« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Datum, 26. rujna, obilježavamo kao Europski dan jezika.
Na inicijativu Vijeća Europe, u suradnji s Europskom komisijom, još od 2001. godine 26. rujna obilježava se kao Europski dan jezika.
Cilj je ovog dana štovanje svih jezika, kultura i tradicija, ali i stavljanje naglaska na doprinos osoba koje posjeduju prednosti višejezičnosti. Također se želi potaknuti povećanje individualne višejezičnosti te motivirati ljude u Europi na cjeloživotno učenje jezika.
Na našem kontinentu govori se preko šezdeset različitih jezika i dijalekata. Važnost njihova očuvanja naglašava i Europska unija, ne samo simbolično riječima i obilježavanjem svakog rujna nego i djelima. Naime, Europska unije nije izabrala službeni jezik komunikacije, nego prihvaća sve jezike svojih članica kao svoje službene jezike.
Postavlja se pitanje zašto se daje tolika važnost učenju jezika. Naravno, mnogo je
razloga. Jedan je od ciljeva stjecanje sposobnosti za promicanje vlastitih jezičnih vrijednosti, ali i mogućnost razumijevanja drugih kultura i tradicija. Drugim riječima, učenje jezika izoštrava našu kulturnu inteligenciju čime proširujemo sposobnost razumijevanja onih koji pripadaju drugim kulturama.
Okruživanje ljudima s različitim vrijednostima doprinosi povećanju međunarodne svijesti, čime otvaramo uvid u trenutne političke, vjerske i medijske događaje u svijetu. Konačan je ishod stjecanje globalnog svjetonazora i razmišljanja izvan okvira otkrivajući svijet prepun prilika.
Ove godine smo također obilježili ovaj dan nizom aktivnosti.
Provedena je aktivnost u kojoj su svi učenici škole dobili poruke na različitim europskim jezicima. Cilj aktivnosti bio je pronalaženje učenika koji su dobili istu poruku napisanu na različitim jezicima.
Nakon provedene aktivnosti nagrađena su prva 3 mjesta:
1.mjesto
2.mjesto
3.mjesto
Na satovima njemačkoga jezika obrađivali su učenici značenja emotikona te njihove izričaje na različitim europskim jezicima, te su izrađivali različite plakate kojima su stavili naglasak na višejezičnosti:
Na satima engleskog jezika obrađivali su učenici raznolikosti i sličnosti europskih jezika i kultura te također obrađeno saželi u plakat.