« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
U srijedu, 5. lipnja 2019. godine učenici 6.a i 6.b razreda u pratnji učiteljica Prirode Mirele Levačić Cvok i Katarine Gatarić, posjetili su grad Ozalj gdje je realizirana terenska nastava iz Prirode.
Ove godine po prvi put u ovom obliku za učenike šestih razreda njihove učiteljice osmislile su edukativnu terensku nastavu zamišljenu kao ponavljanje i usustavljivanje nastavnih tema iz Prirode (Životni uvjeti i životne zajednice šuma, travnjaka, kopnenih voda, te Energija), koje su učenici prolazili kroz cijelu nastavnu godinu, na terenu u vidu različitih praktičnih radionica. Cilj da ova terenska nastava postane tradicionalna.
Učenici su posjetili Zavičajni muzej koji se nalazi u sklopu Starog grada Ozlja. Kroz šetnju Starim gradom i muzejom čuli su puno zanimljivosti o bogatoj kulturno – povijesnoj baštini grada Ozlja i ozaljskog kraja. S vanjskih zidina promotrili su krajolik koji ih okružuje kako bi ujedno dobili percepciju o geografskom položaju Ozlja te njegovim prirodnim obilježjima gledajući ih s više nadmorske visine. Nakon toga spustili su se do Hidroelektrane Ozalj gdje su poslušali kratku prezentaciju o povijesti i radu hidroelektrane. Hidroelektrana Ozalj najstarija je kontinentalna hidroelektrana u Hrvatskoj, izgrađena i puštena u rad davne 1908.godine radi napajanja rasvjete grada Karlovca. Elektrana je podignuta na prirodnom slapu u centru Ozlja. Središnji događaj i osnovni cilj terenske nastave je bila provedba radionica koje su se održale na kupalištu u Ozlju, lokaciji koja nudi dostupnost sve tri vrste životnih područja – šuma, travnjak, kopnene vode (rijeka Kupa) o kojima su učenici kroz ovu nastavnu godinu slušali i istraživali. Učiteljice su u vidu grupnog rada s učenicima provele niz radionica: Kemijska analiza vode iz rijeke Kupe, te kemijska analiza tla na promatranom staništu uz rijeku, Promatranje živog svijeta na vodenom staništu – vodeni beskralježnjaci, Biljke na kontinentalnom travnjaku, Promatranje šume i Promatranje ptica.
Uvijek je lijepo provesti poučnu i zabavnu nastavu izvan učionica, stoga je i ova terenska nastava donijela puno zadovoljstva i novih spoznaja. Na ovaj način kod učenika ujedno razvijamo ljubav prema prirodi i istraživački duh te ih potičemo na zaštitu prirode.