Virtualni projektni dan
Naša škola, Gimnazija Velika Gorica, projektom Sačuvajmo hrvatske šume, razvija odgovornost za promicanje ideja održivog razvoja te svijesti o okolišu i aktivnom participiranju u zaštiti okoliša.
Učenici naše Škole u sklopu ovog projekta su već kreirali plakate i infografike povodom Svjetskog dana zaštite šuma, a na nastavi informatike su razvili 5 pametnih uređaja za rano otkrivanje požara u šumi te uz pomoć 3D pisača ispisali i kutijice za njih. U suradnji sa Šumarijom Velika Gorica planirana je sadnja stotinjak sadnica hrasta lužnjaka u drevnoj šumi Turopoljski lug, što je nažalost u ovim okolnostima nemoguće izvesti. Do kraja mjeseca lipnja napraviti ćemo i nekoliko kratkih video uradaka koje ćemo objaviti na društvenim mrežama i web stranici škole, a kojima će se promovirati važnost održivog razvoja i zaštita hrvatskih šuma.
Sada smo u virtualnoj školi, koristimo se virtualnim alatima te i naš projekt postaje virtualan.
Aktivnosti:
RAZRED: |
AKTIVNOST |
PREDMET |
NASTAVNIK |
treći i četvrti razredi |
Proučiti utjecaj čovjeka na okoliš/šume, krčenje i pošumljavanje, utjecaj industrije, utjecaj kiselih kiša! Imaju radne listiće!
|
Biologija |
Emilija Vlaisavljević Bacan |
2.b, 2.c |
Iz hrvatskoga jezika u nastavnoj jedinici Upućivanje učenici vježbaju pisanje različitih uputa. Budući da je tema projektnoga dana šuma, prvo treba napisati sve riječi kojih se mogu sjetiti s korijenom šuma. Npr. prašuma,… Zatim trebaju pogledati video „Sačuvajmo hrvatske šume“ (na mrežnim stranicama škole) i napisati uputu kako sačuvati šume. Može biti u obliku teksta ili natuknica. Poželjno je da iznesu svoje osobne primjedbe i iskustva. Kriteriji vrednovanja su pravopisna i gramatička točnost te originalnost i samostalnost u pristupu temi. |
Hrvatski jezik |
Melita Jakopović |
treći razred |
Upoznavanje s posljedicama djelovanja brojnih čimbenika na život pojedinca i društva; razvijanje građanske odgovornosti i suradnje s drugim učenicima sudjelovanjem u projektnim aktivnostima, prepoznavanje društva rizika. |
Sociologija |
Andreja Burić |
4.b |
Upoznavanje sa socijalnim poduzetništvom i oblicima kapitala poput ekokapitala i humanog ili ljudskog kapitala. |
Politika i gospodarstvo |
Andreja Burić |
treći razredi |
Istraživački rad na temu održivi razvoj. Odnosi se na sve što je vezano uz zaštitu okoliša. Cilj ovog istraživanja je ukazati na najčešće izvore onečišćujućih tvari i najvidljivije posljedice, upoznati glavne čimbenike koji onečišćuju vodu, tlo i zrak te upoznati načine čišćenja otpadnih voda. Razvijati svijest o načinu odlaganja i sortiranja otpada. |
Kemija |
Helena Habčić Novšak |
3.c |
Učenici će na svojem organskom idiomu napisati tekst naslova Suživot čovjeka i šume: primjeri (pra)djedova i (pra)baka |
Hrvatski jezik |
Igor Subotić |
drugi razred |
Izrada foto-herbarija ili foto-zbirke Turopoljskog luga online.
|
Biologija |
Đurđica Maskalan |
1.c |
Talesov poučak o proporcionalnim dužinama- izračunavanje visine stabla/biljke.
|
Matematika |
Zdenka Marjanović |
4.c |
Land art- umjetnost bazirana na intervencijama u pejzažu. Učenic će istražiti pravac, dva umjetnika i pronaći video jednog primjera land arta.
|
Likovna umjetnost |
Elen Zubek |
drugi razred |
Projektni zadatak na temu promišljanja o očuvanju šuma i prirode kroz likovni izričaj prilikom slušanja klasične glazbe inspirirane prizorima šume i prirode.
|
Glazbena umjetnost |
Ivana Petravić |
drugi razred |
Učenici su dobili kratak rječnik pojmova, botaničkih naziva (npr. imena drveća ) vezanih za šumu. Vokabular možemo koristiti u radu na tekstu ( primjena gram kategorija, npr. konstrukcija ), povezati sa latinizmima u hrv. jez. (npr. arboretum), međupredm. suradnja - primijeniti botaničke nazive na satu biologije.
|
Latinski jezik |
Tatjana Šafranić |
drugi razred |
Očuvanje i važnost hrvatskih šuma,zadatak:"Sportske aktivnosti koje možemo provoditi u šumi".
|
Tjelena i zdravstvena kultura |
Vesna Kirin |
prvi razred |
Antičko gospodarstvo- Gospodarstvo u Rimskoj državi . Učenici će analizirati rimsko gospodarstvo sa aspekta važnosti šuma i drva kao građe. Isto tako, temu rimskog gospodarstva prosuđuju na primjeru Hrvatske. Šume i drveće u antici južne Panoniji. Učenici čitaju rad i izrađuju tablicu sa vrstama drveća koje su bile prisutne na našim prostorima i zabilježene su u djelima antičkih pisaca i za što su se koristile . istražuju kakav je odnos ljudi prema šumama sa duhovnog aspekta i to potkrepljuju dijelom izvora. Istražuju kakav je odnos čovjeka i šuma u starom vijeku? |
Povijest |
Nina Grčić |
2.a, 2.d |
Čitanje s razumijevanjem teksta o važnosti šuma u našem svakodnevnom životu, obrada vokabulara s naglaskom na imenovanje najzastupljenijeg drveća u šumama Turopolja, istražiti i opisati značaj šuma za žitelje Turopolja u prošlosti i usporediti s načinima na koje se drvo koristi danas, napisati esej od 200-250 riječi na temu "Zašto je važno spašavati šume".
|
Engleski jezik |
Ljerka Bačurin |
treći razred, 4.b |
Biljke i životinje Turopolja, (jedna biljka i/ili životinja), zadan je model kako i na koji način opisati, individualno ili u skupini, rezultat je kratka prezentacija, kratki sastavak i sl.
|
Njemački jezik |
Dolores Stojanović |
četvrti razred |
Filozofija, područje ekološke etike: uloga čovjeka u zaštiti šuma.
|
Filozofija |
Renata Cerovski |
drugi razred |
Primjena eksponencijalne, logaritamske i logističke funkcije u prirodi. |
Matematika |
Marko Knežević |
1.a, 4.a |
1)osvrtna video prilog: "Čovjek koji je sadio drveće" 2) novinski članak ( o prodaji GMO hrane ili o uništavanju šuma) uz ponuđene smjernice i uloge |
Vjeronauk |
Ana Leder |
4.c, 4.d |
Proučiti kartu područja i opisati put od Velike Gorice do Turopoljskog luga, opisati tip vegetacije u šumi, pronaći i zapisati informacije o načinima na koje su ljudi u prošlosti iskorištavali šumu.
|
Engleski jezik |
Iva Rožić |
4.a, 4.b, 4.d |
Istražiti razvoj šumarstva,na području Turopolja,u 20.st.(uzgoj,njega,zaštita i iskorištavanje šuma,krčenje i uništavanje šuma,prerada drveta,vlasništvo nad šumama.....)
|
Povijest |
Željka Pavlinić |
4.c |
Istražiti povijest Turopoljskog luga, njegove znamenitosti (vrata od krča) i objasniti značaj luga za život Turopoljaca u 20.st. |
Povijest |
Matko Topolnjak |
1. razredi |
Učenici će odrediti i objasniti u čemu je gospodarski i ekološki značaj šume Turopoljski lug za naš zavičaj navest će najčešće biljne i životinjske vrste koje obitavaju u Turopoljskom lugu te objasniti što bi se dogodilo kada ne bi brinuli o šumama i kada bi one nestale te kako mi kao pojedinci možemo djelovati u skladu s načelima održivoga razvoja s ciljem zaštite prirode i okoliša. |
Geografija |
Anita Lučić |
treći razredi, 4.c i 4.d |
Tema: "Kako boravak u šumi utječe na naše fizičko i psihičko zdravlje?" Rad u skupini, kratka prezentacija ili seminarski rad. |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
Gordan Polan |
1.b, 3.c, 3.d |
1.b - radni listić na kojem su napisani pojmovi vezani uz šumu, moraju istražiti i napisati kako se pojmovi zovu na talijanskom, navesti šumske životinje i pronaći neki talijanski park prirode ili nacionalni park 3.c i 3.d - radni listić na kojem su napisani pojmovi vezani uz šumu, moraju istražiti kako se pojmovi zovu na talijanskom, pogledati video i navesti šumske životinje koje se spominju u videu, pronaći dva talijanska parka prirode ili nacionalna parka, sastaviti rečenice koristeći prevedene ključne riječi vezane uz šumu |
Talijanski jezik |
Iva Dubravica |
1.a,1.c,1.d |
Obrada teksta o važnosti šuma za život na Zemlji - osnovni vokabular: istražiti nazive nekih vrsta drveća i životinja koje žive u šumi te navesti kako mi možemo svakodnevno pomoći na očuvanju šuma. Dodatno (izborno) pripovijetka.
|
Njemački jezik |
Lidija Flegar Jukić |
1.b, 1.d, 2.e, 3.e, 4.d |
Sudjelovanje u virtualnoj tribini Sačuvajmo hrvatske šume, sudjelovanje i izrada videozapisa Virtualni projektni dan. |
Informatika |
Kristina Lučić |