Obilježavanje NOĆI KNJIGE u 2. a & 4. a razredu
Ovogodišnja tema Noći knjige u našoj školskoj knjižnici nosila je naslov: KNJIGE KAO SVJETIONICI: OTKRIVANJE UNUTARNJE SNAGE KROZ RIJEČI I MAŠTU.
Školska knjižničarka tom je prigodom za učenike pripremila radionicu Dino i meditacija koja kombinira dva različita svijeta – drevne dinosaure i tehnike meditacije kako bi pružila djeci alate za suočavanje s izazovima u suvremenom svijetu.
Započeli smo radionicu ovim riječima … Dobro došli u Jursku školu MEDITACIJE! Što u njoj možemo naučiti? Svakoga dana učimo kako malo bolje upoznati sebe te zajedno pokušavamo premostiti sve ono zbog čega se ne osjećamo dobro. Primjerice, neki se od nas lagano RAZLJUTE, neki su pak MALO SRAMEŽLJIVI, neki lagano GUBE PAŽNJU, a neki naprosto ne mogu BITI NA MIRU!
ŠTO MISLIŠ, MUČE LI I TEBE ISTI PROBLEMI? Zajedno ćemo pokušati odgovoriti na to pitanje. Zahvaljujući MEDITACIJI, sve probleme možemo pretočiti u energiju i snagu.
Na početku radionice učenike smo upoznali s mudrama slušanja. To su četiri položaja ruku koji privlače energiju opraštanja, povjerenja, slušanja i pokretanja. Zatim smo imali meditaciju zagrljajem. Učenici su sjeli nasuprot svojemu prijatelju tako da im se koljena dodiruju. Zagrlili su svojeg prijatelja i dopustili mu da on zagrli njih. Naslonili su glavu na njegovo rame, a on je svoju glavu naslonio na njihovo. Zatvorili su oči i ostali u zagrljaju nekoliko udaha, te pritom slušali jedno drugo.
Druga meditacija zvala se meditacija zvukom gdje su učenici naučili slušati čuti daleke zvukove šume, ali i zvukove koji su im najbliži, poput ritma njihovog disanja, kako bi naučili slušati svoje osjećaje i misli.
Treća meditacija zvala se meditacija s mojim najboljim prijateljem gdje su učenici sjeli na pete, jedno se drugom okrenuli leđima, uhvatili se za ruke i slušali vlastiti dah. Zatim su se polako naginjali prema naprijed slijedeći pokrete od prijatelja i tako se naslonili jedno drugom na leđa.
Četvrta meditacija bila je meditacija lotosova lista gdje su sjeli u položaj lotosa i spojili ruke na sljedeći način: njihovi palci i mali prsti su se dodirivali, ali ne i ostali prsti tako što su rukama oblikovali cvijet lotosa.
Peta meditacija zvala se meditacija mandale. Mandala je slika koju stvaraju uzorci i simboli koji se ponavljaju unedogled. Učenici su dobili zadatak bojati mandalu i do kraja dana za vrijeme odmora završiti bojanje svoje mandale te na taj način izvježbati finu motoriku, ojačati koncentraciju, ali se i dobro zabaviti.
Posljednja, šesta meditacija zvala se Jurski tunel ljubaznih riječi gdje su učenici stali jedno nasuprot drugom, uhvatili svog prijatelja nasuprot za ruku i stvorili tunel. Jedno po jedno su prolazili kroz tunel dok su ih njihovi prijatelji iz razreda obasipali ljubaznim riječima: Volim te, Prekrasan si, Ljubazan si, itd…
Uspjeli smo izvesti šest vježbi meditacija i uživali na današnjem druženju u školskoj knjižnici. Ovo su bile vježbe tj. tehnike mindfulnessa koje smo prilagodili djeci na njima koristan i zanimljiv način.
ŠKOLSKO |
e Dnevnik |
Dnevni tisak |
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |