« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici 5. b razreda sa svojom učiteljicom hrvatskog jezika Brankicom Matijašec i knjižničarkom Jasenkom Marmilić sudjeluju ove školske godine (2023./24.) u nacionalnom projektu za poticanje čitanja ''Čitajmo zajedno, čitajmo naglas - zaboravljene knjige''.
Projekt se održava na nacionalnoj razini, a uključene su osnovne škole iz većine županija Republike Hrvatske. Inicirao ga je pokojni knjižničar Denis Vincek iz OŠ Ante Kovačića Zlatar (a trenutno ga vodi knjižničar Zvonimir Guć) s ciljem da učenici čitaju zajedno, da čitaju naglas i to knjige koje su pomalo zaboravljene. To su knjige koje su na policama knjižnica, a nisu u obveznoj lektiri no unatoč tome su lijepe i vrijedne.
Odabrali smo čitati knjigu ''Šašavi dan'' Anđelke Martić. Riječ je o zbirki nostalgičnih priča o djetinjstvu.
Prvu priču ''I srcem se sluša'' pročitala je knjižničarka, a na sljedećim susretima ugostit ćemo ravnateljicu, učiteljice, mame i sve one koji budu htjeli s nama čitati. Čitat ćemo u knjižnici, razredu, školskom kutku za odmaranje.
Nakon svakog čitanja učenici će se kreativno izražavati i razgovarati o pročitanome. Na završnici projekta u Zagrebu nekoliko učenika iz razreda će na kreativan način predstaviti knjigu koju su čitali.
Prvu priču ''I srcem se sluša'' pročitala je knjižničarka. U priči se autorica prisjeća svog posebnog odnosa s djedom i poručuje nam da se srcem može mnogo toga čuti, a najbolje je kad srcem čujemo ljubav.
Nakon čitanja učenici su dobili zadatak izraditi umnu mapu svega što su čuli tijekom petominutnog mirnog sjedenja u vrtu ili u prirodi. Rezultate ovog opuštajućeg zadatka možete vidjeti u nastavku.
Priču ''Neobično stablo'' čitali su učenici u ugodnom prostoru školske knjižnice. Priča je to o nesebičnom davanju i brizi za druge kroz koju nam je autorica prenijela crticu iz svog djetinjstva o neobičnom stablu. Svi imamo takvo stablo na kojega možemo objesiti praznu košaricu i poželjeti da se u njoj stvori poklon za drugoga.
Zadatak nakon čitanja bio je napisati pjesmicu o neobičnom stablu čija će početna slova stihova činiti naslov priče: Neobično stablo. Pročitajte neke od pjesama na sljedećoj poveznici: Neobično stablo.
Treću priču ''Zagonetka'' učenicima je pročitala učiteljica Brankica. Priča opisuje nježan odnos djevojčice Anđelke i njenog djeda koji se volio šaliti. Kako bi pokazali svoju kreativnost u traženju i smišljanju zagonetki, učenici su nakon čitanja dobili zadatak prikupiti malu zbirku zagonetki. Možete je pogledati na poveznici Zagonetke.
Četvrta je bila na redu priča ''Čarobni luk''. Čitali su je učenici i nakratko se zamislili u vrtu prepunom cvijeća, povrća i drugih biljaka. Spoznali su ljubav prema vrtlarstvu i ljepotu boravka u prirodi. Kako se u priči spominje čarolija nastanka cvijeta iz neugledne lukovice, učenici su dobili zadatak nacrtati plakat na kojem će prikazati put razvoja tulipana od lukovice do cvijeta. Njihove radove pogledajte u filmiću.
Priču ''Zabranjena staklenka'' čitali smo u predvorju škole u opuštenoj atmosferi. Priču je pročitala predsjednica Vijeća učenika, Petra Belošević. Kroz priču smo se prisjetili starih zaboravljenih predmeta i dječjih nestašluka. Slušali smo i o staklenki punoj kompota od trešanja te su učenici dobili zadatak napisati i ukrasiti recept za kompot.
Šesta priča ''Nezaboravan osmijeh'' podsjetila nas je na prvi dan škole. Priču nam je čitala ravnateljica na samo Valentinovo. Kroz priču autorica nam opisuje svoje iskustvo prvog dana škole. Razgovarali smo o našim osjećajima kad smo tek krenuli u školu. Nakon čitanja, učenici su dobili zadatak napisati sastavak ''Moj prvi dan u školi'' od točno 100 riječi. Neke od radova možete pročitati u nastavku.
Tena Bolfek
Karla Zrinščak
Mihaela Frljužec
Mila Bastić
Sedma priča ''Razbijeni prozor'' podsjtila nas je na male nestašluke koji se svakom djetetu mogu dogoditi. Inspirirani događajima u priči, učenici su razvijali svoje vještine crtanja stripa i nacrtali strip u 6 prizora. U nastavku su najuspješniji radovi.
Projekt smo uspješno završili u travnju. Rezultate i tijek projekta možete vidjeti u filmiću na poveznici ČZČN.