preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Mihanovića Petrovsko

Login
Tražilica
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Anketa (mala)
Kako provodite zimske praznike?




Korisni linkovi

U skladu sa Zakonom o zaštiti osobnih podataka roditelji svih učenika OŠ Antuna Mihanovića Petrovsko dali su pisanu suglasnost za objavu fotografija i osobnih podataka učenika.

PROJEKT DIGITALNI GRAĐANI

U školskoj godini 2022./23. školska knjižnica provodi projekt Europska godina mladih 2022.: Digitalni građani.

INFORMACIJE O PROJEKTU:

Autorica i koordinatorica projekta je Jasenka Marmilić, stručna suradnica knjižničarka mentorica koja ima licencu Common sense educator. Suradnica na projektu je Katarina Muranić, učiteljica informatike, mentorica.

Projekt je namijenjen učenicima 7. i 8. razreda.

Odobren je od strane nacionalnog koordinatora te uvršten na kartu aktivnosti European youth portala: https://youth.europa.eu/year-of-youth/activities/4012

UKRATKO O PROJEKTU:

Projektom će se učenike podučavati digitalnom građanstvu, medijskoj pismenosti i pravilnoj upotrebi digitalnih tehnologija kroz edukacije tijekom cijele školske godine (16 sati ukupno). Temelj za edukaciju bit će lekcije iz Kurikuluma digitalnog građanstva kojeg je osmislila organizacija Common sense media.
Nakon održanih edukacija, u svibnju 2023. održat će se kvizovi za provjeru naučenog. Tijekom svibnja i lipnja 2023. izradit će se završni proizvod - prezentacija u alatu Genially u kojoj će biti dokumentiran tijek i rezultati projekta. U lipnju 2023. održat će se završna evaluacija - anketa i samovrednovanje. U srpnju i kolovozu 2023. izradit će se završno izvješće projekta i diseminacija.

TIJEK AKTIVNOSTI:

1. Učenici 7.a i 7.b razreda u listopadu su sudjelovali u prvoj edukaciji pod nazivom Moj život na društvenim mrežama.

Cilj edukacije bio je osvijestiti prednosti i nedostake korištenja društvenih mreža i medija, podijeliti vlastita iskustva, uočiti ''osjećaje crvene zastave'' te predložiti rješenje jedne realne situacije na društvenim mrežama. Rezultat radionice su radni listići koje su učenici rješavali tijekom edukacije. 

  

Nekoliko radnih materijala i fotografija s prve radionice možete vidjeti klikom na poveznicu: https://wakelet.com/wake/-aHsBnYly2SomUEXJhfI1

2. Učenici 8.a i 8.b razreda sudjelovali su u edukaciji Digitalni mediji i tvoj mozak iz područja Medijska ravnoteža i dobrobit.

Kroz ovu temu učenici su osvijestili problem korištenja mobilnih uređaja i ostale tehnologije iz navike, automatski i bez razmišljanja. Dobili su odgovor na pitanje zašto smo ovisni o tehologiji i pokušali pronaći rješenje tog problema. Spoznali su postojanje dizajna aplikacija koji izaziva ovisnost nasuprot tzv. humanog dizajna koji daje prednost onome što je dobro za nas.Osmislili su i pravila koja će koristiti kad odluče provesti vrijeme u korištenju digitalnih medija. Rješavali su i radne materijale te pokušali uočiti značajke humanog dizajna i onog koji izaziva ovisnost na primjerima aplikacija koje najčešće koriste.

Nakon radionice izradili smo infografiku:

3. Učenici 7.a i 7.b razreda sudjelovali su tijekom studenog u edukaciji Snaga digitalnih otisaka iz područja Digitalni trag i identitet.

Cilj ove edukacije bio je upoznati učenike s pojmom digitalnog otiska i načinima kako on može utjecati na njihov život. Pomoću kratkog filma učenici su identificirali pojmove povezane s digitalnim otiskom i definirali ga kao skup svih informacija na internetu o osobi koje je objavila ta osoba ili netko drugi. Razgovarali smo o tome što osjećamo kad znamo da je sve što radimo online tamo i pohranjeno, da se može pretraživati, dijeliti i emitirati. U radnom dijelu edukacije, učenici su istraživali različite dokumente objavljene na internetu te njihov utjecaj na donošenje zaključaka o ljudima. Naučili su koristiti način razmišljanja Zauzmi stav kako bi razmotrili posljedice digitalnih otisaka. Nakon radionice na satu informatike uz pomoć učiteljice Katarine Muranić izradili su digitalne plakate u alatu Canva. Izložbu plakata možete pogledati na poveznici: http://linoit.com/users/JasenkaM/canvases/Izlo%C5%BEba%20digitalnih%20plakata

4. Učenici 8.a i 8.b razreda sudjelovali su tijekom studenog u edukaciji Budite svjesni onoga što dijelite iz područja Privatnost i sigurnost.

Cilj radionice bio je da učenici razmisle o konceptu privatnosti, uključujući ono što im je ugodno dijeliti i s kojim ljudima. Analizirali su različite načine na koje oglašivači prikupljaju informacije o korisnicima kako bi im poslali ciljane oglase te identificirali strategije za zaštitu njihove privatnosti, uključujući isključivanje određenih značajki i analizu pravila o privatnosti aplikacija ili web stranica. Učenici su osvijestili da je online privatnost kompliciran pojam te su na primjeru scenarija razmislili o mogućnosti zaštite svoje privatnosti online. Naučili su što su tzv. kolačići te čemu služe. Naučili su kako prilagoditi postavke u aplikaciji te naveli nekoliko savjeta za zaštitu privatnosti. Nakon edukacije učiteljica informatike Katarina Muranić provela je s učenicima radionicu izrade digitalnih stripova u alatu Canva. Tema je bila kako zaštititi svoju privatnost na internetu. Radove učenika možete vidjeti u digitalnoj knizi na poveznici: https://read.bookcreator.com/RhnwCy5rUnXQ7110AvPOmYP5oJF3/js35vu5YT6OHnWP70e27eQ

5. Tijekom prosinca svi učenici su sudjelovali u Kahoot kvizu s pitanjima iz obrađenih tema te su ispunili kratki evaluacijski upitnik o dosadašnjem tijeku projekta.

6. Učenici 7.a i 7.b razreda sudjelovali su početkom veljače 2023. u edukaciji na temu Moje korištenje medija

Tijekom radionice pokušali su napraviti svoj inventar medija koje najčešće koriste. Razmišljali su o tome koliko vremena provode koristeći medije te su osvijestili osjećaje tijekom korištenja medija. Saznali su da nas korištenej medija može činiti povezanima, pametnima, informiranima, ali i umornima, zbunjenima ili nesigurnima. Učenici su razgovarali o pozitivnim i negativnim stranama medija te spoznali važnost uspostavljanja medijske ravnoteže. Na kraju sata pokušali su definirati svoju strategiju za medijsku ravnotežu. Neki od prijedloga su: Odredimo koliko ćemo vremena provoditi na društvenim mrežama, više vremena provoditi vani u prirodi, više se družiti s prijateljima i obitelji, napravimo si plan korištenja medija, koristimo medije umjereno, ne biti dugo na mobitelu.

Nakon edukacija učenici su na satu informatike izradili letke na temu Moje korištenje medija u digitalnom alatu Canva. Radove možete vidjeti na poveznici Mediji.

7. Učenici 8.a i 8.b razreda sudjelovali su tijekom veljače 2023. u edukaciji na temu Društveni mediji i digitalni tragovi.

Svoje iskustvo korištenja društvenih mreža učenici su iskazali na početku radionice tako što su ga ocijenili kao dobro, srednje ili loše te obrazložili svoj odabir. Nakon gledanja videa raspravljali su o pozitivnim i negativnim stranama društvenih mreža te definirali pojam pretjeranog dijeljenja i digitalnog otiska. Slijedio je praktični dio edukacije u kojem su sjedeći u krugu učenici raspravljali o tzv. prstenima odgovornosti. Razmišljali su o odgovornosti prema sebi i drugima dok koriste društvene mreže. Za kraj su formulirali svoje savjete za odgovorno ponašanje na društvenim mrežama: Ne dijelimo slike drugih bez dopuštenja i podatke o sebi, ne dijelite svoju lokaciju, nikad ne postavljaj ono što ne bi htio da netko drugi postavi, ne objavljuj previše privatnih stvari.

Nakon radionice učenici su na satu informatike izradili oblak riječi vezanih uz društvene mreže u digitalnom alatu WordArt. Neke od radova možete vidjeti na poveznici: StoryJumper.

8. Učenici 8.a i 8.b razreda tijekom travnja su sudjelovali u edukaciji o udarnim vijestima.

Osvijestili su svoje osjećaje tijekom nailaska na udarne vijesti kao i razloge zbog kojih pojedinci i novinske kuće žele biti prvi u objavljivanju vijesti. Upoznali su se s pojmom 24/7 koji označava ciklus vijesti koje se objavljuju neprekidno na svim medijima (tisak, radio, televizija, internet). Učenici su rješavajući radne listove proučili nekoliko objava udarnih vijesti te potražili lažne, netočne ili nepotpune informacije u njima. Osvijestili su i pojam pristranosti te njezin utjecaj na objavu vijesti. Koristeći ''kritičko oko'' na kraju su istraživali svoj doživljaj i percepciju udarnih vijesti. Naučili su o važnosti točnih i potpunih informacija te na primjeru vijesti o otkazanom koncertu sami identificirali točnu informaciju.

Nakon edukacije su na satu informatike osmislili vlastite udarne vijesti koristeći Break your own news generator. Neke od radova možete pogledati na poveznici.

9. Učenici 7.a i 7.b tijekom travnja sudjelovali su u radionici na temu Cyberbulling.

Kroz radionicu su osvijestili pojam cyberbullinga tj. internetskog zlostavljanja. Također su razvijali empatiju i pokušali na primjerima donositi odluke kako pomoći prijatelju u situaciji internetskog nasilja. Vježbali su postupanje u slučaju internetskog nasilja iz različitih perspektiva (učitelj, roditelj, prijatelj) te na taj način razmišljali o ulozi saveznika i zaštitnika osobe koja doživljava cyberbulling.

Svoje znanje o interentskom nasilju učenici su potvrdili na satu informatike tako što su izradili jednostavan kviz o toj temi u alatu Microsoft forms. Jedan od kvizova koji je sastavila Lana Presečki možete riješiti na poveznici.

preskoči na navigaciju