TRENING ŽIVOTNIH VJEŠTINA
od ove školske godine i u našoj školi
Ovu školsku godinu u program Trening Životnih Vještina (TŽV) uključili su se djelatnici i učenici naše škole, a koordinator aktivnosti je Stana Kalajžić, pedagoginja. Budući da program obuhvaća 3., 6. i 7. razred, na edukaciji i provedbi će sudjelovati razrednici navedenih razreda te stručna suradnica pedagogica.
U studenom su krenule edukacije učitelja i provedba u 3. razredu.
O PROGRAMU:
Trening Životnih Vještina (TŽV) je univerzalni preventivni program. Provodi se u školskom okruženju, a namijenjen je ukupnoj populaciji učenika od 3. do 7. razreda. Radi se o programu nove generacije temeljenom na znanosti čiji je cilj umanjiti rizične te ojačati zaštitne faktore u podlozi niza rizičnih ponašanja i nepovoljnih razvojnih ishoda. Interaktivnim radom pod vodstvom razrednika ili školskog stručnog suradnika, dodatno educiranih za provedbu, učenici razvijaju niz vještina koje ih čine kompetentnijim i spremnijim za djelotvorno suočavanje sa životnim izazovima (osobne vještine samoregulacije, komunikacijske i socijalne vještine te vještine odupiranja).
Autor ovog programa je Dr. Gilbert J. Botvin, a Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije je prilagodio program provedbi u Hrvatskoj, te ga uspješno provodi u svim osnovnim školama u toj županiji.
Za provođenje radionica su osigurani radni materijali za učenike i provoditelje, podrška i edukacija od strane djelatnika Odjela za zaštitu mentalnog zdravlja, prevencije i izvanbolničkog liječenja ovisnosti, medijska promocija programa, škola i djelatnika uključenih u program te, ono što je iznimno bitno za potvrdu učinkovitosti programa, program se može evaluirati.
Važno je naglasiti da zaštita mentalnog zdravlja obuhvaća mjere i aktivnosti u nekoliko ključnih područja djelovanja: promociji i unapređenju mentalnog zdravlja, prevenciji, ranom prepoznavanju, liječenju i rehabilitaciji poremećaja ponašanja i duševnih/mentalnih poremećaja.
Istraživanja su potvrdila da cjelovita i redovita primjena programa, u skladu s predviđenim tehnikama, dovodi do smanjenja anksioznosti, boljih komunikacijskih vještina, smanjenja eksperimentiranja sredstvima ovisnosti i drugih ciljanih ishoda.
Svake se godine 31. svibnja na Dan nepušenja susretom s predstavnicima učenika uključenih u program obilježava završtak provođenja ciklusa radionica.