preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Mihanovića Petrovsko

Login
Kalendar
« Kolovoz 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Anketa (mala)
Kako provodite zimske praznike?




Korisni linkovi

U skladu sa Zakonom o zaštiti osobnih podataka roditelji svih učenika OŠ Antuna Mihanovića Petrovsko dali su pisanu suglasnost za objavu fotografija i osobnih podataka učenika.

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 6. 2015.

Ukupno: 148863
Ovaj mjesec: 940
Ovaj tjedan: 82
Danas: 34
 

 
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
OBILJEŽEN SVJETSKI DAN KNJIGE
Autor: Vesna Požgaj Mihajlović, 27. 4. 2010.

            23. travanj obilježava se kao Svjetski dan knjige i autorskih prava. Proglasio ga je UNESCO 15. studenog 1995. godine. U obilježavanju dana knjige je velika simbolika jer su tada 1616. godine umrli veliki književnici, Miguel de Cervantes i William Shakespeare. Inače, obilježavanje Dana knjige povezano je i s katalonskim običajem darivanja knjiga i ruža na dan sv. Jurja (23. travanj). Cilj obilježavanja ovog dana je uključiti autore, izdavače, učitelje, knjižničare, čitače... u osvještavanje važnosti knjiga i čitanja.


            U našoj školi Dan knjige obilježen je nastavom u knjižnici za 4.a razred prilikom koje su učenici naučili koji su dijelovi knjige i koje osobe su važne za njen nastanak.

U predmetnoj nastavi provedena je anketa o kulturi čitanja učenika 7. i 8. razreda. Anketu je osmislila i provela knjižničarka. Sudjelovao je 61 učenik. Anketa je obuhvatila podatke o ispitaniku, općenite podatke o čitanju, podatke o čitanju i slobodnom vremenu, te pitanja vezana uz školsku knjižnicu. Osnovni cilj ankete bio je utvrditi koliko čitaju učenici, kako doživljavaju čitanje, što vole čitati i kako doživljavaju svoju školsku knjižnicu.

Anketa je uglavnom pokazala očekivane rezultate.

Podjednaki broj učenika voli čitati i čitaju jer moraju. 51 % učenika nada se da će im čitanje biti zabavno i doživljavaju ga većinom kao mogućnost da nauče nešto novo.

Knjige za čitanje učenici najčešće biraju po naslovu, temi i preporuci učiteljice, a najrjeđe po autoru ili reklami. Najinteresantnije su im knjige koje govore o djeci njihove dobi, pustolovne i ljubavne.

83 % ispitanika do knjiga dolazi posudbom iz knjižnice, pa ne začuđuje podatak da preko 50 % učenika kod kuće ima samo od 5 do 30 knjiga.

Načinom kako čitaju zadovoljno je 73 % učenika, ali ih većina i želi poboljšati svoje čitanje i to s više čitanja kod kuće.

Od super knjiga koje su učenici pročitali najčešće su navodili djela iz lektire (Maturalac, Vlak u snijegu, Tajni dnevnik Adriana Molea, Junaci Pavlove ulice), a od djela lijepe književnosti najbolji su Harry Potter, Mi djeca s kolodvora Zoo i Sumrak saga.

U slobodno vrijeme 76 % učenika čita povremeno, a više bi čitali kad bi znali koji su im naslovi zanimljivi i kad bi njihov trud pri čitanju bio nagrađen.

Prošlog ljeta najviše su se čitali časopisi za mlade (12 %), sms poruke (10,6 %), knjige s lektirnog popisa, te natpisi i reklame (8 %), chat poruke (6,6 %), križaljke i rebusi (6 %), stripovi, recepti za pripremanje hrane, prijevodi stranih filmova (4,6 %).

Školsku knjižnicu učenici su najviše koristili radi posudbe lektire (28 %), zatim radi čitanja knjiga (14,6 %), pisanja domaćih zadaća (10,9 %), čitanja časopisa (9,7 %), druženja s prijateljima (8,5 %), razgovora s knjižničarkom (7,3 %), te nešto manje radi posudbe drugih knjiga lijepe književnosti (2,4 %). U knjižnici nije moglo dobiti traženu knjigu više puta 32 % učenika, a jednom ili dvaput 28 % učenika. Unatoč tome, 52 % učenika smatra da knjižnica zadovoljava njihove potrebe.

Za kraj ankete učenici su naveli koje potrebe ne zadovoljava njihova školska knjižnica. Najčešće je navedeno da nema dovoljno knjiga lektire za svakog učenika, da nema dovoljno knjiga za slobodno čitanje, da nema računala ni sportskih enciklopedija.

Anketom se nastojalo ne samo prikupiti podatke o čitateljskim navikama i odnosu učenika prema čitanju, već i potaknuti ih da iskažu što poboljšati u radu školske knjižnice. Tako se čini da bi učenici čitali samo ono što im je zanimljivo, voljeli bi da školska knjižnica ima više knjiga za lektiru i za slobodno čitanje, te da je opremljena računalima za korisnike.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju