« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Ako proizvod ima cijenu 100 € te ako znamo da je u nju uključen PDV, kolika je cijena proizvoda bez PDV-a? Značajnom broju mladih (ali i starijih) ovo jednostavno pitanje predstavlja problem. Prepoznato je to i na državnoj razini pa je u svrhu unaprjeđenja financijske pismenosti donesen
Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2021. do 2026. godine
Jačanje i razvijanje financijskog obrazovanja prepoznati su kao imperativ pa se odmah krenulo u akciju.
„Financijska pismenost u suvremenom matematičkom obrazovanju“ projekt je kojeg su prije otprilike pola godine osmislili i pokrenuli doc. dr. sc. Matija Bašić i prof. dr. sc. Željka Milin Šipuš sa zagrebačkog PMF-a s ciljem svladavanja osnova financijske pismenosti učenika od 7. razreda osnovne škole do 4. razreda srednje škole. Provedba projekta omogućena je donacijom tvrtke Addiko Bank d.d.
Studenti Matematičkog odsjeka Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu, među kojima su i naši bivši učenici Veronika Obšivač i Ante Gakić, su pod vodstvom prof. dr. sc. Željke Milin Šipuš i doc. dr. sc. Matije Bašića izradili sedam inovativnih scenarija poučavanja kojima se kroz ekonomski kontekst razvijaju matematički koncepti i osnove financijske pismenosti. Primjenjuju se metode istraživački usmjerene nastave matematike koje učenike usmjeravaju da dio sata rade bez pomoći i upute nastavnika te na taj način preuzimaju odgovornost za svoje djelovanje, učeći tako u interakciji sa zadanim izazovom. Nastavnik na kraju procesa povezuje učeničke strategije i rješenja s ciljanim matematičkim znanjem, pri čemu ih stavlja u realističan i relevantan kontekst osobnih financija i/ili poduzetničkih inicijativa.
Promjena valuta, štednja, osobni proračun, inflacija, kredit, obračun plaće i mirovinsko osiguranje su realni konteksti koji su poslužili studentima za osmišljavanje vrlo zanimljivih i poticajnih aktivnosti koje su detaljno razrađene u scenarijima.
Projekt i scenariji su predstavljeni na Danima financijske pismenosti na PMF-u, 13. i 14. travnja 2023.
Posebno nas raduje entuzijazam koji su studenti pokazali pri predstavljanju svojih izuzetno kvalitetnih uradaka te njihova spremnost da stvaraju nešto novo i mijenjaju obrazovanje i svijet nabolje. Projekt im je ponuđen kao izvannastavna aktivnost po principu "tko želi", a oni su spremno prihvatili izazov i pokazali kako učenje i poučavanje učiniti istraživačkim, suradničkim, interaktivnim i modernim.
Ove ćemo scenarije uklopiti u nastavu matematike kako bismo na suvremen način pridonijeli boljem razumijevanju i prepoznavanju osnova financijske pismenosti i omogućili našim učenicima da spremnije dočekaju financijske izazove koji ih u životu očekuju.
Za početak preporučamo najjednostavniji scenarij, Tri pravila za uspješno upravljanje novcem.