Školska knjižnica mjesto je provođenja raznovrsnih kulturnih i obrazovnih aktivnosti. S ciljem poticanja čitanja i informacijske pismenosti organiziraju se radionice, projekti, kvizovi, realiziraju se satovi lektire i knjižnično-informacijske edukacije.
Rad knjižnice pridonosi kulturnom životu škole organiziranjem književnih susreta, tematskih izložbi, obilježavanjem raznih obljetnica i manifestacija.
O ostvarenim aktivnostima u školskoj knjižnici pogledajte više klikom na slike.
2024. godina proglašena „Godinom Marka Marulića“
U povodu 500. godišnjice smrti velikog europskog humanista i oca hrvatske književnosti Marka Marulića, Vlada Republike Hrvatske proglasila je 2024. godinu Godinom Marka Marulića.
U našoj školi gostovala je književnica Bojana Meandžija. Tom prilikom književnica je učenicima 7. i 8. razreda predstavila autobiografski roman Trči! Ne čekaj me… Dobrodošlicu autorici poželjeli su učenici 8. b razreda – Vita i Marin kao voditelji te Aurora, Ana i Karlo iz 8. a svojim osvrtima na pročitani roman književnice. Nakon dojmljivih uvodnih riječi autorica je učenike upoznala sa svojim naglo prekinutim djetinjstvom. Pročitala je najznačajnije ulomke romana koji je započela pisati u skloništu u rodnom gradu Karlovcu, a napisala ga je sa samo šesnaest godina. Temu i osobno iskustvo Domovinskog rata, tog svijeta sivila i straha koji je iskusila u dobi od trinaest godina, učenicima je predočila na vrlo pristupačan i zanimljiv način. Približila im je tužne godine odrastanja ukazujući na istinske životne vrijednosti čime je na sve prisutne ostavila snažan dojam. Književnica je završila susret riječima: „Obitelj je najtopliji pokrivač kada ti je najhladnije”, te zamolila učenike da ih pamte i vraćaju im se.
U 1. a, 1. b i 1. c razredu u sklopu A2 nastave obogaćenog učenja nastavljeno je provođenje projekta Mala čitaonica. Čitanje bajki „Uljuđeni vuk“, „Dječak jež“, „Medina pomoć“ i „Slikopriče“ izmjenjivano je različitim aktivnostima s ciljem razumijevanja pročitanog, poticanja mašte i bogaćenja rječnika. Učenici su uživali u slušanju bajki, razgovoru, rješavanju radnih listića i likovnom izražavanju. Neke od njihovih uradaka možete pogledati klikom na poveznicu.
Povodom obilježavanja Dana zaljubljenih učenici 4. b razreda su u sklopu A2 nastave obogaćenog učenja čitali ljubavnu dječju poeziju. Osim vještina čitanja, razvijali su maštu i kreativnost. Stvaralački su se izražavali pisanjem pjesama o ljubavi te sudjelovali u društvenoj igri. Uz njezine zadatke od izražajnog čitanja, igri brzalica/jezikolomki, crtanja simbola Valentinova do dramatizacije igrokaza ljubavne tematike dobro su se zabavili, razvijali suradničke odnose te uz puno veselja obilježili Dan zaljubljenih.
Povodom obilježavanja Svjetskog dana čitanja naglas, koji se svake godine obilježava prve srijede u veljači, u školskoj su knjižnici pripremljene raznovrsne aktivnosti za učenike 2. i 4. razreda. Kako bi pokazali ljubav prema knjigama i čitanju, učenici su pripremili različite tekstove i s nestrpljenjem iščekivali predstavljanje omiljenih ulomaka iz čitanki, bajki i pjesama. S obzirom na to da je veljača mjesec ljubavi, odabrani tekstovi bili su vezani uz ovu učenicima omiljenu temu. Osim vještina čitanja, učenici su izradom straničnika te pisanjem pjesama i poruka o ljubavi pokazali svoju maštu i kreativnost. Nadamo se da će i dalje čitati s radošću i užitkom.
Svake godine, drugog utorka u veljači s ciljem promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe interneta i digitalnih tehnologija, posebice među djecom i mladima, diljem svijeta obilježava se Dan sigurnijeg Interneta. Ove godine obilježava se pod sloganom „Zajedno za bolji Internet“. Povodom njegova obilježavanja i promicanja digitalne sigurnosti i digitalne svijesti, u školskoj knjižnici pripremljene su brojne aktivnosti za učenike 2. a i 2. b razreda. S obzirom na to da su djeca i mladi često izloženi neprimjerenom sadržaju, tijekom nastave učenici su razgovorom, rješavanjem radnih listića i igranjem društvenih igara ponovili pozitivne i negativne strane interneta, važnost poštivanja pravila lijepog i odgovornog ponašanja te kako se zaštiti od opasnosti koje vrebaju u digitalnom svijetu.
Ostvarivanje projekta Naša mala knjižnica nastavili smo čitanjem knjige talijanske autorice Susanne Mattiangelli „HB olovka: nove bilješke, čarolije, priče stvarne i snivane“. Zajedničkim čitanjem priče naglas upoznali smo djevojčicu Oli koja želi postati spisateljica. Zato bilježnica, u kojoj Oli uz događaje i likove iz svoje svakodnevice opisuje i vlastiti doživljaj svijeta, obiluje pričama, pismima, pustolovinama i snovima. Svojom kreativnošću i humorom Oli je potaknula i našu maštu i kreativnost te su se učenici pisano i likovno izražavali. Ilustrirali su najzanimljivije događaje, izrađivali stripove, pisali stihokaze o emocijama i pisma sebi koje će čitati u budućnosti. Zabavilo ih je i sudjelovanje u likovno-kreativnom zadatku te su u kreativnim knjižicama izradili i svoje priče pomoću trakica izrezanih iz dječjih časopisa i novina.
Aktivnosti ostvarene ove školske godine u knjižnici naše škole u sklopu projekta objavljene su i na stranicama Naše male knjižnice kojima možete pristupiti klikom na poveznicu.
U 1. a razredu, u sklopu A2 nastave obogaćenog učenja, nastavljeno je provođenje projekta Mala čitaonica. Čitanje bajki „Hektor i Leopoldina“ i „Bajke o snjegovićima“ izmjenjivano je različitim aktivnostima s ciljem razumijevanja pročitanog, poticanja mašte i bogaćenja rječnika. Učenici su uživali u slušanju bajki, razgovoru, rješavanju radnih listića i likovnom izražavanju.
U školskoj knjižnici održana je nastava za učenike 4. a i 4. b razreda koji su tom prigodom upoznali knjige referentne ili priručne zbirke. Učili su o pravopisu, rječnicima i vrstama rječnika, kako se navedenim priručnicima služiti te kako uspješno pronaći potrebne informacije. Iako snalaženje u rječniku nije uvijek bilo lako, s velikim su interesom rješavali zadatke i potom upoznali razred s novim riječima i njihovim značenjima. Na kraju sata izrazili su zadovoljstvo usvojenim znanjem i uspješno odrađenim zadacima.
Učenici trećih razreda poučavani su o opasnostima na internetu uz poznatu bajku iz zbirke priča o korištenju digitalnih tehnologija “Bajke u digitalnom svijetu“. Riječ je o bajci Tri praščića, koja kao i ostale bajke iz zbirke, sadrži radne zadatke i pitanja. Zajedničkim čitanjem bajke naglas, razgovorom i rješavanjem zadataka, učenici su pouku iz bajke uspješno povezali s digitalnim svijetom i pravilima sigurnijeg korištenja interneta. Stečena znanja na kraju sata provjerili su sudjelovanjem u kvizu.
Za učenike četvrtog razreda organizirana je radionica o sigurnosti na internetu u kojoj su izmjenjivane raznovrsne aktivnosti. Nakon kratkog filma o cyberbullyingu, razgovora i kritičkog promišljanja, učenici su rješavali radne listiće, izrađivali plakate o pozitivnim i negativnim stranama interneta, prihvatljivom i neprihvatljivom ponašanju te sudjelovali u kvizu.
Učenici šestih razreda također su učili o sigurnosti na internetu čime su ostvarene aktivnosti i u sklopu eTwinning projekata. Izrađivali su umne mape kako bi ukazali na važnost odgovornog komuniciranja u virtualnom svijetu. Ponovili su kako je vrlo važno na internetu štititi svoju privatnost, privatnost drugih i razmisliti o vlastitim digitalnim tragovima. Uratke učenika možete vidjeti klikom na poveznice - digitalni tragovi i netiquette.
U sklopu Školskog preventivnog programa učenici sedmih i osmih razreda sudjelovali su u online igri „Hate Out!” Nastavu su održale stručne suradnice pedagoginja i knjižničarka uz podršku učiteljice Informatike. Riječ je o edukativnoj igri za borbu protiv govora mržnje na društvenim mrežama koju je Centar za mir, nenasilje i ljudska prava iz Osijeka, zajedno s ostalim partnerima, razvio u sklopu projekta LEAD-Online (Learn, Engage, Act: Digital Tools to Prevent and Counter Hate Speech Online).
Edukativna igra sadrži devet različitih online scenarija govora mržnje, inspiriranih stvarnim događajima. Cilj je izazvati igrače da prepoznaju ključne karakteristike online govora mržnje, razumiju njihov utjecaj na žrtve te koriste protunarative putem konstruktivnog dijaloga i poruka. Ovim iskustvom, učenici igrači ne samo da se bore protiv govora mržnje nego i doprinose zajednici potičući sigurnije i inkluzivnije digitalno okruženje.
Povodom Međunarodnog dana smijeha u našoj je školi u petak, 12. siječnja, gostovao svjetski poznati mađioničar i iluzionist Jozo Bozo. Jozo Bozo već više od dvadeset godina profesionalno uveseljava djecu i odrasle. U brojnim je navratima svrstan u TOP 10 dječjih mađioničara na svijetu. Održao je tisuće predstava u školama, vrtićima i kazalištima u RH i diljem svijeta među kojima su i nastupi u New Yorku, Hollywoodu, Washingtonu, Las Vegasu, Portoriku.
Za učenike razredne nastave matične i područnih škola održao je dvije predstave „To je to“ koje su obilovale trikovima, šalama i vrijednim porukama. Osim o važnosti zdrave prehrane i čuvanju okoliša, učenike je poučavao i o nužnosti boravka na svježem zraku. Kako ne bi propustili najljepše trenutke, poručio je neka manje vremena provedu pred ekranima, a više u druženju i igri s roditeljima i prijateljima u prirodi. Tijekom susreta sve je prštalo od smijeha i čarobnih iznenađenja, a posebno su uzbuđenje izazvali interaktivni dijelovi predstava u kojima su učenici asistirali u izvođenju trikova te potom bili prigodno darivani.
Na kraju susreta Jozo Bozo svim je prisutnima podijelio simbolične poklone, a školskoj knjižnici poklonio svoje dvije društvene igre. Igrama „Čovječe, nauči se!“ i „Čovječe, glupiraj se!“ učenici će se moći u školskoj knjižnici uz učenje zabaviti, smijati, razgibati te u druženju i smijehu uživati. Za uistinu nesvakidašnji doživljaj i čarobni predah od školskih obveza oduševljeni su učenici Jozu Bozu nagradili i ispratili velikim pljeskom te s nestrpljenjem očekuju ponovni susret...
U ovo su predblagdansko vrijeme učenici 4. a, b i c razreda, u sklopu A2 nastave obogaćenog učenja, pisali činkvine i kaligrame. Nadolazeći blagdani bili su im motivacija. Koliko su u radu bili uspješni, najbolje pokazuju njihovi uradci dostupni putem poveznice.
U 3. a, 3. b i 3. c razredu nastavili smo s provođenjem projekta Naša mala knjižnica čitanjem djela Ono s Leom Stefana i Melvina Boonena. Priča je to o potrazi za srećom i dječaku Leu koji već dugo nije sretan jer mu nedostaje njegov tata. Autori u knjizi kroz vrlo profinjen i oslobađajući humor progovaraju o temama smrti i tugovanja te uspješno prikazuju borbu dječaka s vlastitim osjećajima. Druženjem dječaka Lea i odraslog Maxa ukazuju i na sveprisutniji problem beskućništva odnosno položaj beskućnika kao nevidljivih i nezaštićenih članova društva. U blagdansko doba i vrijeme darivanja, razgovorom o potrebama beskućnika, poticali smo razvijanje empatije prema članovima društva koji su siromašni i manje sretni. A pisanjem i osmišljavanjem motivacijskih poruka učenici su, osim sudjelovanja u nagradnom zadatku, ujedno razvijali prijateljske odnose u razredu i međusobno se osnaživali.
Kako bi promovirali knjige te pobudili i zadržali interes za čitanje i u vrijeme nadolazećih blagdana, učenici 3. b razreda izrađivali su čestitke s lijepim citatima o čitanju. Time su u sklopu A2 nastave obogaćenog učenja pod vodstvom školske knjižničarke, osim mogućnosti provođenja blagdana u ugodnom ozračju uz knjigu, ukazali i na vrijednost čitanja iz užitka koje dugoročno doprinosi poboljšanju kvalitete života.
U školskoj knjižnici ostvarene su radionice u kojima su sudjelovali učenici 2. a i 2. b razreda. S obzirom na to da razvoj tehnologije značajno utječe na veliku prisutnost elektroničkih medija u svakodnevnom životu učenika, u radionicama se ukazivalo na važnost lijepog i pristojnog ponašanja i komuniciranja u stvarnom i virtualnom svijetu. Također, učenici su poučavani kako razlikovati medijske sadržaje primjerene određenoj dobi i interesu, kako prepoznati nasilje i njegove posljedice u stvarnome i virtualnome svijetu te kako tehnologija utječe na njihovo zdravlje.
U školskoj knjižnici tijekom tri susreta ostvarena je radionica „Čitajući stranice, pomičemo granice!“ čime su ostvarene i različite aktivnosti u sklopu eTwinning projekata Knjiga je COOL 2 i Uz čitanje riječi rastu 4. U radionici koju su osmislile i pripremile stručne suradnice, knjižničarka i edukacijska-rehabilitatorica sudjelovala, je skupina učenika iz 5. a i 5. b razreda. Vezano uz ovogodišnju temu Mjeseca hrvatske knjige radionicom se, uz razvijanje jezično-čitalačke pismenosti, ukazivalo na važnost prevoditelja u razmicanju jezičnih barijera čime književnost postaje „književnost bez granica“.
Učenici su na lektirnim djelima za peti razred istraživali osobe važne za nastanak knjiga među kojima su uz autore prepoznali prevoditelje i ilustratore. Izdvojivši životopise značajnih hrvatskih autora poput Grigora Viteza, Mire Gavrana, Milivoja Matošeca i Ivane Brlić-Mažuranić, istraživanjem su saznali koji su među njima bili i prevoditelji te na koliko su svjetskih jezika prevedena njihova poznata djela. Time su osvijestili važnost uloge prevoditelja kao poznavatelja i posrednika između različitih jezika i kultura te njihov često nevidljiv i nedovoljno cijenjen rad na kojem stasaju generacije čitatelja.
S obzirom na to da smo u Europskoj godini vještina, tijekom radionice učenici su razvijali vještine različitih vrsta pismenosti izmjenjivanjem brojnih aktivnosti: istraživačkog rada, izlaganja, čitanja naglas i u sebi, stvaralačkog izražavanja, prevođenja, služenja znakovnim jezikom, pisanja kaligrafijom, sudjelovanja u igrama znanja te kreiranja sadržaja korištenjem različitih digitalnih alata. Poučavani su i o zaštiti autorskih prava posebice pri korištenju besplatnih fotografija. Uz maštu, kreativnost i kritičko mišljenje razvijali su i digitalne kompetencije. Radionicu su ocijenili poučnom, korisnom i zabavnom te izrazili želju za sličnim načinima rada i ubuduće.
Nastavili smo s provođenjem projekta „Čitajmo naglas, čitajmo zajedno“ u kojem sudjeluju učenici 4. razreda matične i područnih škola. Nakon niza aktivnosti u školi, terenske nastave i posjeta Ivaninoj kući bajki u Ogulinu, učenici 4. a razreda, inspirirani književnim djelom „Šuma Striborova“ u sklopu A2 nastave obogaćenog učenja pod vodstvom školske knjižničarke, okušali su se i u izradi društvenih igara. Pritom su pokazali visoku razinu motivacije, mašte i kreativnosti. Društvene igre i uz njih različite izazove izrađivali su u paru i individualno. Nastale su igre memory, tajno pismo, igra vješala, asocijacija, zmije i ljestve koje su s velikim veseljem zaigrali. Rješavajući različite izazove, ponovili su ključne rečenice vezano uz obradu i analizu bajke, glumili, računali, usvojili nove riječi, igrali pantomime i odlično se zabavili. Nakon igre u svom razrednom odjelu uslijedio je sat na kojem su izazvali i učenike 4. b razreda. U veselom ozračju osim natjecateljskog duha razvijali su zajedništvo i suradnju te time obogatili nastavu lektire i ostvarili još jednu aktivnost u sklopu eTwinning projekta „Uz čitanje riječi rastu 4“ koja podrazumijeva i razmjenu igre s projektnim partnerima.
Svake godine od 15. studenog do 15. prosinca obilježava se Mjesec borbe protiv ovisnosti. Njegovim obilježavanjem uz ukazivanje na probleme koji vode različitim oblicima ovisnosti nastoje se promicati aktivnosti koje bi prevenirale njihov nastanak. Stoga se učenike motivira za odabir zdravih stilova života i pravilnog organiziranja slobodnog vremena.
Učenici danas većinu slobodnog vremena provode uz medije pri čemu veoma važnu ulogu ima internet. Osim što učenicima služi kao mjesto igre, istraživanja i učenja, njime često komuniciraju i s drugim osobama. Kako bi ukazali na važnost poštivanja sebe i drugih u virtualnom svijetu, pravila lijepog ponašanja i komuniciranja, te sigurnog i odgovornog korištenja interneta, za učenike 2. a i 3. a razreda organizirane su radionice Sigurno i kreativno korištenje interneta. Radionice su osmislile i provele stručne suradnice škole – edukacijska rehabilitatorica, pedagoginja i knjižničarka. Uz učenje o sigurnosti, učenici su koristeći video zapise na popularnom YouTubeu razvijali maštu i kreativnost te izradili prigodne ukrase i čestitke za nadolazeće blagdane.
U petak, 24. studenoga, našu je školu posjetila profesionalna pripovjedačica bajki i priča, slikarica, ilustratorica i lutkarica Margareta Peršić. Tom prilikom svestrana je umjetnica održala dva zanimljiva susreta kojima je u svijet bajki uvela učenike prvog te potom petog i šestog razreda.
Interaktivnom interpretacijom pripovjedačica je na originalan i duhovit način učenicima i učiteljima iz publike dodjeljivala uloge likova iz bajki. Osim što su odabrani sudionici postali kraljevi, prinčevi, princeze, starci, prekrasne djeve, hrabri junaci… i ostali je dio publike aktivno sudjelovao u pripovijedanju bajke ponavljajući čarobne riječi, zvukove i pokrete…
Takvim načinom pripovijedanja umjetnica je pokazala kako se može uživati ne samo u slušanju bajki već i u njihovu izvođenju. Otkrivajući ljepote čarobnih svjetova ukazala je i na neiscrpnu snagu i mudrost kojom bajke progovaraju. Također, učenicima je napomenula kako će ilustriranjem odslušanih bajki one i dalje ostati u njihovim srcima. Učenici su velikim i snažnim pljeskom dragoj gošći pokazali kako će dugo ostati u njihovom sjećanju.
U školskoj knjižnici i ove školske godine sudjelujemo u međunarodnom projektu poticanja čitanja Naša mala knjižnica (NMK). Projektom se promiču knjige europskih autora i ilustratora, dobitnika raznih nagrada i priznanja u svojim državama. Uz promicanje kulture čitanja pripadajućim kreativnim knjižicama nastoji se nakon čitanja različitim zadatcima i aktivnostima motivirati učenike na promišljanje i kreativno izražavanje. Projekt je u školi namijenjen učenicima 3. razreda, a njegovo ostvarivanje započeli smo u 3. a razredu čitanjem djela Tomasza Malkowskog Kamil koji gleda rukama. Priča je to koja ukazuje na važnost poštivanja i uvažavanja različitosti čime se stvaraju preduvjeti za ostvarivanje ljudskih (dječjih) prava i jednakih mogućnosti za sve. Poticanjem zajedništva i međusobnog razumijevanja ujedno smo obilježili i Međunarodni dan tolerancije.
Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige u 1. a razredu ostvarena je nastava u sklopu projekta Mala čitaonica koju je održala stručna suradnica knjižničarka. Čitanje bajki „Crvenkapica“ i „Uljuđeni vuk“ izmjenjivano je različitim aktivnostima u cilju razumijevanja pročitanog, poticanja mašte i bogaćenja rječnika. Koliko su učenici uživali u slušanju bajki, razgovoru, rješavanju radnih listića i ilustriranju bajke te kako su se osjećali tijekom nastave najbolje pokazuju njihovi dojmovi: „Osjećao sam se jako lijepo, sretno i ugodno. Sve mi se sviđalo.“; „Bilo mi je jako zabavno i zanimljivo! Posebno mi se svidjelo slušanje bajki i crtanje!“ Neke od njihovih uradaka možete pogledati klikom na poveznicu.
Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige i promicanja kulture čitanja u školskoj je knjižnici započelo provođenje projekta „Čita(j)mo naglas, čita(j)mo zajedno“ u kojem sudjeluju učenici 4. razreda matične i područnih škola. Voditeljica projekta je školska knjižničarka uz podršku učiteljica Tamare Šalković, Tihane Smrekar, Danice Vlaisavljević i Romine Topolovec. Za njegovo provođenje odabrani su lektirni naslovi poznate hrvatske književnice kojim se potiče kvalitetno učenje i čitalačka pismenost radi stjecanja znanja za aktivno sudjelovanje učenika u društvu (uključivost). Čitanje naglas u kojem sudjeluju svi učenici izmjenjuje se različitim aktivnostima s ciljem razumijevanja pročitanog, razvijanja kritičkog mišljenja, poticanja mašte i kreativnosti učenika te bogaćenja njihova rječnika. Upoznavanjem i korištenjem izvora znanja u tiskanom i digitalnom obliku koji sadrže informacije o književnici, njenim djelima, inspiraciji i nepoznatim riječima pronalaze informacije koje potom uspoređuju, vrednuju i primjenjuju. Radom na tekstu, izražavanjem vlastitih spoznajnih i osjećajnih doživljaja, povezivanjem s osobnim iskustvima, razmjenjivanjem mišljenja s drugim učenicima, kreativnim pisanjem, uspoređivanjem teksta i istoimenog crtanog filma te sudjelovanjem u online kvizu učenici razvijaju suradničke odnose, komunikacijske i socijalne vještine te time ojačavaju i mentalno zdravlje.
Nacionalni kviz za poticanje čitanja tradicionalno se provodi u Mjesecu hrvatske knjige putem mreže narodnih i školskih knjižnica u organizaciji Knjižnica grada Zagreba. Povodom obilježavanja navedene manifestacije i promicanja kulture čitanja, u školi je i ove godine organizirano provođenje Nacionalnog kviza za poticanje čitanja. Ovogodišnji kviz, kao jedan od središnjih programa manifestacije kojom se ove godine želi ukazati na važnost prevoditelja, nosio je naziv Pronađeni u prijevodu!
Nakon čitanja knjiga Volkera Mehnerta i Claudie Lieb: Alexander von Humboldt, Stefana Boonena Nahoče iz Wammerswalda i Frances Hodgson Burnett Tajni vrt učenici su prionuli ispunjavanju on-line upitnika. Pri tom su uz korištenje online izvora informacija saznali i brojne zanimljivosti o navedenim knjigama. Provođenje kviza u školi ostvareno je suradnjom učiteljice Hrvatskog jezika Gordane Kučinić i školske knjižničarke. U kvizu su sudjelovali učenici 7. a i b razreda. Školska pobjednica je Martina Koprivnjak, učenica 7. b razreda.
U Europskoj godini vještina povodom obilježavanja Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica ostvarena je radionica Učim, maštam, znam – u školskoj knjižnici sretan sam! U radionici koju su osmislile i pripremile stručne suradnice - knjižničarka i edukacijska-rehabilitatorica sudjelovala je skupina učenika 7. i 8. razreda. Vezano uz ovogodišnju temu manifestacije Školska knjižnica – moje sretno mjesto gdje mašta i kreativnost cvjetaju! učenike se poticalo na promišljanje o tome kako nam čitanje književnih djela pomaže u boljem prepoznavanju svojih nadanja, radosti, strahova, problema i interesa kao i boljem razumijevanju sebe i svijeta koji nas okružuje. Uz razvijanje vještina čitanja, čitalačke pismenosti, mašte i kreativnosti učenike se poticalo i na promišljanje o važnosti empatije nužne za međusobno razumijevanje i društvenu uključivost. Primjenom različitih strategija učenja i poučavanja u radionici su izmjenjivane brojne aktivnosti. Učenici su čitali naglas i u sebi, rješavali individualizirane radne listiće, sudjelovali u igrama i vježbama opuštanja. Potaknuti književnim tekstom stvaralački su se literarno i likovno izražavali te iznosili svoja zapažanja i stavove. Sudjelovanjem u radionici stjecali su nova znanja i vještine te razvijali kritičko mišljenje. Radionicu su ocijenili poučnom i zanimljivom.
Dan rječnika obilježava se svake godine 16. listopada, u spomen na život i djelo američkog leksikografa, pravopisnog reformatora i političara Noaha Webstera. Povodom njegova obilježavanja u školskoj je knjižnici promicana kultura upotrebe rječnika u 6. a razredu čime je ujedno ostvarena i aktivnost u sklopu eTwinning projekta Knjiga je COOL2. Sat razrednika, kojim se poticalo razvijanje navike i vještine pravilnog korištenja rječnika te ukazivalo na važnost obogaćivanja osobnog vokabulara, održala je stručna suradnica knjižničarka uz podršku razrednice Kornelije Hanžek. Učenici su tom prigodom ponovili koje knjige čine referentnu zbirku, što su rječnici, koje vrste rječnika postoje, kako se njima pravilno služiti i uspješno pronaći potrebnu informaciju. Osim priručnika na standardnome jeziku koristili su se i rječnicima kajkavskog narječja te sudjelovanjem u online kvizu na zabavan način provjerili razumijevanje brojnih pojmova standardnoga i materinskoga jezika. Također, stvaralački su se izražavali pisanjem činkvina te su uz stjecanje znanja razvijali kreativnost i pridonosili očuvanju zavičajne jezične baštine i kulturnog identiteta.
Povodom početka Mjeseca hrvatske knjige suradnjom knjižnice naše škole i Gradske knjižnice Krapina organizirana je radionica o dječjim pravima. U radionici koja je održana u Gradskoj knjižnici sudjelovali su učenici 4. a i njihova učiteljica Tamara Šalković. Voditeljica radionice, Jana Borovčak, radionicu je započela upoznavanjem i igrom “Vjetar puše”. Izmjenjivanjem različitih aktivnosti u kojima su učenici aktivno sudjelovali upoznalo ih se s dječjim pravima, ali i dužnostima. Na kraju susreta koji je protekao u ugodnom ozračju učenici su zapjevali pjesmu Kad si sretan čime su zahvalili na gostoprimstvu, poučnom i ugodnom druženju te su iskazali želju i za novim susretima.
Europska komisija proglasila je 2023. godinu Europskom godinom vještina. Njezinim obilježavanjem potiče se cjeloživotno učenje i razvijanje relevantnih vještina za uspješnu prilagodbu ubrzanim promjenama i aktivno sudjelovanje u društvu.
Listopad je Međunarodni mjesec školskih knjižnica (International School Library Month – ISLM), godišnja proslava školskih knjižnica diljem svijeta. Stoga se za vrijeme trajanja mjeseca listopada nizom aktivnosti i događanja na dogovorenu temu promiče uloga i značaj školskih knjižnica. Ovogodišnja tema glasi Školska knjižnica: moje sretno mjesto gdje cvjetaju kreativnost i mašta.
Svake godine u razdoblju od 15. listopada do 15. studenoga obilježava se Mjesec hrvatske knjige, tradicionalna nacionalna kulturna manifestacija kojom se također pomiče knjiga i kultura čitanja. Ovogodišnjom manifestacijom koja se obilježava pod nazivom Književnost bez granica želi se ukazati na važnost prevoditelja. Stoga je tragom razmicanja jezičnih barijera odabran i ovogodišnji slogan koji glasi Nek ti riječ ne bude strana(c)!
Školska knjižnica aktivno sudjeluje u obilježavanju navedenih manifestacija te su i ove godine za učenike planirane brojne aktivnosti – radionice, nastavni satovi, književni susret, izložbe, sudjelovanje u razrednim i međunarodnim projektima te Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja čime će se kod učenika poticati razvoj ključnih kompetencija i vještina.
U Europskoj godini vještina školska knjižnica nastavila je provoditi razne aktivnosti s ciljem promicanja knjige i razvijanja čitalačke pismenosti te se ove školske godine uključila u eTwinning projekt Uz čitanje riječi rastu4/Words grow by reading 4 i eTwinning projekt školskih knjižničara Knjiga je COOL2.