Projektne aktivnosti većinom su se odvijale na daljinu, a tako su i učenici naše škole odradili svoje zadatke. Prvo smo razgovarali općenito o medijima, koji mediji su učenicima zanimljivi, a koji ne. Učenici su istaknuli koliku ulogu imaju određeni mediji u njihovom životu. U tjednu obilježavanja Dana medijske pismenosti učenici su mogli pristupiti anketi na temu Mediji i ja. Učenici su ju rješavali na daljinu. Rezultati su pokazali kako su učenicima omiljeni društveni mediji, ali uz njih čitaju i novine i knjige te prate televiziju. Da se svakodnevno služe medijima, odgovorilo je 70% učenika. Kada je riječ o utjecaju medija, 55% učenika misli da mediji na njih utječu i pozitivno i negativno, 39% misli da utječu samo pozitivno, a 6% učenika da utječu samo negativno. Učenici su trebali napisati i neke pozitivne i negativne utjecaje koje mediji mogu imati. Kao pozitivne utjecaje naveli su: komunikacija, zabava, vijesti iz cijelog svijeta, upoznavanje dobrih uzora, jačanje samopouzdanja, povećanje motivacije za učenje i dr. Među negativnim utjecajima: istaknuli su: ovisnost, remećenje sna, stjecanje loših uzora, čitanje neprimjerenih komentara, poticanje na svađu i vrijeđanje, iskrivljuje se prava slika o nekome ili nečemu, širenje lažnih vijesti, izazivaju osjećaj nesigurnosti, previše nepotrebnih informacija. Kada je riječ o osjećajima, učenici su istaknuli kako mediji vezani uz društvene mreže u njimanajviše izazivaju osjećaj znatiželje i sreće. Većina smatra kako previše vremena provodi služeći se medijima, ali i da bi mogli žvjeti bez društvenih medija.
Drugi dio aktivnosti bilo je predavanje na temu Utjecaj medija na naše mentalno zdravlje. Učenici su i uz pomoć prezentacije mogli saznati kakve utjecaje mediji mogu imati na djecu i mlade. Dobili su savjete kako se pozitivno služiti medijima i kako pripaziti na opasnosti koje mediji, pogotovo društvene mreže, mogu kriti. Nakon toga učenici su samostalno prikazali koji mediji su im najdraži i zašto. Učenici su rado pristupili ovoj aktivnosti jer često provode vrijeme na društvenim medijima. Na prvom mjestu uglavnom su se našli mediji vezani uz društvene mreže i internet. Uz njih su uz pozitivne osjećaje napisali i da prilikom služenja tim medijima moramo biti jako oprezni jer oni nude svakakve sadržaje. Učenici prate i televiziju te novine i časopise.
Mediji su danas svuda prisutni. O njima se puno govori jer imaju veliku ulogu u našim životima. Raznolikost medijskog izbora je velika, a njihovi sadržaji uglavnom su svima dostupni. Danas je vrlo važno biti medijski pismen što se odnosi i na djecu i na odrasle. Kritički promišljati o medijskim tekstovima i porukama, prepoznati lažne vijesti, znati nositi se s govorom mržnje u svijetu medija, neke su od ključnih sposobnosti koje aktivnosti medijske pismenosti istražuju, razvijaju i nude rješenja svima kako bi se lakše nosili prilikom služenja medijskim sadržajima. Ove aktivnosti posebno treba provoditi s djecom i mladima koji su najranjivije skupine. Svi bismo mogli navesti primjer lošeg utjecaja medija koji je rezultirao negativnom posljedicom kod djece ili mladih. Ovoj temi treba posvetiti dovoljno pažnje i što više razgovarati s djecom i mladima o njihovom odnosu prema medijima, kako se zaštititi od lošeg utjecaja i kako dobiti pomoć. Svakako im treba ukazati na činjenicu da iskoriste brzu dostupnost mnoštva informacija kako bi učili, razvijali svoja znanja i vještine, kreativno se izražavali, komunicirali s prijateljima i primjereno se zabavili. Tijekom aktivnosti koje smo proveli sudjelujući u ovom projektu, učenici su se podsjetili kako mediji utječu na nas i na naše ponašanje. Izmjenom iskustava upoznali su neke nove mogućnosti koje mediji nude, a odnose se na istraživanje, učenje i zabavu u slobodno vrijeme. Iako bi bilo ljepše da smo aktivnosti proveli u školi, uspjeli smo i na daljinu ostvariti ciljeve ovog važnog projekta. Učenici su još jednom osvijestili potrebu za razvojem sposobnosti medijske pismenosti koja je u ovim nesvakidašnjim prilikama itekako važna.
Jasenka Tisucki, prof.