Obavijest
PROTOKOL PROVOĐENJA MJERA ZAŠTITE OD ZARAZE VIRUSOM COVID-19 ZA ŠKOLSKU GODINU 2020./2021.
(Organizacija rada škole)
1. Roditelji/skrbnici imaju obavezu izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu svaki dan prije dolaska u školu, te u slučaju povišene tjelesne temperature ne smiju dovoditi dijete u školu već se javljaju telefonom razredniku te izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta. Učenici viših razreda mogu sami izmjeriti temperaturu.
2. Učenicima od 1. do 4. razreda OŠ, kao i učenicima s teškoćama u razvoju koji svladavaju posebne programe, roditelji upisuju u djetetovu evidencijsku tablicu koju će učenik dobivati u školi za svaki mjesec vrijednost izmjerene temperature. Učenici od 5. do 8. razreda sami mogu izmjeriti temperaturu i vrijednosti iste upisati u evidencijsku listu. Evidencijsku listu učenik donosi sa sobom u školi, a učitelji svakodnevno provjeravaju na prvom satu.
3. Osigurati djetetu 1 paketić papirnatih maramica za nos i staviti ga u školsku torbu.
1. Djeca u školu dolaze sama, organiziranim prijevozom ili u pratnji roditelja na način kako bi dolazili da nema epidemije. U dvorištu škole učenici trebaju držati fizičku distancu jedni od drugih najmanje 1,5m (osim u slučaju kada su iz iste obitelji).
2. Dezinficirati potplate prilikom ulaska u školu na za to naznačenom mjestu na ulasku u školu. Označenom rutom kretanja učenik odlazi u svoj razred pazeći na pridržavanje fizičke distance od najmanje 1,5m od drugih osoba, bez zadržavanja u zajedničkim prostorima škole.
3. U školu je iznimno dozvoljen ulazak samo jednom roditelju u pratnji učenika 1. razreda ili djetetu s teškoćama u razvoju koji nema osiguranu podršku pomoćnika u nastavi i ne može samo ući u školu. Roditelj koji ulazi u školu obvezan je držati razmak od 1,5 metra u odnosu na druge učenike/djelatnike škole i u školu obvezno ulazi s maskom.
4. Dijete u školu ne smije dovoditi roditelj koji ima simptome respiratorne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, grlobolja, proljev, povraćanje), ako ima izrečenu mjeru samoizolacije ili ako je dijete zaraženo s COVID-19. Ako iste simptome ili mjeru samoizolacije ima dijete/učenik ili ako je zaraženo virusom COVID-19 ne smije dolaziti u školu.
5. Roditelji/skrbnici koji dovode i odvode djecu u školu to čine na način da ne ulaze u školu, osim ako je to neophodno zbog iznimno opravdanih razloga ili je roditelj učenika 1. razreda ili je roditelj učenika s teškoćama u razvoju, već dolaze do ulaznih vrata škole pri čemu zadržavaju distancu od najmanje 1,5 metra u odnosu na druge roditelje/skrbnike i djecu. Roditelji i djeca iz istog kućanstva ne moraju držati distancu.
6. Učenik dolazi i odlazi iz škole sa školskom torbom te svoju opremu i pribor ne dijeli s drugim učenicima.
7. Ulazak učenika u školu i odlazak do razreda nadziru i provode učitelji koji taj dan imaju prvi sat u tom razrednom odjeljenju. Učenici razredne nastave po ulasku u učionicu peru ruke (gdje ne postoji mogućnost istog u učionici onda to rade u WC-u-u), a učenici predmetne nastave dezinficiraju i/ili peru ruke prilikom ulaska u razred (gdje ne postoji mogućnost pranja onda koriste dezinfekcijsko sredstvo).
8. Prvog nastavnog dana učenici će preuzeti udžbenike i radne bilježnice u njihovom razredu (učenici prvog razreda prilikom prijama u pratnji jednog roditelja/skrbnika koji obavezno mora nositi zaštitnu masku i pridržavati se svih propisanih epidemioloških mjera).
Učenici viših razreda ulaze u 7:40 sati u svoje razrede, a nižih u 7:55 sati.
1. Djeca bi trebala što je više moguće održavati distancu (fizičku udaljenost) od druge djece i odraslih (preporučeno 1,5 m).
2. Tijekom boravka u školi učenik isključivo boravi u svojoj odgojno-obrazovnoj skupini (razredu) i ne miješa se s djecom iz drugih odgojno-obrazovnih skupina.
3. Učenik prostoriju u kojoj boravi njegova odgojno-obrazovna skupina smije napustiti samo u slučaju odlaska na toalet (uz znanje učitelja) ili izlaska u dvorište škole radi aktivnosti i nastave na otvorenom i to isključivo na način da se ne miješa s djecom iz drugih razreda.
4. Prilikom prolaska kroz zajedničke prostorije (hodnik/hol/toaleti) učenici su dužni prolazak skratiti na minimum, nepotrebno ne dodirivati površine ili predmete i kretati se po unaprijed označenoj ruti kretanja, učenici viših razreda su dužni nositi maske u zajedničkim prostorijama.
5. Djeca trebaju redovito i pravilno prati ruke prije ili po ulasku u svoju učionicu, prije konzumiranja hrane, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa i uvijek kada ruke izgledaju prljavo. Nakon pranja ruku vodom i sapunom ruke treba osušiti papirnatim ručnikom za jednokratnu upotrebu koji se nakon korištena baca u koš. Pranje ruku prije konzumiranja hrane, nakon dolaska izvana i u nekim drugim prilikama u razredu zamjenjuje se dezinficiranjem ruku u onim učionicama u kojima nema tekuće vode i sapuna.
6. Djecu treba poticati da kada kašlju i kišu prekriju usta i nos laktom ili papirnatom maramicom koju poslije trebaju odbaciti u koš za otpad te oprati ruke. Pri kašljanju i kihanju trebaju okrenuti lice od drugih osoba te izbjegavati dodirivanje lica, usta i očiju rukama.
7. Preporuča se i potiče djecu da ne dodiruju usta, nos, oči i lice kao i da ne stavljaju ruke i predmete u usta. Svako dijete samo postupa sa svojom odjećom i obućom, školskim priborom, torbama i knjigama te ih ne dijeli s ostalom djecom i ne dodiruje i ne uzima stvari druge djece.
8. Učenici razredne nastave u pravilu ne nose zaštitne maske, a mogu je nositi učenici koji to žele i oni učenici koji spadaju u skupinu izrazito vulnerabilnih (osjetljivih) osoba i kojima je nošenje maske preporučio liječnik. Učenici predmetne nastave obvezno nose maske u svim zajedničkim prostorima škole (hodnicima, holu, toaletima).
9. Djeca užinu/marendu donose u školu te je konzumiraju u prostoriji u kojoj boravi njihova odgojno-obrazovna skupina (razred) u za to predviđeno vrijeme odmora.
Za vrijeme velikog i malog odmora učenici ne napuštaju prostor u kojem borave. Prehrana se organizira tako da se školska marenda donosi od kuće jer napuštanje školske ustanove tijekom nastave nije dozvoljeno. Marenda se konzumira u učionici.
VELIKI ODMOR OD 1. DO 4. RAZREDA 9:35 – 9:50 SATI
VELIKI ODMOR OD 5 DO 8. RAZREDA 10:10 – 10:25 SATI
10. Odlazak učenika na toalet: Samo 2 učenika smiju biti istovremeno u prostoru toaleta, a ostali će morati čekati u redu na za to naznačenim mjestima uz održavanje razmaka. Tijekom nastavnog sata nije dozvoljeno izlaziti na toalet (osim u iznimnim slučajevima). Tijekom malih odmora i velikog odmora, učenici smiju odlaziti na toalet i to po jedan učenik različitog spola u isto vrijeme po razrednom odjeljenju (dakle 1 djevojčica i 1 dječak zato što koriste različite prostorije), kada se vrati jedan od učenika slijedeći učenik može na toalet. Nakon čega učenik ponovno pere/dezinficira ruke.
4. ORGANIZACIJA NASTAVE U ŠKOLI
1.Nastava se u školi organizira za sve učenike od 1. do 8. razreda i sva djeca su je obvezna pohađati
2.Tijekom nastave učenici jedne obrazovne skupine ne miješaju se s učenicima druge obrazovne skupine
3.U razrednoj nastavi s učenicima boravi njihova učiteljica razredne nastave i učitelji predmetne nastave koji predaju u tom razredu engleski jezik, glazbenu kulturu i izborne predmete, te stručni suradnici tijekom izvođenja radionica.
4. U predmetnoj nastavi s učenicima borave predmetni učitelji. Način ulaska predmetnih učitelja u odgojno-obrazovnu skupinu - razred predmetne nastave, organizacija rada, procedura i mjerepropisane su u uputama za djelatnike.
5. Učenicima će se nastava održavati samo u učionici dodjeljenoj pojedinom razredu, osim nastave Informatike, TZK-a i Kemije, koje će se održavati u specijaliziranim učionicama.
6. Nastava Informatike odvija se u učionici Informatike za sve razrede, te se vrši dezinfekcija učionice prije svakog ulaska novog razrednog odjeljenja u učionicu. Svi učenici viših razreda koji će pohađati nastavu Informatike su obavezni nositi zaštitne maske.
7. Nastava TZK odvija se kad god je to moguće u vanjskim prostorima, odnosno u školskom dvorištu ispred škole i na sportskim terenima i to na način da ne dolazi do spajanja ili kontakta razrednih odjeljenja, niti u dvorani niti u vanjskom prostoru. Kod održavanja nastave u zatvorenom prostoru primjenjuju se „Preporuke za treninge i športsko-rekreativne aktivnosti u zatvorenim športskim objektima“.
8. Nastava predmeta kod kojih se spajaju učenici više razrednih odjeljenja (izborna nastava, dodatna, dopunska, izvannastavne aktivnosti i sl.) odvijaju se na način da se s jednom skupinom učenika iz jednog razrednog odjeljenja nastava odvija u školi, a s ostalima on-line i tako naizmjence po tjednima, kako ne bi došlo do kontakta među različitim razrednim odjeljenjima.
9. Za vrijeme trajanja proglašene epidemije COVID-19 izvanučionična nastava se može organizirati sukladno preporukama HZJZ uz suglasnost svih dionika – ovo se ne odnosi na dvorište škole.
1. Kod pojave znakova bolesti koji upućuju na moguću zarazu COVID-19 (povišena tjelesna temperatura – pod pazuhom 37,2, simptomi respiratornih bolesti – kašalj, poteškoće u disanju, grlobolja, poremećaj osjeta njuha i okusa i gastrointestinalne smetnje – proljev, povraćanje i bol u trbuhu) dijete/učenik ostaje kod kuće, javlja se telefonom izabranom liječniku obiteljske medicine koji odlučuje o testiranju. Roditelj telefonom mora obavijestiti školskog razrednika i ravnatelja.
2. Ako djeca razviju simptome COVID-19 tijekom boravka u ustanovi, učitelj odmah obavještava roditelje, koji u najkraćem mogućem roku trebaju doći po dijete. Do dolaska roditelja dijete se izolira u prikladnoj prostoriji (škola je pripremila Izolacijsku sobu). Odmah po utvrđivanju simptoma djetetu je potrebno osigurati masku za lice, a učitelju koji prati dijete do prostorije za izolaciju i boravi s njime treba osigurati masku. Po odlasku djeteta dezinficira se prostorija u kojoj je dijete bilo izolirano.
3. Ravnatelj nadležnom epidemiologu/školskom liječniku javlja svako grupiranje osoba sa sumnjom na COVID-19 i svaku pojedinačnu infekciju koju roditelj ili djelatnik mora najhitnije prijaviti ravnatelju.
4. Kod pojedinačnog slučaja pojave simptoma koji mogu upućivati na zarazu COVID-19, razredni odjel u pravilu nastavlja dalje s radom, dok se kod prijavljenog grupiranja osoba sa znakovima bolesti postupa sukladno mišljenju liječnika.
5. Kad se kod djeteta/učenika utvrdi zaraza COVID-19, postupa se sukladno odluci nadležnog epidemiologa. Za sve osobe kod koji se utvrdi da su bile u bliskom kontaktu sa zaraženom osobom u vrijeme kad je osoba mogla biti zarazna izriče se mjera samoizolacije.
1. Odlazak učenika iz škole odvija se prema utvrđenom protokolu za izlazak svakog pojedinog razreda i to najkraćom rutom od razreda do izlaska iz škole, na način da ne dolazi do kontakta između djece različitih razreda i pri tome se drži fizička distanca od 1,5m. Učenici predmetne nastave i razredne nastave završavaju nastavu u različito vrijeme.
PROTOKOL IZLASKA:
Završetak nastave za više razrede je u 12:50 sati (6. sat),
Završetak nastave za niže razrede je u 11:40 sati *ukoliko se za učenike u međuvremenu odobri izborna nastava informatike pomicat će se vrijeme početka i završetka nastave nižih razreda.
7. PRIJEVOZ UČENIKA
1. Učenici koji na nastavu dolaze i odlaze organiziranim prijevozom dužni su se u autobusu pridržavati mjera propisanih za javni prijevoz.
2. Učenici su kod ulaska u autobus, tijekom vožnje i kod izlaska autobusa dužni održavati fizičku distancu i nositi masku te sjediti na istom mjestu.
3. Učenici se tijekom vožnje organiziranim prijevozom grupiraju prema razrednim odjelima na način da se izbjegava miješanje učenika različitih razrednih odjela.
Autobusna linija za učenike od 1.-4. razreda (odlazak) : 11:45 sati
Autobusna linija za učenike od 5.-8. razreda (odlazak) : 12:55 sati
1. Prostorije u ustanovi obvezno je provjetravati više puta dnevno, svakako prije dolaska i nakon odlaska djece/učenika, i to u trajanju od najmanje pola sata prije početka nastave i poslije završetka nastave, te pod malim i velikim odmorima ili na način, ako to vremenske prilike dopuštaju, da se ostavi otvoren prozor. Kad je lijepo vrijeme, preporučuje se ostaviti otvorene prozore tijekom odgojno-obrazovnoga rada (npr. jedan sprijeda, jedan straga). Ako prozori ne mogu biti stalno otvoreni, prostoriju je potrebno redovito provjetravati tijekom odmora i bar jednom na 5 minuta tijekom sata. Ako postoje prozori na kip na vrhu prozora, isti stalno trebaju biti otvoreni.
2. Zadnja spremačica koja izlazi iz ustanove dezinficira sve korištene površine. Dodirne površine kao što su kvake, ručke na prozorima, radne površine, tipkovnice, konzole, slavine u toaletima i kuhinjama, tipke vodokotlića, daljinski upravljači, prekidači za struju.
3. Čišćenje se provodi u vrijeme nakon odlaska učenika. Neophodno je pojačano čišćenje WC-a, umivaonika, kvaka u WC-ima, prekidača za svjetlo, tipki na vodokotlićima, površina koje se često dodiruju.
4. Čišćenje zajedničkih prostorija djelatnika (zbornica, kabineti, toaleti) odvija se u vrijeme kada u istima nema djelatnika tijekom radnog dana.
NAPOMENA:
Iznimno je važno da svi skupa primjenjujemo propisane mjere i trebamo biti svjesni činjenice da od gore nabrojanih mjera neće biti puno koristi ukoliko se roditelji i učenici ne budu pridržavali mjera van Škole (to znači u prijevozu, dolasku i odlasku iz škole, različitim izvanškolskim aktivnostima, kao i u svoje slobodno vrijeme). Potrebno je razmišljati o svim onim skupinama društva (starije osobe, kronični bolesnici) čije zdravlje može biti nepovratno ugroženo neodgovornim ponašanjem.
Molimo vas da vodite računa o činjenici da ponašanje van škole može snažno utjecati na rad cijelog razreda učenika, kao i u konačnici cijele škole. Ukoliko se netko zarazi van škole i takav dođe u školu, izložio je opasnosti sebe, učenike svog razreda, učitelje, te u konačnici može utjecati na ponovno uvođenje nastave na daljinu.
*Sutra će na stranici škole biti objavljene detaljne upute za prvi dan nastave kao i raspored sati.
Obrazovni sadržaji |
• e-sfera |
• Alfa portal |
• Profil Klett |
• Glas koncila |
• KS |
• Mozaweb |
• Kahoot! |
Pripreme za natjecanja |