« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
„ Razvijena čitalačka vještina prvi je uvjet za školski uspjeh, a dobar školski uspjeh uvjet je životni uspjeh.“
Glavna skupština Ujedinjenih naroda 1993. godine ustanovila je Međunarodni dan obitelji i preporučila da se od 1994. godine takav dan održava svake godine. Obilježavanjem toga Dana svake godine u svibnju želi se naglasiti važnost koju međunarodna zajednica pridaje obiteljskom životu i obitelji kao osnovnoj zajednici u društvu, širom svijeta. Svaka je obitelj i čimbenik i korisnik društvenog razvitka i napretka. Zato svaka obitelj ima veliku ulogu i odgovornost u mijenjanju svijeta i u njegovom poboljšavanju.
Zbog snažne uloge koju obitelj ima u osiguravanju stabilnosti i razvoja svojih članova, Hrvatska je mreža školskih knjižničara prije šest godina pokrenula projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“. Riječ je o projektu poticanja čitanja u kojemu sudjeluju učenici trećih razreda, njihovi roditelji i drugi članovi obitelji te učitelji i školski knjižničar.
Koliko je važna uloga obitelji u poticanju čitanja dokazuju i brojna istraživanja. Naime, djeca kojima roditelji od prvih godina života mnogo čitaju i pričaju, kasnije lakše usvajaju tehniku čitanja. Takva djeca uživaju u kontaktu s knjigom i osobom koja čita i čitanje povezuje s ugodnim osjećajem i s nečim što je korisno u životu i daljnjem obrazovanju. Obitelji u kojima se mnogo govori i strpljivo sluša najmlađe, čita i pripovijeda bajke, sačuvaju mnogo znatiželje i kasnijeg zanimanja te zbog toga bez problema razvijaju čitateljsku sposobnost.
Pokretanju ovog projekta vodilja su bile i izjave brojnih stručnjaka koji upozoravaju da s polaskom djeteta u školu roditelji ne bi smjeli prestati s glasnim čitanjem djetetu zato što je najučinkovitiji način svladavanja tehnike čitanja kod učenika okolina koja potiče čitanje. Pokretanjem projekta „Čitamo mi, u obitelji svi“, u koji se već petu godinu uključila i Osnovna škola „Antun Mihanović“ Nova Kapela, Batrina, roditelje se potiče da čitaju pred djecom i s djecom te razgovaraju o pročitanom, i nakon što su njihova djeca naučila čitati.
Projekt se sastoji od nekoliko etapa od kojih je najvažnija čitanje u krugu obitelji. Dojmove koji proizlaze iz obiteljskog čitanja učenici zapisuju u bilježnicu dojmova, a zatim ih prezentiraju pred svojim razredom, učiteljicom i knjižničarkom i na taj način razvijaju javno i usmeno izražavanje.
Školska knjižnica, još jedna značajna karika u lancu poticanja čitanja, ovim projektom također promiče svoju važnost u odgoju i obrazovanju učenika, izgradnji njegove osobnosti i estetskog užitka koji proizlazi iz čitanja.
„ Kada sam dobio naprtnjaču s osam knjiga bio sam jako sretan. Mojoj sreći nije bilo kada sam vidio kako moja obitelj uživa u čitanju svih knjiga. Moj je tata izabrao knjigu „Pokažimo djeci pravi put“. Seka Anamarija izabrala je knjigu „Trava i korov“, seka Nataša izabrala je „Tajni život miševa“, brat Robert izabrao je knjigu o Dinosaurima, a ja sam čitao slikovnicu „Gužva u povrtnjaku“. Svima je bilo lijepo čitati knjige. Kada smo završili s čitanjem, svatko od članova moje obitelji rekao je nekoliko riječi o knjizi koju je pročitao. Sigurno će i moji prijatelji uživati u čitanju knjiga kao moja obitelj i ja.“
Dojam učenika Nikole Omerovića, PŠ Siče, 3. razred,
učiteljica Zorica Komesarović
Obitelj učenice 3. razreda Petre Pejaković, PŠ Donji Lipovac
Obitelj učenice Andree Kešerac, PŠ Siče
Obitelj učenika Nikole Omerovića, PŠ Siče
IZVORI:
„Čitamo mi, u obitelji svi“ : šk. god. 2015./2016. : bilježnica učeničkih dojmova.
http://www.savez-dnd.hr/smjernice-za-obiljezavanje-medunarodnog-dana-obitelji-2016/, (16.5.2016.)