Virusi u stvarnom i digitalnom svijetu: Covid vs. računalni virus
Autor: Administrator , 25. 4. 2023.
Tijekom travnja proveli smo kratko istraživanje o virusima među učenicima 7. i 8. razreda. Učenici su na nastavi informatike uspoređivali računalne viruse s COVID-19 virusom, sličnosti i razlike u načinima širenja te posljedice i štete. Razgovarali smo o tome kako se prenose virusi, kako inficiraju svoje domaćine te postoje li neke karakteristike širenja sšpecifične za pojedine viruse.
Analizirali smo štetu koje je napravio COVID-19 i štetu koje bi napravio računalni virus. Učenici su također govorili o svojim iskustvima s računalnim virusima. Razmišljali smo o posljedicama COVID-19 virusa, kao i šteti koju računalni virus može nanjeti računalu, računalnoj mreži, nekoj organizaciji ili pojedincu.
Učenici su istražili mjere i načine zaštite od virusa, evo nekoliko savjeta učenika:
Zaštita od COVID-19 virusa
- Nošenje maske
- Cijepljenje
- Fizička udaljenost
- Pranje ruku
Zaštita od računalnog virusa
- Antivirusni program
- Vatrozid
- Edukacija korisnika računala
- Jake lozinke
Više od 50% (58% učenika) učenika imalo je iskustvo s COVID-19 virusom tj. preboljelo je COVID-19 virus.
Simptomi su bili uglavnom blagi - povišena temperatura, gubitak okusa, začepljen nos. Zanimljivo je primijetiti da je dosta manji broj učenika (29%) imao iskustvo računalnog virusa.
Što zbog iskustva, što zbog ne(znanja), većina učenika (60%) smatra da im veću brigu tj. tjeskobu može stvoriti COVID-19 virus.
67% učenika ima na svojim računalima instaliran antivirusni program, a tek 18% učenika primilo je COVID-19 cjepivo.
Čak 73% učenika smatra da COVID-19 može izazvati i teže veće posljedice od računalnog virusa. Kao glavni razlog navode zdravstvene posljedice COVID-a kao što su teške komplikacije i respiratorne bolesti. S druge strane, računalni virusi, iako mogu uzrokovati gubitak podataka i teškoće u mreži, rijetko direktno ugrožavaju ljudske živote.
Otprilike polovica učenika (44%) smatra da je COVID-19 teže držati pod kontrolom, dok se 56% učenika ne slaže s tom tvrdnjom. Smatraju da je ljudski faktor (ljudsko ponašanje, pridržavanje mjera) ključan u širenju i suzbijanju virusa dok je za računalne viruse donekle lakše kontrolirati i suzbijati. 62% učenika smatra da COVID-19 predstavlja veću prijetnju društvu od računalnih virusa.
Iako dvije različitih virusa, COVID-19 i računalni virusi imaju svoje sličnosti. COVID-19 direktno utječe na zdravlje osobe dok računalni virus inficira računalne sustave ili uzrokuje krađu podataka. Oba virusa se relativno brzo šire i za oba postoje efikasne mjere prevencije i liječenja. Učenicima je ovo istraživanje bilo zanimljivo te omogućilo da dublje analiziraju povezanost, sličnosti i razlike ljudskih i računalnih virusa.
učiteljica informatike Ivana Vezjak
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dokumenti |
Zabavno učenje |
> e-škola |
> Dokkica |
> English for kids |
> I'm Learning English... |
> fact monster |
> Happy House/Happy S... |
> English Grammar Exer... |
> Odlikaši |
> Učilica |
> Nacionalni portal za... |
Dnevni tisak |
Grad Osijek |
> SiB.hr |
Za učitelje |
> MZOS |
> NCVVO |
> PUP |
> AZOO |
> AZZO Stručni skupovi |
> Učenje na daljinu |
Odgoj i obrazovanje |