« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Aktiv matematike:
Anto Dodik, prof.
Ljiljana Jeličić, prof. savjetnik
Ljubica Jerković, prof. savjetnik
Ivana Jovanović, prof
Anto Dodik, prof.
Naša web stranica:
https://matematika-je-in.weebly.com/
Korisni linkovi:
http://e-laboratorij.carnet.hr/
https://edutorij.e-skole.hr/share/page/home-page
https://scenariji-poucavanja.e-skole.hr/
https://www.worldmathsday.com/
U sklopu međunarodnog projekta MERIA (Mathematics Education – Relevant, Interesting, Applicable) čiji su ciljevi promoviranje istraživački usmjerene nastave matematike, izrada inovativnih scenarija, profesionalni razvoj i podrška nastavnicima u primjeni novih metoda te jačanje suradnje između visokoškolskih i srednjoškolskih ustanova te stručnih udruga, započeo je, 10. i 11. siječnja 2019. u Zagrebu, u 15. Gimnaziji, prvi ciklus profesionalnog usavršavanja nastavnika srednjih škola.
Gimnazija Metković je, sa još 16 škola iz cijele Hrvatske, odabrana za sudjelovanje u prvom MERIA ciklusu. Naše su profesorice Ljiljana Jeličić i Ljubica Jerković, sa još četrdesetak sustručnjaka, sudjelovale u prvoj radionici, stekle uvid što je to istraživački usmjerena nastava matematike, kako se ona provodi, usvojile osnove teorijskih okvira Realističnog matematičkog obrazovanja i Teorije didaktičkih situacija te se upoznale s MERIA scenarijima. Kroz ovakvo se poučavanje matematike sugerira implementacija otvorenijih zadataka koji imaju više korektnih rješenja i/ili više načina rješavanja, a za koje postupak rješavanja nije unaprijed poznat. Procesi poput postavljanja hipoteza, planiranja istraživanja, sustavnog eksperimentiranja i procjene rezultata bivaju tako puno važniji od samog konačnog rezultata.
Radionica je bila i prilika za diskusiju i razmjenu iskustava o raznim fazama provedbe ovakvog tipa nastave te je omogućila nastavnicima da na cjelovitiji način promišljaju o aktivnom uključivanju učenika u nastavu matematike.
Kao nastavak ove edukacije predviđa se da će svaki sudionik započeti s uvođenjem istraživačkih elemenata u svoju nastavu, testirati u razredu neki od predloženih scenarija te obavezno surađivati sa sustručnjakom iz svoje škole u vidu pripreme, praćenja, evidentiranja i refleksije o nastavnim metodama.
U 21. stoljeću nije dovoljno znati činjenice i posjedovati izolirane osnovne vještine. Učenici bi trebali razviti vještine rješavanja problema i sposobnost samostalnog stjecanja znanja. Stoga kompetencije kao što su sposobnost rada s nedostatkom informacija, matematička kreativnost u novim područjima znanja, suradnja pri rješavanju problemskih situacija i komunikacija (matematičkih) rezultata postaju sve važnije.
U tu svrhu, a imajući za cilj učenike koji mogu razumjeti matematiku, uživati u matematici i koji su sposobni rješavati probleme i donositi zaključke započet ćemo postupno i s istraživački usmjerenom nastavom matematike.
Druga je radionica, na kojoj će se predstaviti prve refleksije i dojmovi iz razreda, planirana za 6. travnja 2019. godine, a međunarodna završna konferencija za 27. i 28. svibnja 2019.
Više o projektu: https://meria-
Pi dan (π dan) se u matematičkom svijetu slavi svakog 14. ožujka,
jer ako pišemo datum u obliku m.dd tada je to najjednostavnija aproksimacija broja π: 3.14.
Još jedna važna poveznica sa Pi danom je rođendan Alberta Einsteina 14. ožujka
odnosno 3.14 oblik datuma u Europi.
Naša škola i ove godine obilježava Dan broja Pi malom rođendanskom zabavom.
Pozivamo vas da napravite šaljivi plakat, rođendansku čestitku
ili osmislite prigodan igrokaz, skeč ili pjesmu posvećenu broju Pi.
( idemo se zabaviti, ideje je bezbroj a tu su i prigodne PI nagrade)
Istraživat ćemo, natjecati se i otkrivati zanimljivosti o broju Pi.
Aktiv matematike i fizike
Pokušajte riješiti kviz o broju Pi