvremen način pridonijeli boljem razumijevanju i prepoznavanju osnova financijske pismenosti i omogućili našim učenicima da spremnije dočekaju financijske izazove koji ih u životu očekuju.

Za početak preporučamo najjednostavniji scenarij, Tri pravila za uspješno upravljanje novcem😉

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju