« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Jedna od ključnih ideja projekta „Stop nasilju među djecom“ (u koji je i naša škola uključena), je odgovor cijele škole na nasilje. Odgovor cijele škole znači uključivanje u projekt svih učenika i učitelja, svih zaposlenika u školi, roditelja i lokalne zajednice. To je i spremnost svih nas da na nasilje reagiramo, a ne da ga podržavamo.
Cilj programa vršnjačke grupe podrške je članove poučiti osnovnim socijalnim i komunikacijskim vještinama kako bi bili aktivni pri provođenju projekta te promicatelji ideja podrške, suradnje i nenasilničkog ponašanja.Vršnjaci pomagači će naučiti kako uputiti djecu i ostale učenike koja trpe zlostavljanje i djecu koja zlostavljaju da se obrate za pomoć odraslima, da jasno i nenasilno regiraju na nasilnička ponašanja kojima svjedoče. Naučiti ćemo uspostaviti prijateljske veze kroz zajedničke vršnjačke aktivnosti.
Program vršnjačke pomoći namijenjen je učenicima od 5. i 6. te 7. i 8. razreda osnovne škole. Učenici se dobrovoljno prijavljuju u program te ispunjavaju na prvom susretu kratki upitnik. Članovi vršnjačke pomoći čine po dva učenika iz svakog razrednog odjeljenja (djevojčice i dječaci). Vrlo je važno pokušati sastaviti parove u svakom razrednom odjeljenju, jer član para znači podršku drugom članu. Prvi dio edukacije čini ukupno 5 radionica u trajanju od 3 sata. Radionice provodi pedagoginja škole u suradnji s koordinatorom projekta vjeroučiteljem Igorom Majetićem.
Učenici koji su se prijavili za vršnjačke pomagače su:
5.a : Anamarija Mujanović i Josip Šimičić
5.b : Lara Balić, Danijela Gašparović, Lucija Kajfeš
5.c : Matej Brkić, Monika Fićković
6.a : Boris Blagojević i Mateja Cindrić
6.b : Emauela Jušić i Dominik Portner
7.a : Katarina Šimičić, Filip Čevizović, Monica Božičević
7.b : Karlo Đaković, Josipa Laslo
7.c : Ivana Vančina, Patrik Tomašić i Lovro Kajfeš
8.a : Filip Cindrić i Emili Bertović
8.b : Stjepan Kovačić, Dorijan Pekić
Iz glavnoga cilja proizlaze zadatci programa:
· Upoznavanje sebe i drugih
· Razvijanje socijelnih vještina
· Razvijanje socijalne odgovornosti.
Prema kontinuiranom provođenju programa postoje i očekivani rezultati kod članova grupe podrške:
· Veće uvažavanje vlastitih i tuđih osjećaja i potreba,
· Povećanje praga tolerancije na različitosti,
· Poboljšanje komunikacijskih i socijalnih vkeština,
· Jasnije prepoznavanje nasilja i češće reagiranje na nasilje.
Jedan od učenika nam je rekao svoje mišljenje o ulozi vršnjaka pomagača u suzbijanju nasilja u školi:
"Od kada smo u tom projektu, dosta toga se u našoj školi promijenilo. Nasilja je znatno manje, verbalnoga i fizičkoga. Nastavnici se svaki dan trude raditi s problematičnom djecom i učenicima žrtvama nasilja. Nastoje riješiti njihove probleme i dobro u tome uspijevaju. Jedan primjer pomoći učenicima s problemima u učenju zasigurno su učenici pomagači. U svakom razredu po dva učenika koja prolaze program edukacije Vršnjačke pomoći prema projektu, pomažu vršnjacima kojima učenje ne ide baš najbolje. Projekt je dosta uspješan. Zahvaljujući učenicima pomagačima mnogi su učenici ispravili svoje ocjene."