Čitamo i mi, u obitelji svi!
U organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara 2011. g. pokrenut je nacionalni projekt poticanja čitanja "Čitamo mi, u obitelji svi". Cilj projekta je ukazati na važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika, ali i na važnost roditelja kao uzora u procesu čitanja.
Naša škola sudjeluje po 4. put u projektu, koji je osmišljen po načelu "putovanja" knjižnične naprtnjače/ruksaka od jednog do drugog učenika 3. razreda.
Svakog petka jedan učenik nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Knjižnična naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana. U tih 5 dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja. Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan dio iz svake knjige. Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove.
Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Bilježnicu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu dijete možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl.
Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjigama u školu i nekoliko minuta predstavlja razredu, učiteljici i knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja.
U naprtnjači naših trećaša se nalaze zanimljive knjige iz 7 područja:
1. Roman, knjiga priča ili igrokaza hrvatskog književnika za djecu (Sirup protiv mačjeg kašlja, S. Šesto)
2. Roman hrvatskog pisca (isključivo) za roditelje (Budi dobar kao Jan, I.T. Dragičević)
3. Slikovnica (Mano i Dado, E. Moser)
4. Popularno-znanstvena knjiga iz područja prirodnih znanosti (Atlas svemira)
5. Priručnik za odgoj djece (Stres u djece i adolescenata, K. Lacković-Grgin)
6. Priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena (Čarolija plastelina, Marja Novacka)
7. Strip, duhoviti tekstovi (Gregov dnevnik, J. Kinney)
Obiteljsko čitanje započinjemo u petak, 8. veljače 2019., kada prvi učenik 3. r. svojoj kući nosi ruksak s knjigama.
Koordinatorice projekta su školska knjižničarka Maja Kralj i učiteljica 3. r., Renata Šikač.
Naša je škola i ove godine financirala kupnju knjiga za projekt.
Nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.
Veselimo se što je naš treći razred dio nacionalnog programa za poticanje čitanja i sigurni smo da će projekt uspjeti i da će roditelji sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme.
Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…
„ŠeR - Školski e-Rudnik“. Riječ je o jedinstvenoj aplikaciji preko koje će zainteresirana javnost imati pristup određenome setu statističkih podataka iz e-Matice o svim školama u Hrvatskoj. Ova aplikacija veliki je korak prema digitalizaciji i dodatnom otvaranju Ministarstva znanosti i obrazovanja zainteresiranoj javnosti.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |