„Jesenski sati“ nastavnog predmeta Hrvatski jezik
U mjesecu listopadu učenici 5. razreda čitaju razna djela jesenske tematike od kojih je najpoznatija Cesarićeva pjesma „Jesen“, ali i brojne druge lirske i epske ostvaraje jesenske tematike. Kako interpretaciju djela jesenske tematike učiniti djeci zanimljivijom? Prvi je korak izvesti učenike izvan učionica na „jesenske sate“ na kojima u prirodi čitaju spomenuta djela i pišu vlastite jesenske pjesničke slike. Na istim tim satima započinju prikupljati brojne jesenske plodove u školskom vrtu ili dvorištu. Od prikupljenih plodova nakon toga izrađuju razne rukotvorine: „Vile jesenke“, ježeve kućice, jesenske ljubimce i sl. Točnije, učenici pripremaju svoju jesensku priredbu. Njihove lutkice oživljavaju i glume u malim razrednim igrokazima, a scene i kulise odišu bojama jeseni. Učenici njeguju govorne i stvaralačke vrednote u razrednim improvizacijama, njeguju pravilnu i bogatu hrvatsku riječ. Razrednu dramatizaciju „pretaču“ potom i u pisane radove, a interpretirana djela jesenske tematike ostaju im trajno u sjećanju. Učenici dobivaju pohvalnice za sudjelovanje u „Jesenskim satima“, a njihove lutkice i ostali proizvodi krase učionicu hrvatskoga jezika te pozivaju i druge učenike na razredni „Jesenski sajam“.
Učiteljica hrvatskoga jezika Tamara Gutić Filipović
ŠKOLSKO |
e Dnevnik |
Dnevni tisak |
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |