Dan sigurnijeg interneta 2021.
Autor: Kristina Perić, 9. 2. 2021.
Učenici 8. b OŠ „August Cesarec“ iz Ivankova i ove su godine obilježili Dan sigurnijeg interneta. Živimo u razdoblju digitalne dominantnosti u svim životnim aspektima. Učenici su od najranijih dana upoznati s raznim oblicima digitalne zabave. Kako ona nosi i svoje rizike, potrebno je stvoriti zaštitini krug sigurne uporabe online sadržaja kod mlađih generacija. Promicanje važnosti odgovornog i sigurnog pristupa internetskim sadržajima jedna je od osnovnih zadaća odraslih osoba koje sudjeluju u odgoju i obrazovanju djece i mladih. Mogućnosti za osvješćivanje i poticanje na opreznost u digitalnom okruženju zaista je puno, a niz odličnih ideja nudi stranica Centar za sigurniji internet csi.hr.
Specifični uvjeti zbog epidemiološke situacije utjecali su i na obilježavanje ovog događaja. Neke ideje ostavili smo za naredne godine u kojima će COVID-19 biti samo sjećanje. Početkom veljače na Satu razrednika učenike sam upoznala s ovogodišnjim planovima za obilježavanje Dana sigurnijeg interneta. Odredili smo vrijeme potrebno za pripremu i za provođenje projekta. Kako bismo proveli projekt u našem razredu, povezali smo nastavu Hrvatskog jezika i Sat razrednika.
Učenici su se prvo upoznali s temom i ciljevima ovog projekta. O važnosti sigurnosti i odgovornog ponašanja na internetu već smo puno puta razgovarali, a sada je bilo vrijeme da sve to oblikujemo u jednu cjelinu. Moji učenici rado sudjeluju u raspravama, vole dijeliti svoja iskustva vezana za različite teme, ali i čuti iskustva svojih prijatelja. Također uvijek imaju puno pitanja i traže odgovore. Tema sigurne plovidbe internetskim morem njima je uvijek aktualna i zanimljiva. Razgovor o tome bio nam je uvod u daljnje aktivnosti. Zatim je uslijedilo predavanje o Danu sigurnijeg interneta koje sam učenicima priredila uz prezentaciju. Učenici su pažljivo slušali, po potrebi se uključivali u razgovor, a na kraju su iznosili svoje dojmove i zaključke.
Nakon toga učenici su krenuli u samostalno istraživanje. Na stranici medijska pismenost hr. čitali su članke o različitim temama vezanim uz opasnosti na internetu. Izdvojili su najvažnije podatke i pripremili kratka izvješća za svoje vršnjake. Tako smo više saznali o problemima govora mržnje na internetu, o lažnim profilima, kako se obraniti od e-nasilja, kako ga prijaviti, kako koristiti digitalne sadržaje na pozitivan način, što se krije iza igranja multiplayer igara i sl. Bio je to još jedan oblik predavanja, ali i razgovora u kojem su se izmjenjivala nova saznanja, savjeti i mišljenja. Učenici su dobili puno novih korisnih informacija koje su htjeli ostaviti vidljivim. Jedna skupina učenika primila se posla i izradila plakat. Ostali učenici dobili su brošure koje su izradili stručnjaci Centra pa smo zajedno proučavali njihov sadržaj.
Jedna od sljedećih aktivnosti bila je osmisliti pravila ponašanja na internetu. Učenici prilično poznaju prednosti i nedostatke ulaska u online svijet pa su prijedlozi za pravila ponašanja brzo bili spremni. Prethodni zadatak o proučavanju članaka na temu sigurnosti na internetu također im je pomogao pri izari pravila ukazujući im na što sve trebaju obratiti pozornost. Odlučili smo se za izradu letka koji bi učenici mogli na dan obliježavanja podijeliti svojim vršnjacima. Skupina zaljubljenika u izrade digitalnih sadržaja rado je odradila ovaj zadatak.
Nastava Hrvatskog jezika odlično se uklopila u provođenje projekta. Aktivnosti koje su zahtjevale raspravu, izlaganje, čitanje s razumijevanjem izmjenjivale su se kroz istraživanje online sadržaja. Učenike sam obavijestila kako je Centar donio i prijedlog tema za literarno izražavanje, pa su i naši razredni pjesnici dobili svoj zadatak. Dotaknuli smo se i pravopisnih pravila prilikom online pisanja. Iako su se isprva smijali kada su malo pregledali svoje poruke, uvidjeli su kako je osim odgovornog komuniciranja, važno i pravilno pisanje i primjenjivanje pravopisnih pravila.
Na sam Dan sigurnijeg interneta naši radovi bili su spremni. Učenici su bili sretni jer su pridonijeli važnosti obilježavanja ovog dana. U većini aktivnosti rado su sudjelovali, a posebno u dijeljenju letaka svojim vršnjacima. Uz pristupnicu za webinar „Gdje si ti u digitalnoj džungli?“, dobili su i pristupnice za online kviz u kojem su sudjelovali. Istaknuli su kako je bio zahtjevan pa se nadaju nekoj drugoj prilici.
Svjedoci smo koliko je danas važno što više razgovarati s djecom uopće. Upravo ovo bila je jedna od takvih prilika. Aktualna i zanimljiva tema bila je odlična motivacija za rad. Prijedlozi aktivnosti samo su se izmjenjivali. Učenici su ostvarili glavni cilj, uspjeli su ojačati sigurnije online okruženje za sebe i svoje prijatelje te potaknuti na neprestanu opreznost svakim ulaskom u digitalni svijet. Osim toga, obogatili su svoje znanje o pravilnom vođenju razgovora, razvijanu radnih navika, načinu promišljanja o važnim temama, razvijanju samopoštovanja i empatije. Vrlo je važno što su kroz provođenje aktivnosti projekta učenici poradili i na svojoj koncentraciji i strpljivosti. Projekt je poticajan, vrijedan i prijeko potreban u današnjem svijetu. Svi zajedno trebamo se i dalje uključivati u projekte Centra novim saznanjima, zanimljivim aktivnostima i prijedlozima. Za dobre savjete i širenje pozitivnih vrijednosti među djecom i mladima uvijek treba naći vremena.
Bio je ovo jedan od posljednjih uspješno odrađenih projekata u 8. b razredu. Budući da uskoro kreću nekim novim putevima, sudjelovanjem u Danu sigurnijeg interneta dobili su kvalitetnu podlogu kako se snaći i očuvati u novim izazovima digitalnog okruženja koji se pred njima.
Literatura:
https://csi.hr/dan-sigurnijeg-interneta/
https://pogledkrozprozor.wordpress.com/
https://www.medijskapismenost.hr/djeca/
https://www.medijskapismenost.hr/sigurnost-na-internetu/
Dnevni tisak |
Razno |
> Općina Ivankovo |
> Net hr |
Škola |
> Škole hr |
> Matice-prijava |
> AZOO |
> CARNet |
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |