preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Antun Mihanović" Nova Kapela

Login
E-dnevnik

Pristupna točka

Mrežni katalog knjižnice

Tražilica
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Projekti

Vremenska prognoza

Raspored zvonjenja

1.sat        8:00 – 8:45
2.sat        8:50 – 9:35

VELIKI ODMOR - 9:35 - 9:50

3.sat       9:40 – 10:25

VELIKI ODMOR - 10:25 - 10:40

4.sat         10:40 – 11:25
5.sat         11:30 – 12:15
6.sat         12:20 - 13:05
7.sat         13:10 - 13:55

KALENDAR RADA

 

Dokumenti škole

Raspored sati

Priloženi dokumenti:
Raspored sati po razredima.docx

Prijevoz učenika

Priloženi dokumenti:
UCENICI PUTNICI.docx

Korisni linkovi

 

 

 

Zakon o odgoju i obrazovanju

Protokol o postupanju u slučaju seksualnog nasilja

 

 

"Čitamo mi, u obitelji svi"

O projektu

Razvoj čitačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im možemo ponuditi zanimljivu literaturu za čitanje. No, koje god aktivnosti poduzimali školski knjižničari radi poticanja čitanja, radi stvaranja navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka, sve su one veoma ograničenog dometa, ako učenici prikladne poticaje ne dobivaju i u svojoj obitelji – zato jer učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju o pročitanomu štivu.

Nakon što učenici tek nauče razlikovati slova i počnu sricati riječi, često možemo čuti razmišljanja:“Sad možeš čitati sam, više ti ne moram čitati ja.“ To nije dobro! Djeci trebamo dopustiti da sama pokažu interes za određenu knjigu, ali ih ne smijemo prepustiti da potpuno samostalno odlučuju što će i koliko čitati, jer za to još nisu osposobljena. Umjesto toga moramo im pomagati i prilikom izbora i tijekom čitanja, postupno ih upoznavati s nepreglednim mnoštvom dostupnih informacija.

Sve dok djeca ne počnu sasvim tečno čitati dječju literaturu, sve dok sama ne posežu za određenim knjigama i ne pokazuju interes da ih čitaju u svojoj intimi, roditelji ih ne bi smjeli uskratiti za estetski užitak koji proizlazi iz čitanja i pričanja, već bi trebali nastaviti svojoj djeci pričati priče i čitati knjige, postupno omogućujući djeci preuzimanje sve veće uloge u čitanju, prepričavanju i pričanju. Ovisno o težini teksta, roditelj će poticati dijete da zajedno čitaju tekstove tako da dijaloge čitaju po ulogama, da dijete pročita jedan dio, a roditelj drugi dio teksta ili na neki treći način.

Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire).

Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“ roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. No, ovim projektom roditeljima ne skrećemo samo pozornost na važnost čitanja, već ih veoma efikasno pridobivamo da tijekom 5 dana na različite načine čitaju sa svojom djecom te da tako provodeći vrijeme dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti.  Hoće li možda promijeniti i svoje navike – ostaje na njima, no školski im knjižničar nije samo rekao što je dobro za njihovu djecu, već ih je uputio što da čine i motivirao da kroz 5 dana taj model i iskušaju.

Provodeći ovaj projekt, školski knjižničar veoma lako dobiva potporu i naklonost roditelja i nastavnika, a što često zna biti veliki problem. Roditeljima skrećemo pozornost da je školskom knjižničaru stalo do boljitka njihove djece, a boljitak je njihove djece kad u školskoj knjižnici mogu pročitati i posuditi kvalitetnu, lijepu, novu i primjerenu knjigu. A da bi u školskoj knjižnici njihova djeca mogla izabrati za čitanje lijepe i kvalitetne knjige, moraju se založiti i roditelji. Nakon što na temelju provedenog projekta dobijemo od roditelja priznanje, ti roditelji će se založiti za kvalitetnije školske knjižnice, kad budu u prigodi i kad ih kasnije budemo to tražili.

Da bi školska knjižnica bila što korisnija učenicima kao svojim korisnicima, školskom bi knjižničaru trebalo biti omogućeno oblikovati knjižničnu zbirku na temelju ispitivanja potreba svojih korisnika. Školski knjižničar bi unaprijed trebao znati s koliko novaca raspolaže, kako bi mogao na temelju toga planirati nabavu literature. Budući da su ciljevi Hrvatske mreže školskih knjižničara, uz ostalo, promicati čitanje te promicati kvalitetu školskog knjižničarstva, željeli bismo da ovaj projekt bude jedan u nizu koji će pripomoći u ostvarenju želje da školske knjižnice posluju na načelu namjenskih proračuna – radi zadovoljstva svojih korisnika.

Projekt će biti to uspješniji što ga bude provelo više školskih knjižničara zajedničkim i koordiniranim koracima. Na taj način dobit ćemo potporu ne samo roditelja, već i medija, čime smo u mogućnosti dati mu i nacionalnu dimenziju za poticanje čitanja – te na taj način pokušati senzibilizirati i odgovorne za odlučivanje o financiranju školskih knjižnica za donošenje odluke o namjenskim proračunima školskih knjižnica i stalnim izvorima financiranja.

Uključivanjem u ovaj projekt svaki školski knjižničar stječe pravo nabaviti po 8 novih kvalitetnih knjiga za svaki treći razred u svojoj školi po znatno povoljnijoj cijeni od standardne. Potpuno bi bilo neprikladno provoditi projekt koristeći stare, neprikladne ili možda čak nehigijenske knjige. Svaki će knjižničar moći izabrati komplet od 8 knjiga po knjižničnoj naprtnjači, a koje će biti iz sljedećih skupina: Nelektirna knjiga hrvatskog književnika (priče ili roman) za djecu, nelektirna knjiga hrvatskog pjesnika za djecu, nelektirna knjiga hrvatskog književnika za roditelje (za odrasle čitatelje), strip (monografija) hrvatskog autora (za učenike koji slabije čitaju), popularno-znanstvena knjiga o prirodi, životinjama, medicini, znanosti i sl., priručnik za odgoj djece (za roditelje), priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena, popularno pisana knjiga o hrvatskoj povijesti (ili tradiciji) za djecu.

Projekt se provodi prema unaprijed isplaniranim i vremenski točno određenim fazama unutar Hrvatske mreže školskih knjižničara koja daje logističku potporu provođenju projekta. Školski knjižničari koji se uključe u projekt, dobit će točne upute što i kada trebaju učiniti: dogovor s ravnateljem, dogovor s razrednicima trećih razreda, kada održati roditeljski sastanak, što reći roditeljima i kakve im upute dati, kako i kada provesti razmjenu knjižnične naprtnjače i sl.

Projekt se provodi s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta. Svake srijede učenik koji je donio naprtnjaču u školu ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige iz knjižnične naprtnjače. Svaki petak ždrijebom naprtnjaču dobiva jedan od zainteresiranih učenika. U knjižničnoj naprtnjači nalazi se, osim knjiga, i bilježnica u koju učenici sa svojim ukućanima upisuju doživljaje.

Provedbom ovog projekta roditeljima se skreće pozornost na važnost svladavanja tehnike čitanja, motivira ih se i upućuje kako da pomognu svojoj djeci u svladavanju tehnike čitanja, senzibilizira ih se za sklonost školskoj knjižnici i školskom knjižničaru, školski knjižničar se u školi afirmira među učiteljima kao osoba koja aktivno prinosi razvoju čitačkih sposobnosti, skreće pozornost na to da knjižnica nije samo posudionica knjiga, već nudi niz drugih usluga, skreće se pozornost široj javnosti na važnost školske knjižnice i školskog knjižničara, ukazuje nadležnima za donošenje odluke o financiranju školskih knjižnica da se knjižnice trebaju financirati radi dobrobiti naše djece, da je financiranje školskih knjižnica ulaganje u budućnost naše djece.

Glavna koordinatorica projekta je Dejana Bedeković i jako se raduje svima koji će projekt podržati, posebice onima koji će se uključiti u tim i zajedno ga provesti.

Izvor: https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Popis knjiga u naprtnjačama koje će "putovati" u 2015./2016. školskoj godini
Autor: Dragana Haramustek, 23. 11. 2015.

U tekućoj školskoj godini u našoj će školi započeti novi ciklus projekta "Čitamo mi, u obitelji svi" u kojemu će sudjelovati 40 učenika trećih razreda sa svojim obiteljima, te  8 razrednih učitelja. Popis knjiga koje će se nalaziti u ruksacima možete pogledati ovdje:


POPIS KNJIGA U NAPRTNJAČI KOJA ĆE „PUTOVATI“ U OBITELJI PŠ SEOCE, SIČE, SREDNJI  LIPOVAC, DONJI LIPOVAC, BILI BRIG, MAGIĆ MALA I DRAGOVCI

UKUPNO 18 UČENIKA U PODRUČNIM ŠKOLAMA

1. Carstvo dječjih priča       

Tajni život miševa /Nada Mihelčić

Zagreb : Naklada Semafora, 2014.
53 str. (tvrdi uvez) ; 18 cm
Suvremena slikovnica namijenjena djeci uzrasta od 6 do 11 godina, s fotografijama lutkarskih scena. Kroz ovu priču djeca razvijaju pozitivan odnos prema svom tijelu, emocijama i društvu oko sebe.

Tajni život miševa duhovita je priča o psu, mačku i miševima koji se bore za pravdu. Razigrani stihovi svježih rima su veoma bliski dramatizaciji i kazališnom uprizorenju.  Zabavna i poučna knjiga koja nam kroz svijet životinja ukazuje na prave vrijednosti.

2. Stripovi u projektu

Borovnica - predvodi čopor! / Darko Macan
Zagreb : Mentor, 2007.
46 str. : ilustr. ; 31 cm
mekoukoričen
Djevojčica Borovnica, dugokosa glavna junakinja ovoga stripa, središte je čas običnih, čas nevjerojatnih nadmudrivanja i događanja u kojima se zrcali naša stvarnost, a u kojima sudjeluju njezini prijatelji, roditelji, nastavnici, slučajni prolaznici, pauk Pero... Lucidno, otkačeno.
Svi nastavci Borovnice su vrlo zanimljivi i zabavni.

3. Beletristika za odrasle članove obitelj

Trava i korov / Goran Tribuson
7. izd.
Zagreb : Mozaik knjiga, 2015.
329 str. ; 19 cm
Meki uvez
Knjiga je nagrađena nagradom za književnost “Ksaver Šandor Gjalski” za najbolje prozno djelo objavljeno u Hrvatskoj 1999. godine. sada i u NOVOM RUHU.

Goran Tribuson pronašao je najbolji mogući put da bi čitateljima predstavio priču o odrastanju i o godinama u kojima je sa svojom klapom, točnije Zumzom i Kompom, počeo učiti svijet ozbiljnih i odgovornih.

Pripovijedanjem o osobnim interesima za sport, za rock koji tek ulazi u grad i posebno za Rolling Stonese, autor nudi model po kojem se izgrađuje identitet. Iako je riječ o šezdesetim godinama prošloga stoljeća, o svojevrsnom povijesnom preokretu koji je u uskoj vezi s dolaskom rocka i prvih traperica, s modom duge kose, pojavom prvog benda i kupnjom gramofona, "Trava i korov" ne oživljava samo to, tekstom prozvano vrijeme. Autorova ironija, kojom karakterizira likove, ali ne štedi ni središnjega pripovjedača, odnos prema odgoju koji je iz pozicije odgajatelja uvijek zdrav i jedino moguć, svjedoče nam da je to priča i o bilo čijoj svakidašnjici.

4. Slikovnice 2016.

Gužva u povrtnjaku / Sven Nordqvist ; [prijevod sa švedskog Zrinka Gugić]
1. izd.
Zagreb : Planet Zoe, 2013.
32 str., format 22 x 31 cm (A4), ilustrirano u boji, tvrdi uvez

Svanulo je još jedno predivno proljetno jutro. Ptice su pjevale u svakom grmu, lišće i trava rasli, a kukci letjeli i puzali posvuda. „Sad je pravo vrijeme“, reče starčić Pettson svom mačiću Findusu koji je jurcao uokolo i plašio kukce. „Danas počinjemo sijati povrće i saditi krumpir.“ Findus nije baš ljubitelj povrća pa je odlučio posaditi ni više ni manje nego pravu mesnu okruglicu!

No, kao što to uvijek biva s Pettsonom i Findusom, sve krene naopako kad im se u vrtlarske poslove upletu svojeglave kokoši, a poslije još i susjedovo prase i cijelo stado krava! Saznajte kako je Findus hrabro branio svoju dragocjenu mesnu okruglicu i tko se skrivao u Hodajućoj vrećici što je lukavo odvela krave iz Pettsonova dvorišta.Kao i za prethodne ovoga autora, uz dodatak: pojmovi koji se mogu obraditi u razrednoj nastavi uz ovaj naslov su: basna, prijateljstvo, ...
Ilustracije su bogate detaljima. Knjigu bi preporučili vještijim čitačima jer ima dosta teksta.

5. Mali istraživači

Divovi - tajna povijest ili Codex Giganticum / napisao i prikupio Ari Berk ; ilustrirali Wayne Anderson... [et al.] ; [s engleskog preveo Nebojša Buđanovac]

Zagreb : Planetopija, 2009.
[44] str. : ilustr. ; 22 cm
Red zlatnih pera već stoljećima sakuplja i bilježi znanje i mudrost Tajnog naroda - goblinima, vilama, patuljcima, morskim sirenama, divovima... o čijim se rasama priča u legendama, ali se malo zna u naše vrijeme.
Ova fantastična knjiga predstavlja vam moćne Divove s mnogo podataka, priča, anegdota i raznih korisnih dodataka. Istražite njihove tajne, otkrijte njihovu predaju, i saznajte gdje biste mogli pronaći plemeniti Veliki narod... jer oni su možda bliže no što mislite.
Knjiga je privlačnog dizajna, bogatih i prekrasnih ilustracija koje će sigurno privući učenike da ju uzmu u ruke.

6. Priručnici za odgoj

Pokažimo djeci pravi put / Jirina Prekop, Christel Schweizer ; [prijevod Nikolina Palešić]
1. izd.
Split : Harfa, 2008.
184 str. ; 21 cm

U ovu knjigu utkana su dugogodišnja iskustva dječje psihologinje dr. Jirine Prekop, autorice bestselera Mali tiranin i dr. med. Christel Schweizer.
Pored brojnih korisnih savjeta kao primjerice: najmanje do sedme godine žive u svom čarobnom svijetu, u koji se i roditelji moraju uživjeti kako bi ih pažljivo uveli u svijet odraslih; najčešći uzor je roditelj koji svojim primjerom mora osigurati da ono krene pravim putem; treba iskusiti da se neugodne i krizne situacije mogu prevladati i da se iz njih može izaći neozlijeđen; trebaju ljubav i kada nisu poslušni; agresiju ne treba potiskivati; treba u najranijem djetinjstvu usaditi moralne vrijednosti kako bi se znalo nositi s adolescencijom i budućim životom uopće; trebaju odgoj bez fizičkog kažnjavanja, u knjizi ćete pronaći brojne primjere iz svakodnevice koji će vam pomoći s ljubavlju pratiti svoje dijete na njegovu putu odrastanja.
Knjiga formatom, brojem stranica i težinom odgovara Projektu. Nema ilustracija.
Usmjerena je na upute roditeljima vezano uz odgoj djece, ali s porukom što sve dijete stječe za razvoj svoje osobnosti u prvih sedam godina života. Obzirom da su nama u Projekt uključeni 9-godišnjaci i 10-godišnjaci, njihovi roditelji su s njima to već prošli. Naravno, imaju mlađu braću i sestre pa bi izbor knjige djelomično zadovoljio opravdanost odabira.

U knjizi se govori o tome kako su današnji roditelji dosta odgovorni oko odgoja svoje djece, svjesni su što im treba pružiti i kako ih pripremiti za život. Bitna teza je da djeca uče prema uzorima, ali da uzori nisu dovoljni. Moraju učiti na svojim pogreškama, trebaju se suočavati s krizama, rješavati probleme, a ne bježati od njih, biti svjesni sebe samih. U knjizi su dati i primjeri svakodnevnih situacija – kamena spoticanja na putu (agresivnosti, hiperaktivnosti, previše novca, poklona, religioznosti,…).

7. Slobodno vrijeme uz knjigu

Dinosauri : velika otkrića / autor Dougal Dixon ; [prijevod Vedran Pavlić ; ilustracije Bob Nicholls... et al. ; izrada kazala Ann Barrett]

Zagreb : Školska knjiga, 2011.
30 str. : ilustr. u bojama ; 26 cm

Uzbudljivo trodimenzionalno putovanje kroz prošlost. Otkrijte kako su se razvijali, kako su izgledali i zašto su tajanstveno nestali s planeta. Tekstovi nagrađivanog autora i stručnjaka za paleontologiju.

Prekrasno opremljena knjiga puna slika i zanimljivih tekstova.
Sve što niste znali o dinosaurima saznat ćete u ovoj knjizi na uzbudljivom putovanju kroz pretpovijesna vremena. Tamo je neobičan svijet. Zaprepastite svoje prijatelje ludim podacima i zamislite sebe u opasnom svijetu zastrašujućih dinosaura.

8. Etno priče, mitovi, legende i povijest

Priče o šumi: Vile / autor: Tony Wolf ; ilustrator: Tony Wolf
Rijeka : Andromeda, 2005.
38 str. ; ilustracije u boji ; meki uvez ; 23x29 cm

Bila jednom jedna čarobna šuma u kojoj su živjela čudnovata i neobična stvorenja: vile, zmajevi, patuljci i divovi. Vile su odlučile otići na odmor (i vilama treba malo odmora ponekad) te će ga provesti u selu patuljaka. Vrijeme provedeno s patuljcima puno je zabave i veselih događaja; upoznali smo kako dobro srce imaju vile – pomogle su patuljcima kad se na njih razljutila pčela matica.

U ovom naslovu ćemo se upoznati s vilama. Vile, naravno žive u dvorcu, nadomak čarobne šume. Jednog dana prije mnogo godina Velika vila je odlučila šest svojih najboljih vila poslati na odmor u selo Patuljaka. Plava, Crvena, Debela, Ružna, Crna i Bijela vila napuste svoja polja i pođu u Veliku šumu. O njihovim doživljajima i susretu s patuljcima pročitat ćete u ovoj slikovnici.
Bogato ilustrirana slikovnica, velikog formata, upoznaje djecu sa šumskim stanovnicama – vilama. Na zabavan način poučava djecu o suživotu, dijeljenju i prijateljstvu.

POPIS KNJIGA U NAPRTNJAČI KOJA ĆE DOĆI U OBITELJI NOVE KAPELE I BATRINE

UKUPNO 22 UČENIKA

1. Carstvo dječjih priča

Obli / Silvija Šesto

Zagreb : Semafora, 2014.

78 str. ; 18 cm

Vedar i poučan igrokaz. Dodiruje aktualnu problematiku: tko čuva naš planet kad ljudi zakažu? Dan planeta, zvanog Zemlja slavimo 22.04., no našu bi jedinstvenu kuglicu u beskraju svemira trebali slaviti svaki dan..Ova drama/igrokaz je dinamična, prikladna  za čitanje na glas i  uključivanje cijele obitelji. Vrlo je pozitivno što ova knjiga jača ekološku svijest kako kod djece tako i kod odraslih.

2. Stripovi u projektu

Borovnica – rani dani! / Darko Macan
Zagreb : Mentor, 2008.
48 str. : ilustr. ; 30 cm
mekoukoričen
Strip za djecu, sastavljen od manjih epizoda. Borovnica, Kesten, Mandarina, Banana, Pipun, Oraščić- - ne to nije popis za kupovinu u voćarni, već su to imena junaka ovog stripa koji se sastoji od niza kraćih epizoda. Borovnica je glavna - ona je izrazito duuuuugokosa, dosjetljiva, neobična, nestašna a po potrebi i dobra djevojčica. Ona je posebna djevojčica s posebnom frizurom u svakodnevnim životnim situacijama. Druži se s Oraščićem, Pipunom, Kestenom, Bananom, Mandarinom, roditeljima, učiteljima ... Poput svake djevojčice, Borovnica može biti nestašna, vragolasta, dobra, zafrkantica, spretna i okretna. Vjerojatno nije tip djeteta kojeg bi svaki roditelj poželio, ali svom stvoritelju očito je ljubav i nadahnuće.
Poslastica za male stripoljupce. Borovnica je sve ono što se ne usudimo sami biti i zahvalni smo na tome.

3. Beletristika za odrasle članove obitelji

Zašto sam vam lagala / Julijana Matanović
15. izd.
Zagreb : Mozaik knjiga, 2015.
Meki uvez
180 str. ; 19 cm.

Julijana Matanović potječe iz Bosanske Posavine, rođena u Gradačcu ili blizoj okolici, djetinjstvo provodi kod tetke i tetka (ujne i ujaka, strine i strica) u Slavoniji. Nakon mature studira književnost u Osijeku, a doktorira u Zagrebu, gdje i danas živi i radi, predajući noviju hrvatsku književnost. Upravo je to sadržaj romana u kojem opisuje svoje djetinjstvo i školovanje u provinciji, a kao poticaji na prisjećanje služe joj jednostavni, iz svakodnevice uzeti predmeti i pojmovi kao "cipele", "ime" "najlonski ogrtač", "srok", "fotografija", "san", "pulover", "kesten", "Josip", "Podravka-express", "čitaonica" "svijećnjak". Svaka priča simbolizira pojedine biografske postaje i, vještom igrom riječi, pretvara ih u umjetničku sliku. Nižu se slike, nevino djetinje, poput igračaka. Opisane sasvim bezazlenim, jednostavnim jezikom, koji pokatkad usput spomene - kao zabunu - policiju, zatvore, emigraciju, strah od mogućeg pretresa kuće i pronalaska "Hrvatskog tjednika" u njoj. Gotovo da i ne zapažamo te sasvim suptilno i nenametljivo dodirnute aktualne hrvatske teme: od građanskoga poroka do djelomične nacionalne katastrofe. I to je rijetko dostignuta vrijednost ove knjige, u kojoj se povijest vlastitoga života dodiruje s poviješću cijeloga naroda.

4. Slikovnice 2016.

Uljez u dvorištu / Sven Nordqvist ; [prijevod sa švedskog Zrinka Gugić]

1. izd.
Zagreb : Planet Zoe, 2014.
Format 22 x 31 cm (A4), 32 stranice, ilustrirano u boji, tvrdi uvez
Pettson je jednoga dana kući donio velikog naprasitog pijetla. Mačić Findus nije nimalo sretan zbog novog stanara u dvorištu. "Uljez" je zaokupio pažnju svih kokoši, a k tome još i neprestano kukuriče. Što da se radi? Findus zna.

Dosta teksta u sitnijem fontu. Predviđeno za čitanje djeci od strane starije osobe. Ilustracije velike, s puno detalja. Preporučamo čitanje u kojem dijete prati stranice za vrijeme čitanja. Jedan od vidova rada i čitanja sa mlađim uzrastom moglo bi biti „pričam priču gledajući sliku“ tj. ispričaj svoju priču iz ilustracije.
Kao i kod prijašnjih slikovnica, preporučamo čitanje u krugu obitelji. Ideja, sadržaj i humorističan zaplet djeluju opuštajuće za vrijeme čitanja i jamče dobru zabavu.

5. Mali istraživači

Nogomet : pravila igre / Jim Kelman ; ilustrirao Lee Montgomery ; [prijevod Merima Nikočević Ibrahimpašić]
Zagreb : Planetopija, 2009.
10 str. : ilustr. u bojama ; 26 cm
Zanimljiva pop-up slikovnica koja će oduševiti sve male obožavatelje nogometa te ih poučiti pravilima igre. Uz ovu knjigu učenici mogu saznati sve nogometne tajne i pravila koja moraju strogo slijediti svi profesionalni igrači, njihovi omiljeni junaci i idoli.
Suvremenog i inovativnog formata, ilustrirana i interaktivna, ova će ih knjiga, uz igru i zabavu, podučiti svim zakučastim pravilima ovog nezaobilaznog sporta.

6. Priručnici za odgoj

Svako je dijete darovito / Gerald Huether, Uli Hauser ; [prijevod Nikolina Palašić]

1. izd.
Split : Harfa, 2015.
98 str. ; 23 cm
Ova knjiga donosi dokaze zašto nam je nužna radikalna promjena u shvaćanju odgoja i škole: Naš zastarjeli školski sustav šteti djeci i cijeloj zajednici. Moramo prestati stvarati pritisak i stres već u djetinjstvu. Uostalom, neuroznanost odavno je dokazala: Svako je dijete darovito, a na nama je da to prepoznamo i djelujemo u skladu s tim.

Tko želi postati liječnik, u našemu školskom sustavu mora biti dobar matematičar, ali ne i empatičan. Trenutačno poimanje darovitosti i "inteligencije" nije samo pogrešno već je i vrlo opasno.

Roditelji i škole doduše cine sve da bi poticali sposobnosti djece. Pa ipak, zato što nam se školski i obrazovni sustav općenito temelji gotovo isključivo na prenošenju znanja i postignućima, proizvodimo odlične učenike i studente koji se u poslovnome svijetu pretvaraju u gubitnike. A na tom putu gubimo brojne neiskorištene i frustrirane talente. Već predugo koračamo tom stranputicom.

Gerald Hüther i Uli Hauser opisuju koje su darovitosti urođene i kako se razvija dječji mozak. Pokazuju da naš odgoj te aspekte gotovo uopće ne uzima u obzir i zahtijevaju radikalnu promjenu stava kako bi sva djeca posve razvila svoje potencijale.
Autori u knjizi iznose kritičan stav našeg školskog sustava koji gleda samo odlične ocjene, prosjek, ukalupljenost, očekivanja od djeteta, a ne njihovu sposobnost empatije ili umjetnost slušanja drugih. Autori se zalažu za stav da se svakome djetetu treba reći da je posebno, da je čudo, da je sposobno za sve. Dokle god su škole usmjerene na posredovanje znanja, a ne na dostizanje vlastitih mogućnosti to je teško. Cilj je stvoriti škole kao mjesta zajedničkog učenja, otkrivanja i stvaranja. Ključno je prihvatiti djecu onakvu kakvi jesu, a ne ukalupljenu, s očekivanjima odraslih, u nemogućnosti da otkriju sami sebe.
Podnaslovi u sadržaju: Više od čuda: Koje darovitosti djeca donose sa sobom na svijet; Pravilna podrška umjesto pogrešnih poticaja: Kako djeca mogu razvijati svoje talente; Nažalost, često neiskorištena: Što sve činimo s darovitošću svoje djece; Za život u punini.

7. Slobodno vrijeme uz knjigu

Znam sve - pitaj me! : Grad Zagreb : karte za igru i učenje = Ask me anything - I know everything! : City of Zagreb : cards for play and learning / Koraljka Bakota, Đurđica Ivančić
Bakota, Koraljka
Zagreb : Školska knjiga, 2013.
64 str. : ilustr. u boji ; 8x13 cm
Edukativna igra s kartama Znam sve – pitaj me! omogućava djeci da na zabavan način upoznaju kulturne spomenike i dijelove grada Zagreba. Igra je namijenjena djeci od 8 do 12 godina, ali i odraslima koji mogu preispitati znanje o hrvatskome glavnom gradu: Mirogoju, Cvjetnom trgu, Dolcu, Maksimiru, Bundeku, Šestinama, Medvednici... Karte Znam sve – pitaj me ujedno su odličan suvenir za turiste koji će se kroz igru rado vraćati gradu podno Medvednice.
Vrlo zanimljiv priručnik za cijelu obitelj. Možete osmisliti igru i kviz u obliku natjecanja za cijelu obitelj. Toplo preporučamo. Edukativna igra s kartama na hrvatskom i engleskom jeziku.

8. Etno priče, mitovi, legende i povijest

Priče o šumi: Zmajevi / autor: Tony Wolf ; ilustrator: Tony Wolf

Rijeka : Andromeda, 2005.
44 str. ; ilustracije u boji ; meki uvez ; 23x29 cm
Pod ovim naslovom krije se priča o Zmajolandiji, a to jedna primitivna dolina, nastanjena čudnim i svadljivim životinjama, u kojoj već stoljećima vladaju Zmajosauri. Oni su visokim planinama odvojeni od sela Patuljaka i drugih šumskih životinja. Iako se Zmajevi vole i potući i posvađati, uglavnom su živjeli mirno i izolirano sve do dana dok nisu upoznali druge stanovnike šume. Otada je za Zmajeve započeo potpuno novi život. Nakon početnih nesuglasica, naučili su jedni druge prihvaćati i živjeti zajedno.

Stanovnici Zmajolandije – zmajevi – nikada nisu pomislili da postoji još koji drugi svijet osim njihovog. Onog dana kada su upoznali stanovnike šume započelo je novo razdoblje u njihovoj povijesti. S vremenom su naučili prihvatiti drugačije od sebe te su s sprijateljili s drugim stanovnicima šume, životinjama, patuljcima i divovima.
Bogato ilustrirana slikovnica, velikog formata, upoznaje djecu sa šumskim stanovnicima - zmajevima. Na zabavan način poučava djecu o suživotu, dijeljenju i prijateljstvu.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Priloženi dokumenti:
POPIS_KNJIGA_U_NAPRTNJACI_KOJA_CE.docx (1,003.47 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju