
|
Sat |
Od... do... | Odmor |
| PRIJE PODNE | ||
| 1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
| 2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
| 3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
| 4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
| 5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
| 6. | 12.25 - 13.10 | |
| POSLIJE PODNE | ||
| 1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
| 2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
| 3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
| 4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
| 5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
| 6. | 17.55 - 18.40 | |
Darujete li i vi skupe poklone?
Sve se veći broj obitelji danas u zemlji suočava s financijskim problemima – u takvoj atmosferi posljedice svakako osjećaju i djeca. Brojna istraživanja pokazala su da socioekonomski status pojedinca ima utjecaj na gotovo sve sfere njegova života.
svadbe": roditelji unajmljuju salu u restoranu, dolazi brojna obitelj (uža i šira) i prijatelji, djeca naručuju skupe poklone od kuma/kume, djevojčice – krizmanice odlaze na frizure, manikure, kupuju se skupe haljine i cipele... I sve bi to izgledalo lijepo i bajkovito da se nakon takvih proslava roditelji ne zakopavaju u još dublji minus, u još veću besparicu. Danas je teško odbiti želju djeteta kada "svi budu imali proslavu u restoranu", kada će i "drugima kum kupiti mobitel od 4.000 kn", kada će "sve cure imati umjetne nokte i haljine iz tog i tog dućana". I u želji da njihovo dijete ne bude izolirano, u želji da svom djetetu pruže ono što su i drugi roditelji uspjeli pružiti svojoj djeci, ulazimo u jedan začarani krug, krug u kojemu dominira materijalizam i krajnje nadilaženje vlastitih mogućnosti. Nažalost, ni mediji baš ne idu na ruku roditeljima: stvaranje slike prema kojoj je vrhunac blagdana darivanje i skupi pokloni kao jedini način kako djecu učiniti sretnom, servira se kroz brojne reklame kojima smo bombardirani tijekom blagdana. Proizvođači i marketinški stručnjaci posvećuju puno pažnje u nalaženju raznih strategija kako da namame djecu da požele baš njihov proizvod. Sugestibilnost djeteta i osjetljivost roditelja koji će učiniti sve da njihovo dijete bude sretno dobitna su kombinacija za potrošnju.
No činjenica jest da smisao blagdana nije i ne mora biti samo u darivanju i bogatom blagdanskom stolu čija nam se slika "servira" putem medija. Materijalne stvari ne mogu djetetu nadomjestiti ljubav i pažnju roditelja, vesele i ugodne zajedničke trenutke, smijeh, razgovor. Brojna istraživanja o sreći adolescenata pokazala su kako ekstrinzični životni ciljevi kao što su popularnost, bogatstvo i privlačan izgled nisu povezani s većom subjektivnom dobrobiti. Drugim riječima, vaše dijete se na kraju vjerojatno neće sjećati svih skupih stvari koje je dobilo od vas, ali će mu u pamćenju zasigurno ostati urezani zajednički trenuci provedeni s roditeljima. Isto tako bitno je napomenuti da djeca koja osjećaju da ne dobivaju dovoljno ljubavi i pažnje mogu lako razviti ovisnost o vanjskim stvarima koje će im odvlačiti pažnju od unutarnje praznine. Iako se stav i odgovornost djeteta prema novcu i materijalnim stvarima razvijaju od najranije dobi kroz roditeljsko postavljanje jasnih granica te razlikovanje djetetovih potreba od želja, još uvijek možemo svojoj djeci kroz ove blagdane prenijeti poruku kako smisao blagdana nije u skupim poklonima već u druženju, zajedničkim trenucima i zbližavanju. Bez obzira jesmo li vjernici ili ne, ništa nas ne sprečava da nas ponese blagdanski duh, da nataknemo osmijeh na lice, okružimo se ljudima koje volimo i krenemo s veseljem u novu godinu!